۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جان کری در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی جاسوس سیا در ایران شد
کد خبر: ۷۲۱۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت چهارمین سالگرد زندانی شدن

جان کری در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی جاسوس سیا در ایران شد

جان کری وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله‌جویانه آزادی «امیر میرزایی حکمتی» که به جرم «جاسوسی برای سیا» در حال گذراندن حبس در ایران است را خواستار شد.

جان کری در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی جاسوس سیا در ایران شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله جویانه، خواستار آزادی جاسوسی سیا از زندانهای ایران شد.

«امیر میرزایی حکمتی» 28 ساله، سال 1390 به جرم جاسوسی برای سازمان سیا و نهادهای اطلاعاتی آمریکا بازداشت شد و بعد از اعتراف در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اعدام محکوم شد که حکم وی بعداً به 10 سال زندان تقلیل یافت و او در حال گذراندن حبس خود است.

مقامات آمریکایی از شخص باراک اوباما و دیگر مقامات این کشور، همواره در اظهارنظرهایی مداخله‌جویانه خواستار آزادی وی از زندان شده‌اند، امروز جمعه جان کری وزیر خارجه این کشور بازهم خواستار آزادی وی از زندان شد.

در بیانیه منتشر شده توسط کری «به مناسبت چهارمین سالگرد زندانی شدن» امیر میرزایی حکمتی منتشر شده آمده است:‌ «ما خواست خود از دولت ایران برای آزادی امیر بر اساس دلایل انسان دوستانه را تکرار می‌کنیم».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما همچنین از دولت ایران می‌خواهیم ئکه سعید عابدینی و جیسون رضائیان را آزاد کرده و برای برای اطلاع از وضعیت رابرت لوینسون با ما همکاری کند».


انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان