۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دغدغه اصلی ما رفع مشکلات عینی و اهتمام به برنامه های زیربنایی است/با مدیریت هوشمند می توان با حداقل هزینه حداکثر بازدهی را داشت
کد خبر: ۷۲۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

غیاثوند منتخب شورای شهر قزوین:

دغدغه اصلی ما رفع مشکلات عینی و اهتمام به برنامه های زیربنایی است/با مدیریت هوشمند می توان با حداقل هزینه حداکثر بازدهی را داشت

حسین غیاثوند گفت: با اجرای مدیریت هوشمند می توانیم با دقت بالا، هزینه پایین و در خود مجموعه ی مدیریت شهری استفاده از نرم افزارها و بسترهای مجازی و این که حداقل مراجعات، حداکثر بازدهی داشته باشیم.

دغدغه اصلی ما رفع مشکلات عینی و اهتمام به برنامه های زیربنایی است/با مدیریت هوشمند می توان با حداقل هزینه حداکثر بازدهی را داشت
به گزارش صبح قزوین، حسین غیاثوند منتخب چهارمین دوره ی انتخابات شورای شهر قزوین، با حضور در دفتر پایگاه تحلیلی- خبری صبح قزوین، در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در توضیح مدیریت مطلوب شهری با رویکرد هوشمند به چه معنا است، اظهار داشت:  بحث مدیریت هوشمند شهری حلقه ی مفقوده ی مدیریت شهری امروز است، در کلان شهرها مثل تهران و کرج قدم هایی نسبی به این سمت برداشته شده اما در شهرهای کوچک حتی به صورت زیرساختی قدم هایش برداشته نشده است.
در این طرح می توان بسیاری از مسائل را بدون خطا بدون نیاز به نیروی انسانی می توان اداره کرد.
وی در ادامه افزود: در سیستم دانشگاهی آمدیم بحث آبیاری را به صورت هوشمند مطرح کردیم  و با حذف وقت های زائد توانستیم مدیریت درست و سیستماتیک داشته باشیم و با دقت بالا، هزینه پایین و در خود مجموعه ی مدیریت شهری استفاده از نرم افزارها و بسترهای مجازی و این که حداقل مراجعات را با حداکثر بازدهی داشته باشیم.
IMG_5596 غیاثوند با بیان این که  امروز امضای الکترونیکی بحث تثبیت شده ای می باشد اما هنوز جا نیفتاده است، اذعان داشت: اگر بتوانیم برنامه زمان بندی تعریف کنیم مثل کشور مالزی که توانست در عرض یک ماه سیستم اتوماسیون راه بیندازد.
ما باید یک بازه تعریف کرده و با مدیریت بتوانیم به نهادینه کردن سیستم هوشمند در طرح هایی مثل  پارک ها و فضای سبز، ترافیک و جایگاه های مختلف بتوانیم نتایج خوبی داشته باشیم.
 قطعا در کشور ما و شهر قزوین کار به مرحله ی راه اندازی به صورت سخترین مراحل است؛ زمان بندی عددی و رقمی نمی توانیم داشته باشیم اما در یک دوره 4 ساله امکانش است.
این عضو منتخب شورای شهر قزوین، در رابطه با ارتباط صنعت و دانشگاه در پیشرفت شهر خاطر نشان کرد: ما ظرفیت های دانشگاه را نشناختیم و استفاده بهینه از آن نکردیم.
در هر حوزه ای که دانشگاه وارد شد مجموعه ظرفیت ها را متحول کرد، این نباید در قالب یک سری طرح های کلیشه ای یک بودجه ای به عنوان پژوهش بیاید و نفرات خاصی را شامل شود و کارهایی را  بدون نتیجه انجام دهند.
مثلا در حوزه ی فضای سبز اگر ظرفیت دانشگاه برای حفظ و حراست مدیریت فضای سبز استفاده شود، خیلی صرفه جویی خواهیم داشت.
در بحث آسفالت هم چون مدیریت خوبی ندارد هزینه تعمیر و نگه داری بالاست.
وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه هایی با عنوان بازوان مشاوره ای شورا در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، می تواند کار ساز باشد.
این خلاء ها را این کارگروه ها باید پوشش دهند و با استفاده از نظرات نخبه ها تیم مدیریت شهری موظف به اجرا شود.
این ظرفیت دانشگاه، اساتید و دانشجویان الان آماده است، ما به عنوان حلقه ی مفقوده این اتصال باید وارد میدان شویم.
IMG_5567 حسین غیاثوند در پاسخ به این که چرا از ظرفیت دانشگاه ها در این باره استفاده نشده است، توضیح داد:  ظرفیت ها موجود هست اما به کارگیری نشده، گره کار این است که ما عمدتا با تحول، مقاومت داریم و این که به هر حال اعتقاد افراد به این ظرفیت ها باید موجود باشد، همیشه این دغدغه بوده چرا از این ظرفیت ها استفاده نمی شود؛ می توانیم با هزینه های پایین بهترین اجرا را داشته باشیم.
ما کار گروهی در شورای قبل نداشتیم که از ظرفیت ها استفاده کند.
وی در بیان مشکلات اجتماعی تاکید داشت: بعضی از مشکلات بنیادی است و به صورت کلی در کشور به صورت یک آسیب اجتماعی مطرح است و سیتم مدیریت شهری در حد اختیارات خودش می تواند ورود پیدا کند، در حال حاضر یکی این مسائل یکی از محورهای 20 گانه برنامه بنده  بحث ساماندهی مراکز غیرانتفاعی در شهر است؛ که به صورت قارچ گونه و بدون استانداردهای لازم روئیده است.
مثلا یک ساختمان محقر را در نظر بگیرید بدون امکانات لازم و بدون سیستم های حراستی و نظارتی با دید اقتصادی راه اندازی می کنند که به دانشجو با دید مشتری نگاه می کند؛ اگر ما این ها را در شهرک دانشگاه ها سازماندهی کنیم که در یک چارچوب حرکت کنند، این مشکلات تقریبا حل می شود.
این عضو منتخب شورای شهر هشدار داد: ما نمی توانیم بدون جایگزین موردی را حذف کنیم، باید با برنامه ریزی مراکز فرهنگی-ورزشی، فضای لازمی را ایجاد کنیم تا فرد در اوقات فراغت آنجا وارد شود.
مثل پارک بانوان که تاثیر خوبی در ایجاد فضای نشاط و محل تجمعی برای بانوان فراهم کرده است، همچنین فضاهایی با رویکرد این که قشر جوان نیازهایش دیده شده باشد و یک سری هم وظایف سایر دستگاه است و شورای شهر هم در مقام مشاوره می تواند نقش خوبی داشته باشد.
غیاثوند ادامه داد: وزارت کشور، وزارت جوانان و وزارت علوم باید همکاری کنند درجمع آوری قهوه خانه ها باید جدیت لازم وجود داشته باشد اما نمی دانم چرا اهتمام جدی وجود ندارد.
این مسائل چند مولفه ای است باید جمیع جهات را دید و ما در قسمت فرهنگی-ورزشی باید در این زمینه برنامه های خوب وعملی داشته باشیم.
 در مصوبه شورای عالی شهرسازی داریم که نمی توانیم در خیابان های درجه 2 و کوچه ها مدارس غیرانتفاعی احداث کنیم.
IMG_5634 وی در زمینه توزیع متوازن امکانات شهری تصریح کرد: معمولا احیا و بهسازی کار سختی است و عمدتا کشور ما به صورت یک فرهنگ کلی، به دنبال بهسازی و نوسازی هستیم این که از صفر شروع کنیم یک جایی را بسازیم اقدام نمی کنیم، در کشورهای غربی یک ساختمان 200 سال عمر مفید دارد، اما نمی آییم یک ساختمان را از پایه شروع به ساختن کنیم.
در کشور ما دنبال جایی هستیم که بکر باشد از آن جا  شروع کنیم اما مکان فرسوده ما جای فرهنگی نیز هست.
غیاثوند تشریح کرد: بناهای تاریخی و اسلامی که بخش فرهنگی ما را یدک می کشند، از  مردم جنوب شهر هستند اما نگاه که می کنیم بافت فرسوده حاشیه کار ماست.
یک بخش مشکلات است که عزم جدی برای احیا آن وجود ندارد، چون کار  بنده نظارت است به عنوان فرد کارشناس، کار کردن در شمال آسانتر است تا مناطق فرسوده.
به نظر من شهرداری وسیستم مدیریت شهری باید بیاید امتیازاتی به صورت متفاوت در نظر بگیرد،  مثل وام فرسوده یا ضرایب تشویقی برای کارشناسانی که در این بافت کار می کنند و برای ترمیم بافت فرسوده باید برنامه زمان بند داشته باشیم تا بتوانیم احیا کنیم؛ که این اقدامات وجود ندارد.
منتخب شورای شهر افزود: مثلا در هادی آباد فقط یک در یک منطقه ی محدودی شروع کردیم که ساز و کار خوب نبود، بازار رقابتی برای پیمانکاران ایجاد شد و نشد سرمایه گذاری مشوقانه برای مردم داشته باشیم نباید می ساختیم و با قیمت بالا به مردم می فروختیم.
 
وی در پاسخ به این که حواشی شما بحث هزینه کلان تبلیغات بود، مخاطبین صبح قزوین می خواهند بدانند این درآمدها از کجا تإمین شده، ابراز داشت: بنده فکر می کنم هیئت بسیج به ما یاد داد هر چه خوبی داریم از این بسیج است که ما از هیچ چیز، همه چیز می سازیم، 7 هزار مخاطب در جشن نیمه شعبان داشتیم و یک همچین هیئتی باید 50 میلیون هزینه داشته باشد،  اما با کمترین هزینه برگزار شد؛ چون کار اعتقادی و خلاقیت دارد، بهره وریش بالا است.
در ستاد بنده از مسئول برگزاری شنیدیم که یک ستاد پاک و خلاق و جزو بهترین ستادها به لحاظ کیفی و کمی خوب فعالیت کرد، اما این نبود که هزینه ها سرسام آور باشد اعتقاد ندارم با هزینه زیاد کار خوب درمی آید.
غیاثوند در ادامه گفت: اتفاقا هزینه ها پایین بود اما در بعضی جاها هزینه نداشتیم کار را پیاده کنیم.
مثلا در ابتکار تبلیغ بر روی فیش تلفن، چند تیم تبلیغاتی با ما تماس گرفتند و مشورت خواستند؛ این موضوع  نتیجه کار گروهی و مشورتی در چارچوب قانون بود.
هزینه های بنده پایین بوده تعجب می کنم اعتراضی صورت گرفته است، در بعضی نواحی  نرسیدیم تبلیغ کنیم و دوستان پیشنهاد می دادند و با در بسته نبود بودجه بنده  مواجه می شدند.
منابع تبلیغی هم، از کار مهندسی و هیئت علمی تأمین شد و هیچ رقم ریالی هم جز مقداری  که برای  پوستر و پیامک بود، در جای دیگری خرج نشد.
دوستان ما را فرد شایسته ای دیدند و بدون چشم داشت کمک کردند و مشاوره دادند.
این عضو منتخب اضافه کرد: در مجموع برای طراحی پوسترها دوستان گرافیک داشتیم؛ در سیستم فضای مجازی و نیروهای عملیاتی، بچه های هیئتی که بنده مداحشان بودم، پایه کار بودند، اما تا 90 درصد می توانم بگویم حدود 25 میلیون هزینه کردیم.
این هم به خاطر لیست ها بود که در هر لیستی قرار می گرفتم باید هزینه ای می دادیم که بنده تا آخر کار در کشمکش این هزینه ها بودم.
IMG_5665   وی در پاسخ به این که برخی کاندیداها جزء ثابت همه لیست ها بودند، چقدر کار کارشناسی پشت این ها بوده است؛ اعلام کرد: به نظر بنده با توجه به ساز و کار انتخاباتی که در کشور هست باید در قانون انتخابات یک بازنگری شود؛ به طور مثال با حضور رسانه ها، بحث مناظره ها در ریاست جمهوری بسیاری از سوالات را پاسخ و هزینه ها را کاهش داد، در سیستم شورا و مجلس این شرایط وجود ندارد.
نتیجه ای که می گیریم این است که در یک شهر 400 هزار نفری با حضور 186 کاندیدا مردم به چه شکل می خواهند بفهمند که چه کسی اصلح است؟ هر کاندیدایی برنامه و تحصیلاتی دارد.
اما واقعا تشخیص عملی و عینی که این فرد پاک دست و ولایتمدار است، تخصص دارد و کارنامه مدیریتی قوی دارد، مشکل می باشد، در این آشفته بازار لیست ها موفق تر است.
غیاثوند اظهار داشت: از سه لیست اصلی در شهر 2 لیست اصولگرایی و 1 لیست نظام مهندسی، بیشتر کاندیداها از این لیست ها هستند.
این نشان می دهد لیست کارکرد خوبی دارد؛ اما بهترین لیست که در شهر ما بسته شد و بنده عضو آن بودم، خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت بود؛ برای آن چند صد ساعت کار کارشناسی انجام شد و مجموعه ای از دلسوزین نظام با مطالعه برنامه ها، سوابق افراد، گرفتن آزمون و مد نظر گرفتن همه ی پارادایم ها افراد را مدنظر قرار دادند که 6 نفر از اعضای این لیست رأی آوردند.
نفرات اول و چهارم و پنجم شهر از این لیست انتخاب شدند.
ما هم در لیست اصولگرایی و هم در محافل تخصصی، نظام مهندسی و مجمع متخصصین استان که ده کانون دور هم جمع شده بود، قرار گرفتیم.
این عضو شورای چهارم استان در مورد تخلفات انتخاباتی که در این دوره شاهد ش بودیم، استدلال کرد: بحث تخلفات را یک بداخلاقی انتخاباتی می دانم، در  ستاد انتخاباتی ما چه در نوع اقلام و چه در کمیت ها همه چیز به عینه مشخص بود.
من فکر می کنم برخی ساز و کارها که به کار گرفته شد در شأن شهر ما به عنوان دارالمومنین و یک شهر با پیشینه مذهبی و فرهنگی نبود و یک مقدار فضا را کدر کرد، البته این حقیقی بود که اتفاق افتاد و بنده به عنوان شهروند از این کار رضایتمندی نداشتم و مراتب را به مسئولین انتقال دادم و مسئولین هنوز هم در حال بررسی برخی این تخلفات هستند و این فضا باعث تیره تر شدن فضای سالم  شد.
وی در ادامه گفت: باید در حقیقت برای این موضوع سازوکار جدی تعریف شود که متخلفین احساس کنند این اقدامات منجر به رد صلاحیتشان می شود.
بنده انتظار برخورد جدی با برخی از این افراد متخلف باشیم، که صورت نگرفت.
ان شاالله در انتخابات بعدی این موارد را شاهد نباشیم.
بنده در جلسات تأکید کردم این ها شرایط رأی آوری و ملاک انتخاب نیست، بلکه تدین؛ تخصص، تعهد و کارنامه افراد است و نیازمند برنامه منسجم است.
غیاثوند در پاسخ به این انتقاد که شائبه استفاده از امکانات قوم و قبیله ای برای رای آوری شما مطرح است، اظهار داشت: بنده از ابتدای حرکت انتخاباتی در همه جلسات با دوستان، انصافا تاکید استفاده از ظرفیت های عمومی را داشتم.
برای من آحاد مردم قزوین مورد توجه هستند، همه انسان، موحد و مسلمان و شیعه هستیم این که بخواهیم قوم گرایی کنیم، به آن  اعتقاد قلبی ندارم.
خط و مرز ما کفار هستند و بین خودمان باید رحیم باشیم.
وی ادامه داد: البته اقوام بخش قابل توجهی از مردم قزوین هستند، ما در قزوین قومیت های مختلف داریم و خیلی از قومیت ها لیست یکسان دادند؛ فکر می کنم طرح همچنین مسائلی از طرف افراد با نگاه تخریبی بوده و بخش قابل توجهی از آرای من از بخش سنتی شهر بود و جز نفر 13 نفره در شرق، شمال، جنوب و منفصل و روستاهای شمال قزوین رأی داشتم.
قومیت ما در یک بخش حضور دارند اما بنده اگر خودتان ارزایابی کنید همه جا رأی داشتم؛ ما برنامه مان این است که برای عموم مردم کار کنیم.
این عضو شورای شهر، با بیان این که انصافا آن چیزی که بخواهیم از اطراف بیاوریم اعتقاد ندارم و مخالف چنین کاری هستم، اذعان  داشت: این مسائل  قابل بررسی است و به فضل پروردگار و دوستان نیازی به همچنین مکانیزم هایی نبود وبنده با 31 سال سن آمده ام و بدون اینکه تجربیاتی داشته باشیم  به گونه ای پدیده انتخابات بودم در مقابل 12 نفر دیگر، این تفضل پروردگار بود.
برای حضورم در صحنه بخشی اعتقاد شخصی بود و بخشی هم دوستان هیئت با بنده جلسه داشتند و دوستان دانشگاهی این خلا را احساس کردند که در شورا حضور افرادی با مدیریت شهری و تعهد کم رنگ است و پیشنهاد دوستان و در جهتی خلق حماسه سیاسی و در قالب خدمت به شهر وارد شدیم و زمینه آن را دیدیم و حضور پیدا کردیم.
  IMG_5584 غیاثوند در ادامه افزود: بنده می دانستم جزو 13 نفر هستم چون رأی ها را رصد کرده بودم.
ضمن اینکه لیست ها به بنده کمک کرد، مخصوصا لیست اصولگرایی؛ قومیت ها و منطقه ای که فعالیت داشتم در منطق پر جمعیت نواب و سعدی نفر اول صندوق بودم، در مجموع توان این را مشاهده کردم.
وی درباره اولویت شروع کارش در شورای شهر، خاطر نشان کرد: از روزی که نتایج را اعلام کردند کار ما شروع شده است، قبلا به عنوان  فردی شورایار فعالیت کرده ام اما مشخصا به عنوان شورای شهر که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، نامه هایی که افراد به ستاد دادند پیگیری و مشکلات را بررسی کردم که خیلی تقاضاها خارج از مدیریت شهری است که با مسئولین هماهنگی کردیم برای پیاده کردن برنامه ها در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم.
با حضور در مساجد و توزیع فرم هایی بین مردم، اعلام کردیم  مشخصات خود را برای مشاوره جوان ترین فرد شورای شهر اعلام کنند و این که در چه قسمتی می توانند به ما کمک کنند و مشکلات حوزه ی زندگی شان را اعلام کنند و دوستان این فرم ها را دسته بندی کردند و ما یک برنامه ریزی برای پیگیری مشکلات داریم.
این عضو شورای شهر گفت: دغدغه اصلی ما رفع مشکلات عینی و اهتمام به برنامه های زیربنایی است، چه حوزه شهرسازی، چه فرهنگی و اجتماعی.
اگر شهر را به منزله یک پیکره ببینیم برخی از بیماری ها را باید مسکن زده و کار زیربنایی انجام دهیم و برخی را رفع کنیم.
ان شاالله در این بازه ی 4 ساله با همکاری همه دوستان بتوانیم در حد توان مان کار کنیم.
حسین غیاثوند ضمن اعلام آمادگی در خصوص بحث اطلاع رسانی و مصاحبه، تصریح کرد: در این حوزه اولین نفری هستم که وب سایت شخصی راه اندازی کردم، فضای مجازی بازار نقد است و خیلی جاها از این نقدها بوی سازندگی نمی آمد اما فضایی است که افراد کار خود را انجام می دهند.
 در هر ساعت و در هر لحظه ای که شما نیاز ببینند آماده پاسخگویی هستم.
وی درپایان تاکید کرد: در جلساتی که در مساجد داشتیم اعلام کردم ما شرح وظایف مان در مدیریت شهراست و درخواست های قانونی مردم را حتما پیگیری می کنیم، اما درخواست غیرقانونی و خارج از چارچوب باشد وارد نخواهیم شد.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان