۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آغاز به کار اردوهای جهادی قزوین با حضور ۲۰۰۰ دانشجو
کد خبر: ۷۰۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی قزوین خبرداد:

آغاز به کار اردوهای جهادی قزوین با حضور ۲۰۰۰ دانشجو

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین در اردوهای جهادی دانشجویی شرکت کرده‌اند.

آغاز به کار اردوهای جهادی قزوین با حضور ۲۰۰۰ دانشجو

به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی برزگر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گفت: در نوروز 1392 حدود 300 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین زمانی که عموم مردم مشغول مسافرت، دید و بازدید و مطالعه دروس بودند با فعالیت در عرصه‌های بهداشتی ـ درمانی، فرهنگی و عمرانی در بخش داخل استانی در مناطق خرمدشت، الموت شرقی و غربی و در دو بخش خارج استانی در مناطق شفت و داماش گیلان حضور پیدا کردند و خدمات خوبی ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه این اردوهای جهادی تأثیرات معنوی زیادی روی دانشجویان دارد، گفت: دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی نوروز کار جهادی خود را جهادی‌تر کردند و بیش از 75 میلیون تومان در بخش‌های محروم مناطق شفت و داماش گیلان و روستای یارود و سفیدآب در منطقه الموت غربی خدمات دندان‌پزشکی و پزشکی رایگان به مردم ارائه دادند.

این مسئول افزود: ثبت‌نام و سازماندهی گروه‌های جهادی دانشجویی تابستان امسال از 26 خرداد ماه سال جاری آغاز شده است که شامل 19 گروه فرهنگی و آموزشی خواهران، یک گروه فرهنگی و آموزشی برادران، سه گروه بهداشتی‌ ـ درمانی و 10 گروه عمرانی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: از 26 خرداد ماه سال جاری گروه جهادی خواهران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل برگزاری کلاس‌های قرآنی، خیاطی، گلدوزی و.
.
.
در روستای محمد‌ده بخش طارم حضور پیدا کرده‌اند.

برزگر با اشاره به عملکرد اردوهای جهادی سال گذشته گفت: در نوروز و تابستان سال1391 حدود 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان برای فعالیت در چهار عرصه فرهنگی، آموزشی، خدمات بهداشتی-درمانی و عمرانی به مناطق محروم بخش‌های ضیاء‌آباد، خرمدشت، الموت شرقی و الموت غربی، طارم سفلی و بشاگرد که بخش خارج استانی است، اعزام شدند.

وی افزود: فعالیت‌ها و عملکردهای این گروه‌های جهادی تأثیر زیادی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و صرفه‌جویی در بودجه شد.

این مسئول تصریح کرد: حرکت‌های جهادی مولود فعالیت‌های جهادگران بسیجی مانند حاج عبدالله والی است که از بشاگرد آغاز شد و پس از اینکه این طرح خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد، مورد استقبال ایشان قرار گرفت و به عنوان یک طرح ابلاغی و اجرایی در بسیج دانشجویی اعلام شد و به مرحله اجرا درآمد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی بیان کرد: این اردوها با هدف تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و امید در دانشجویان، حفظ و انسجام نیروهای موجود در بسیج دانشجویی، ایجاد اعتماد عمومی و خوش‌بینی بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تربیت نیروهای متخصص، متعهد و دردآشنا برای جامعه آینده، آشنا کردن جوانان با مشکلات، محرومیت‌ها و نیازهای جامعه برگزار می‌شود.

برزگر افزود: ترویج فرهنگ کار علمی و پژوهش محور، رشد و نوآوری، شکوفایی استعدادها برای بالا بردن حس مسئولیت‌پذیری در بین جوانان، شناسایی و تجهیز و تحلیل اطلاعات مربوط به فرصت‌ها، محدودیت‌ها و تهدیدهای مناطق محروم و حرکت در مسیر شکوفایی اقتصاد مناطق محروم از دیگر اهداف مهم برگزاری اردوهای جهادی است.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی موجب می‌شود فضایی معنوی برای دانشجویان ایجاد شده و مردم مناطق محروم نیز نسبت به مسئولان نظام دلگرم‌تر و امیدوارتر شوند.

مسئول بسیج سازندگی افزود: وسیله ایاب و ذهاب و خودروی باری برای رفت و آمد و حمل وسایل مورد نیاز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و برای اسکان آن‌ها نیز با آموزش و پرورش بخش‌ها و شهرستان هماهنگی می‌شود تا مدارس روستاها را برای اسکان در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهند.

برزگر خاطر نشان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی در روستاهای مناطق محروم انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری یادواره شهدا، مرمت قبور شهدا در صورت نیاز، برگزاری جلسات اعتقادی، قرآنی و برگزاری مراسم‌های مذهبی اشاره کرد.

وی افزود: تأمین هزینه‌های بخش عمرانی بر عهده بخشداران و فرمانداران شهرستان‌ها است و دانشجویان بدون دریافت حق‌الزحمه پروژه‌های عمرانی مورد نیاز مناطق محروم را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده آذربایجان بیان کرد: بسیج سازندگی استان قزوین در منطقه زلزله‌زده آذربایجان مسئولیت ساخت 50 واحد مسکونی را بر عهده گرفت و پس از تکمیل به زلزله‌زدگان تحویل داد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین یادآور شد: هزینه‌های ساخت این واحدهای مسکونی از بودجه سازندگی سپاه استان قزوین، استانداری قزوین و بخشی نیز از استان آذربایجان تأمین شد.

برزگر با اشاره به عملکرد خوب رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفت: اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما روحیه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی دانشجویان در اردوهای جهادی را از طریق امکاناتی که در دست دارند، به منازل می‌برند و افرادی که به هر دلیلی توفیق حضور در این عرصه‌ها را ندارند با این اردوها از نزدیک آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان