۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین «ابرفیاض» در سیمای مرکز قزوین
کد خبر: ۷۰۷۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سیره و زندگی سردار آزادگان

«ابرفیاض» در سیمای مرکز قزوین

سیمای مرکز قزوین سیره و زندگی سردار آزادگان را در ویژه برنامه ی «ابرفیاض» به تصویر می کشد.

«ابرفیاض» در سیمای مرکز قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، این ویژه برنامه شخصیت و زندگی سید علی اکبر ابوترابی فرد را از زبان همرزمان و آزادگان استان و کشور به تصویر می کشد.
ویژه برنامه ی «ابرفیاض» با هدف معرفی ابعاد شخصیتی زنده یاد سید علی اکبر ابوترابی فرد، فعالیت های انقلابی و شجاعت های وی در جنگ تحمیلی و دوران اسارت در سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید می شود.
در همایش «ابرفیاض» که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد صداوسیمای مرکز قزوین در اقدامی بایسته مستند تلویزیونی ای به همین نام را کلید زد که هم اکنون در دست ساخت است.
سید علی اکبر ابوترابی فرد سال ۱۳۱۸ در قم بدنیا آمد؛ والدین وی قزوینی بودند که پدرش سید عباس ابوترابی‌فرد از روحانیون و مبارزان فعال دوران انقلاب و نیز نماینده ی مردم قزوین در نخستین دوره ی مجلس شورای اسلامی بود.
سید علی اکبر دوران ابتدایی را در مدارس دولتی قم سپری کرد و سپس وارد مدرسه دین و دانش شد. سید علی اکبر به دلیل علاقه وافر به ورزش مشتاق ورود به دبیرستان نیروی هوایی می‌شود. وی دانشکده خلبانی را علی‌رغم مخالفت خانواده برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند اما در جریان مشاهده رفتارهای غیراسلامی در این دانشکده از ادامه تحصیل منصرف می‌شود. وی در سال ۱۳۳۹ با وجود اصرارهای اطرافیانش مبنی بر عزیمت به آلمان و ادامه تحصیل در آن کشور ، عازم حوزه علمیه مشهد شد و سپس به همراه برادرش سید محمدحسن در نجف به تحصیل حوزوی پرداختند.
سپس در 28 صفر سال 49 در حالی که به همراه خانواده در حال بازگشت از عراق به ایران بود به خاطر همراه داشتن اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) در مرز خسروی توسط عمال رژیم طاغوت دستگیر شد.




انتهای پیام/7008

منبع: صدا و سیمای قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان