۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نقد منصفانه باعث رشد سازمان ها و ادارات می شود
کد خبر: ۶۹۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محمد حسین خاکساران؛

نقد منصفانه باعث رشد سازمان ها و ادارات می شود

خاکساری گفت: بنده نیز به این سازمان نقد دارم که این نقدها باید در اتاق های فکر و شورای سیاستگزاری سازمان تبلیغات مطرح شود تا مشکلات برطرف شود.

نقد منصفانه باعث رشد سازمان ها و ادارات می شود

به گزارش صبح قزوین، محمد حسین خاکساران، عضو سابق شورای شهر، در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، در مورد عملکرد سازمان تبلیغات گفت: سازمان تبلیغات از سال 73 در قزوین تشکیل شد و بنده مدیر ارشاد بودم.
قبل از تشکیل این سازمان در قزوین، آقای محمدی عراقی مسئول سازمان تبلیغات کشور بودند.
به دلیل ارتباط و دوستی که ما از زندان زمان شاه با یکدیگر داریم، ما کارهای سازمان تبلیغات را مانند کانون های مساجد، شروع کردیم و تشویق کردیم که این نهاد هم در قزوین تشکیل شود.

وی ادامه داد: آقای محمدی عراقی از این طرح بسیار استقبال کردند و با آیت الله باریک بین تماس گرفتند تا ایشان فردی را به عنوان مدیر سازمان تبلیغات معرفی نمایند.
در آن زمان از بین افرادی که در حوزه بودند، حجت الاسلام عزیزخانی که نماینده ولی فقیه در ارتش و لشگر 16 زرهی به عنوان مدیر این سازمان انتخاب شدند.
و جلسه معارفه ای با حضور آقای محمدی عراقی در دفتر آیت الله باریک بین انجام شد و به اصطلاح سازمان تبلیغات اسلامی در قزوین کار خود را آغاز کرد.

خاکساران اضافه کرد: کار سازمان تبلیغات اعزام مبلغین در ماه مبارک رمضان و محرم و سفر به روستاها است که از بدو تاسیس آغاز شد.
روحانیت حوزه طلاب را بررسی کردند.
کسانی که توانایی تبلیغ داشتند به روستاها اعزام شدند.
تقاضا برای تبلیغ در روستاها و امام جماعت در ادارات و بخصوص آموزش و پرورش بسیار زیاد بود.
به هر حال بعد از آن هماهنگی هایی که صورت گرفت، به جز سازمان تبلیغات، حوزه نیز به این مدیران ورود پیدا کرد و ارتباطاتی که بین انجمن های اسلامی و همچنین حوزه علمیه برقرار شد جهت اعزام مبلغ و امام جماعت اقداماتی انجام شد و تا امروز استمرار داشته است.

وی اذعان داشت: سازمان تبلیغات پس از اختصاص بنای مناسب در چهار راه عمران، مکان متمرکزی یافت و فعالیت هایش گسترش پیدا کرد.
به اینترنت، کتابخانه دیجیتال مجهز شد و فعالیت های قرآنی و آموزش کلاس های مختلف در آن نمود پیدا کرد.
قاریان برجسته ای در این مرکز رشد یافتند.
همچنین تربیت مداحان اهل بیت در این مکان پیگیری شد.
و از افرادی که صلاحیت فردی و اخلاقی داشتند در این مکان تحت آموزش قرار گرفتند تا در محافل دینی بتوان از آن ها استفاده کرد.

عضو سابق شورای شهر تاکید کرد: از دیگر فعالیت های سازمان این است که برای تمامی مراسم مذهبی که در استان برگزار می شود برنامه ریزی کرده و سلامت این جلسات را تحت کنترل داشته باشند.
در کنار تمام این فعالیت ها، کتاب شهر نیز، تازه های انتشارات قم و تهران را فراهم کرده و در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل اتاق های فکر و کلاس های معرفی برای دانش آموزان بتوانیم جوانان را با روحانیون و آموزه های معنوی بیشتر آشنا نماییم.
و سطح فکری، اخلاقی و معرفتی دانش آموزان را رشد داده و با ناهنجاری های اجتماعی مبارزه نماییم.

خاکساری تاکید کرد: در همه جا باید نقد سازنده و منصفانه وجود داشته باشد.
اگر این نوع نقد وجود داشته باشد دیگر هیچ اداره و سازمان و یا حتی فردی دچار رکود نخواهد شد.
هر سازمانی که حرکت فرهنگی انجام می دهد، مطمئنا دارای ضعف ها و نقایصی خواهد بود.
این نقد باید رسانه ای شود زیرا باعث می شود ما به وضع موجود راضی نباشیم و وضعیت مطلوب را دنبال کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: بنده نیز به این سازمان نقد دارم که این نقدها باید در اتاق های فکر و شورای سیاستگزاری سازمان تبلیغات مطرح شود تا مشکلات برطرف شده و براساس مفروضات سازمان و نیازهای روز پیش برویم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان