۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دانشگاه گنبد؛ مامنی برای رشته‌های «نیاز محور» و «دانش بنیان»/ افتتاح مسجد جامع و ساخت المان شهدای گمنام در مهرماه
کد خبر: ۷۳۹۰۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دانشگاه گنبد؛ مامنی برای رشته‌های «نیاز محور» و «دانش بنیان»/ افتتاح مسجد جامع و ساخت المان شهدای گمنام در مهرماه

رئیس دانشگاه دولتی گنبد کاووس در آستانه سال تحصیلی جدید از رویکردهای جدید این دانشگاه در حوزه دانش‌بنیان و همچنین فعالیت‌های فرهنگی سال تحصیلی پیش رو سخن گفت.

دانشگاه گنبد؛ مامنی برای رشته‌های «نیاز محور» و «دانش بنیان»/ افتتاح مسجد جامع و ساخت المان شهدای گمنام در مهرماه

حسین گلچینی، رئیس دانشگاه دولتی گنبد کاووس در گفتگو با خبرنگار « صبح قزوین » در گرگان، در آستانه سال تحصیلی جدید با ارائه پیشینه‌ای از بزرگترین دانشگاه دولتی شرق استان گلستان به برنامه‌های آتی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از سال 1362 تا 1387 این دانشگاه با عنوان دانشکده کشاورزی در تابعیت دانشگاه منابع طبیعی گرگان فعالیت می‌کرد که پس از آن با ایجاد دو دانشکده تبدیل به مجتمع آموزش عالی و مستقل از منابع طبیعی گرگان شد.

 

وجود 24 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گنبد

 

گلچینی ادامه داد: خوشبختانه از سال 87 به بعد توسعه دانشگاه در سه حوزه‌ی علوم کشاورزی، علوم پایه و انسانی رشد چشمگیری داشت به نحوی که در حال حاضر بیش از 64 رشته در مقاطع مختلف متشکل از 4 رشته در مقطع دکتری، قریب به 20 رشته در کارشناسی ارشد و مابقی آن‌ها در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه وجود دارد.

 

تحصیل 2800 دانشجو در 5 دانشکده دانشگاه دولتی گنبد

 

وی در ادامه با اشاره به تحصیل 2800 دانشجو در این دانشگاه عنوان کرد: ما در سه دانشکده داخلی و دو دانشکده اقماری در شهرستان‌های مینودشت و آزادشهر پذیرای دانشجویان هستیم.

 

رئیس دانشگاه دولتی گنبد کاووس تاکید کرد: دانشگاه گنبد کاووس با زمینه و ظرفیتی که در منطقه وجود دارد تنها دانشگاه دولتی شرق استان است که در اکثر رشته‌های دانشگاهی پاسخگوی نیازهای جوانان جویای علم و فناوری است.

 

گلچینی در ادامه با بیان پیش بردن برنامه‌های این دانشگاه بر اساس طرح‌های «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در سال تحصیلی جدید بیان داشت: ما به دنبال ایجاد و توسعه‌ رشته‌های نیاز محور و دانش بنیانی هستیم که باعث می‌شود آینده جامعه از متخصص و نیروهای کارآفرین تضمین شود و به همین دلیل در سال آتی و سال‌های آینده سعی بر سوق دادن دانشجویان و اساتید به سمت این رشته‌ها را داریم.

 

فعالیت 17 انجمن علمی در دانشگاه گنبد

 

رئیس دانشگاه گنبد در رابطه باحوزه فرهنگی نیز بیان داشت: ما در اکثر رشته‌های دانشگاه فعالیت‌های علمی و فرهنگی بین دانشجویان ایجاد کرده‌ایم به گونه‌ای که اکنون 17 انجمن علمی در این واحد به فعالیت مشغول هستند که خوشبختانه این‌ها موجب ایجاد انگیزه‌های بالاتر علمی و تلاش‌های بیشتر دانشجویان در رشته‌های مربوطه می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌ها از جمله بسیج دانشجویی، تصریح کرد: در سالی که گذشت ما در حوزه‌ی اردوهای جهادی، راهیان نور و مناسبت‌ها به ویژه اعتکاف حضور موثر و پررنگی داشتیم.

 

افتتاح مسجد جامع و ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه گنبد در مهر ماه

 

گلچینی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته پذیرای پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام در دانشگاه بودیم که وجود این دو نور مقدس می‌تواند دانشگاه ما را معنوی تر کند، متذکر شد: در مهر ماه سال جاری مسجد دانشگاه افتتاح و المان و نماد شهدای گمنام ساخته خواهد شد.

 

پروژههای عمرانی در حال ساخت دانشگاه گنبد

 

رئیس دانشگاه دولتی گنبدکاووس به پروژه‌های در حال ساخت عمرانی، از جمله «احداث مجموعه‌ کلاس‌ها»، «دانشکده علوم پایه»، «خوابگاه دانشجویی»، «سلف سرویس مرکزی» و همچنین «حصارکشی اطراف دانشگاه» اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم با حمایت وزارت علوم و خیرین در بعضی از حوزه‌ها وارد شویم و دانشگاه را در سطح بالای آموزشی، پژوهشی ،فرهنگی و اجتماعی حفظ کنیم.

 

گلچینی در پاسخ به این سئوال که آیا برای خودکفایی اقتصادی هم برنامه‌ای در دانشگاه وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل وجود برخی رشته‌های مرتبط به حوزه کشاورزی و شیلات در دانشگاه زمینه‌ای برای این کار در حال ایجاد است.

 

تهیه 4 طرح پژوهشی قابل ارائه در مجامع بین الملل توسط اساتید دانشگاه گنبد

 

وی با بیان این که چهار طرح پژوهشی قابل ارائه در مجامع بین المللی را توسط اساتید دانشگاه آماده کرده‌ایم، گفت: یکی از این طرح‌ها مربوط به کشت برنج از طریق آبیاری زیر سطحی به جای غرقابی است که در این روش میزان مصرف آب به کمتر از نصف کاهش می‌یابد، یکی دیگر از این طرح‌ها شناسایی ژنوم برنج مقاوم به خشکی است. محققین این طرح در صدد آن هستند که با تلفیقی از روش‌های اصلاحی کلاسیک و بیوتکنولوژی به شناسایی و معرفی برنج‌های مقاوم به خشکی با قابلیت کشت هوازی اقدام کنند، در این زمینه موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است که پس از تکمیل شدن پروژه نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

حسین گلچینی در رابطه با دانشکده دخترانه این دانشگاه تصریح کرد: در شهرستان آزادشهر دانشکده‌ی دخترانه ریحانه با سه رشته‌ مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه و مدیریت صنعتی از دو سال پیش در حال فعالیت است که هدف ما توسعه‌ی آن به دانشگاه ویژه خواهران است.

 

رئیس دانشگاه گنبد با مخاطب قرار دادن داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: به لحاظ شاخصه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه گنبد از سطح کیفی خوبی برخوردار است که از دلایل آن می‌توان به قدمت و سابقه‌ی بالای دانشگاه و داشتن اساتید مجرب اشاره کرد.

 

وی افزود: ما سیاست‌های ویژه‌ای در رابطه با جذب دانشجویان رتبه‌های بالای کنکور داریم که بتوانیم سطح کیفی دانشگاه را در سال‌های آتی بهبود ببخشیم و از طرف دیگر اگر دانشجویان بومی از دانشگاه استقبال کنند مشکلات ایاب و ذهاب و خوابگاه داری هم کم‌تر خواهد شد.

 

گلچینی در پایان تاکید کرد: ما علاقه مند هستیم دانشگاه ما میان مردم بیشتر شناخته شود تا بهترین افراد جامعه بتوانند با تحصیل در این واحد به کمالات علمی برسند.

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان