۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مهدویت یک موضوع بین المللی است/منتظران در قبال امر ظهور تسلیم باشند
کد خبر: ۷۰۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام رفیعی:

مهدویت یک موضوع بین المللی است/منتظران در قبال امر ظهور تسلیم باشند

دکتر رفیعی در مراسم احیاء شب نیمه شعبان گفت: موضوع مهدویت یک موضوع بین المللی است و فقط خاص مکانی مشخص نیست.

مهدویت یک موضوع بین المللی است/منتظران در قبال امر ظهور تسلیم باشند

به گزارش خبرنگار صبح قزوین، مراسم احیاء شب نیمه شعبان، شب گذشته  با حضور برخی از مسئولان استانی و همچنین اقشار مختلف مردم در مسجد ولایت شهر قزوین برگزار شد.

این مراسم که از ساعت 23:30 شب گذشته آغاز گردید ابتدا با خواندن دعای آل یاسین شروع و بعد از آن با سخرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی ادامه یافت.

حجت الاسلام دکتر رفیعی در این مراسم به بیان وظایف منتظران ظهور حضرت حجت (عج) پرداخت و اظهار داشت: بر اساس روایات آمده، در شب نیمه شعبان پرونده های مومنین به دست مبارک امام عصر(عج) و ایشان نیز این پرونده ها را می بینند و تایید می کنند و از این جهت شبیه به لیالی قدر است  و بدین خاطر احیا گرفته می شود .

وی در ادامه بیان داشت: بنده در کمتر شهری دیده ام که احیا شب نیمه شعبان بدین شکل باشکوه و با عظمت و با حضور پر شور مردم صورت بگیرد و متاسفانه در چند سال اخیر مراسم اعیاد نیمه شعبان با تحریف هایی رو به رو بوده است از جمله تداخل این مراسم با نواختن موسیقی با آلات لهو و لعب و.
.
.
.

رفیعی تصریح کرد: موضوع مهدویت یک موضوع بین المللی است و فقط خاص مکانی مشخص نیست و خوشبختانه روایات و احادیث در مورد وجود مقدس امام عصر(عج) انقدر زیاد است که این موضوع قابل انکار نیست و نخواهد بود.

این کارشناس مذهبی در ادامه با طرح سوال "وظیفه ی عملی ما در  دوران غیبت چیت؟" افزود: راحع به وظایف مردم در دوران غیبت سه دیدگاه، راکد(ایستا)، انفعالی(سلبی) و تفکر فعال(پویا) وجود دارد؛ دیدگاه اول عقیده اش بر این است که قیام امام زمان(عج) همانند وقوع قیامت امری جبری است و چه ما بخواهیم و چه نخواهیم صورت می گیرد پس ما هیچ وظیفه ای در قبال ظهر حضرت صاحب(عج) نداریم و باید به زندگی روزمره خود برسیم تا وقت موعود فرا رسد.

رفیعی اظهار داشت: دیدگاه دوم یعنی دیدگاه انفعالی در مورد ظهور امام عصر(عج) این گونه است، که می گویند مگر نه اینکه گفته شده امام عصر(عج) وقتی ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد می کنند که جهان پر از ظلم و جور شده باشد پس ما باید در پر شدن ظلم و جور در جهان تلاش کنیم؛ این عقیده بسیار خطرناک است زیرا آنان می گویند که نباید دولت اسلامی تشکیل شود و حرکت های مهدوی و.
.
.
ممنوع است و نباید  صورت پذیرد که البته این تفکر بر خلاف قرآن است.

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به وظایف عملی منتظران ظهور در عصر غیبت افزود: تفکر صحیح تفکر پویا و فعال است که متعقد است باید برای ظهور حضرت حجت(عج) باید تلاش شود و برای تحقق این امر منتظران ظهور 4 وظیفه عملی اصلی دارند؛ 1-احساس حضور، 2-تحقق اهداف عملی امام عصر(عج)، 3- نصرت و یاری امام عصر(عج)، 4- تسلیم بودن.

رفیعی تصریح کرد: وظیفه ی عملی اول ما در انتظار فرج این است که حضور امام معصوم(ع) را احساس نماییم همانطور که امام عصر(عج) حاضر هستند ولی ظاهر نیستند ما باید منتظر ظهور ایشان باشیم  نه منتظر حضور؛ برخی امام عصر(عج) را امام فریزری می دانند که در محفظه ای نگهد اری می شود تا موقع لازم بیرون آورده شود و باید گفت که این تفکر بسیار خطرناک و غلط است.

وی ادامه داد: تحقق اهداف عملی امام زمان(عج) امروز امر لازم و واجبی است و این وظیفه ی دوم ما در دوران غیبت می باشد؛ قرآن قانون اساسی امام عصر(عج) است و ایشان طبق آیه 41 سوره ی حج " الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ " که در بردارنده اهداف عملی امام عصر(عج) است، عمل می نماید.

رفیعی افزود: امام عصر(عج) دو جنبه و دو بخش دارند، 1-مهر، 2-قهر و متاسفانه جنبه قهری امام زمان(عج) بیشتر از جنبه مهر ایشان بیان شده و جبنه مهر آن حضرت کمتر برای عوام بیان گردید به گونه ای که برخی فکر می کنند ایشان ظهرو کنند گردن همه راخواهند زد در صورتی که این طور نیست بلکه ایشان زیاده خواهان و رهروان راه باطل را نابود خواهند کرد نه تمامی افراد کره ی زمین.

این کارشناس مذهبی با اشاره به سومین وظیفه منتظران ظهور ابراز داشت: نصرت و یاری راسندن به امام عصر(عج) از مهمترین وظایف منتظران ظهور و وظیفه عملی سوم ایشان است و باید امام عصر(عج) را از سه طریق نصرت دهیم: 1- قلبی، 2- زیبانی، 3- عملی.

رفیعی در پایان با اشاره به چهارمین وظیفه عملی منتظران ظهور اظهار داشت: منتظران ظهور باید درباره امر ظهور تسلیم باشند و به اینکه امام زمان(عج) کی ظهور میکند، سال ظهور حضرت چه موقع است و.
.
.
توجهی نکنند همچنانکه در حدیث نقل شده قردی از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند: آيا هنگامه ظهور معلوم است ؟ فـقـال نبی عـليـه السـلام : ((.
.
.
كذب الوقاتون و هلك المستعجلون و نجا المسلمون .
))

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان