۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برای تامین مخارج زندگی، کشاورزی می‌کنم/ فقدان سالن سرپوشیده جهت تمرین دو میدانی در قزوین
کد خبر: ۷۳۷۰۵ نویسنده: حمید قمری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

قهرمان دو میدانی قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

برای تامین مخارج زندگی، کشاورزی می‌کنم/ فقدان سالن سرپوشیده جهت تمرین دو میدانی در قزوین

قهرمان قزوینی دو میدانی که دارای افتخارات کشوری و بین المللی است درباره شرایط فعلی زندگی خود گفت: هیچ ارگانی از من حمایت نکرده‌است و برای تامین مخارج زندگی بر روی یک زمین اجاره‌ای کشاورزی می‌کنم.

برای تامین مخارج زندگی، کشاورزی می‌کنم/  فقدان سالن سرپوشیده جهت تمرین دو میدانی در قزوین
صبح قزوین ؛حمید قمری قهرمان دومیدانی کشور و جهان، حدود 13 سال است که به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کند.
وی متولد سال 65 و ساکن شهر بیدستان و فارغ التحصیل رشته عمران می‌باشد.
این ورزشکار از 17 سالگی به ورزش دو میدانی رو آورده است و دارای مدال‌های استانی، کشوری و جهانی است.
بخشی از افتخار آفرینی وی شامل مدال طلا دانشجویان ایران، 5 دوره مدال طلا مسابقات وزرات نیرو، عنوان قهرمان قهرمانان دانشجویان کشور، رکورددار دو 1500 متر مسابقات دانشجویان علمی کاربردی کشور، 4 مدال طلا مسابقات ارتش ایران و مسابقات نیروهای مسلح، مدال برنز مسابقات جایزه بزرگ سپاه پاسداران، مدال نقره دو 400 متر امدادی و مدال برنز انفرادی دو 3 هزار متر با مانع در مسابقات گزینش المپیک روسیه و همچنین در کسب مدال طلا توسط تیم استان قزوین در مسابقه قهرمانی جهان ترکیه است.
همچنین این ورزشکار قزوینی در سال 87 جزو 10 جوان برتر استان انتخاب شد.
قمری در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین ابراز کرد: رشته تخصصی من دو استقامت است که در دو 1500 متر به بالا مدال‌های بسیاری کسب کرده‌ام. 
وی در خصوص نحوه تمریناتش در قزوین اظهار کرد: از آنجایی که خودم مربی هستم، در فصل‌های گرم سال بخشی از تمرینات را در شهر بیدستان انجام می‌دهم اما در فصول سرد، به دلیل نبود سالن سرپوشیده، با تمام دغدغه ها و محدودیت ها، روزهای زوج با هزینه شخصی به ورزشگاه انقلاب تهران می‌روم که این امر حدود 5 ساعت از وقت من را می‌گیرد و باعث می‌شود انرژی کافی برای تمرین نداشته باشم.
قمری یادآور شد: در قزوین تنها سالنی که برای دو میدانی مناسب است، سالن سرپوشیده 15 هزار نفری سردار آزادگان می‌باشد که تا کنون فقط 30 درصد آن تکمیل شده است در حالی که برای ساخت این سالن هزینه‌های بسیار زیادی صرف شده اما قابلیت بهره برداری ندارد و نمی‌توان از آن استفاده کرد.
این قهرمان دو میدانی تاکید کرد: به جز این سالن، هیچ سالن سرپوشیده‌ای برای تمرین دو میدانی در استان وجود ندارد که بتوان در روزهای سرد سال در آن کلاس‌های تمرین دایر کرد.
وی درباره شرایط رشته دو میدانی گفت: برای فعالیت در رشته دو میدانی نیازی به امکانات ورزشی خاصی نیست بنابراین هر شخص با یک جفت کتانی و یک دست لباس ورزشی می‌تواند در این رشته فعالیت کند؛ من نیز به عنوان مربی استان از شاگردان خود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنم.
قمری با اشاره به بی‌مهری‌های صورت گرفته عنوان کرد: در قزوین متاسفانه فقط ورزش‌های توپی دیده می‌شود و دیگر هیئت‌های ورزشی، مانند هیئت دومیدانی نیز دچار مشکلات فراوانی هستند.


وی نبود کار مناسب و عدم حمایت مالی از ورزشکاران را مهم‌ترین مشکل دانست و افزود: من حدود 10 سال از عمرم را صرف افتخار آفرینی برای میهن عزیزم کردم و در طی همین سال‌ها شاگردان و قهرمانان فراوانی را تربیت کردم اما هنوز یک شغل مناسب ندارم.
وی ادامه داد: سال گذشته در مزایده‌ای که برای سالن ورزشی شهر بیدستان بود، توانستم این سالن را در اختیار خودم بگیرم اما درآمدی برای خودم کسب نکردم زیرا درآمد حاصله صرف برگزاری 7 دوره میزبانی مسابقات و 3 دوره مسابقات دو میدانی استانی شد.
این ورزشکار اضافه کرد: متاسفانه امسال طی نامه‌ای که شورای شهر بیدستان به یکی از نمایندگان مجلس قزوین ارائه داد، این سالن نیز از من گرفته شد.
وی اظهار کرد: طی مدتی که مدیریت این سالن با من بود، برای رفاه حال ورزشکاران سالن تجهیز شد و به دلیل فرسودگی ورزشگاه، بخشی از زیرساخت‌ها نیز مورد بازسازی قرار گرفت.
این جوان ورزشکار افزود: حدود سه ماه است که با سازمان ورزش و جوانان در حال مذاکره هستیم تا این سالن در بیدستان از ما گرفته نشود زیرا تنها درآمد هیئت دومیدانی از همین سالن تامین می‌شود.
قمری تاکید کرد: طی ده سال به صورت مداوم با شهرداران و نمایندگان مجلس ارتباط داشتم و رزومه خود را به آنان ارائه می‌دادم اما هر بار به بهانه‌های واهی به من کمکی نکردند.
این ورزشکار قزوینی ابراز کرد: به دلیل بی مهری مسئولین و نبود کار مناسب، حدود 2 سال در سال‎‌های 92 و 93 ورزش را کنار گذاشتم ولی در نهایت با وساطت جمعی از قهرمانان تیم ملی دو میدانی و رئیس هیئت دو میدانی باز به عرصه این ورزش برگشتم.
وی نبود کار مناسب برای ورزشکاران را موجب تضعیف روحیه دانست و گفت: من چند سالی است که با حمایت اداره آب منطقه‌ای و بخش کشاورزی بیدستان، یک زمین اجاره کرده‌ام و در حال کشاورزی در آن هستم.
قمری عنوان کرد: در سال 91 من به عنوان کشاورز نمونه بیدستان انتخاب شدم زیرا توانستم 8 و نیم تن جو برداشت کنم.
وی از جمع آوری کتاب "جدایی ممنوع" خبر داد و گفت: مدتی است که در حال نوشتن کتابی هستم که در آن آمار مستندی از طلاق در سطح استان ارائه شده و همچنین به بررسی دلایل اصلی و عمده طلاق پرداخته می‌شود.
قمری در پایان تاکید کرد: این کتاب نشأت گرفته از دغدغه من در زمینه فرهنگ‌های صحیح و ازدواج است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان