۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور مردم در انتخابات به نظام مصونيت بخشيد
کد خبر: ۶۹۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شال:

حضور مردم در انتخابات به نظام مصونيت بخشيد

موسوی شالی گفت: حضور مردم در اين انتخابات به نظام ما مصونيت بخشيد. اعتبار نظام ما را در مجامع بين المللي بالا برد و دشمنان ناچارند بپذيرد در مقابل جمعيت ۷۰ ميليوني قرار دارند نه تنها چند حزب و گروه.

حضور مردم در انتخابات به نظام مصونيت بخشيد
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام سيد هاشم موسوي شالي در خطبه هاي نماز جمعه شهر شال گفت: در انتخابات 24 خرداد مردم تدبير خود را به سرانجام رساندند، نظام هم صداقت و سلامت خود را نشان داد، كه ديگر كسي در ذهن خود هم به تقلب را فكر نكند.
اين خطيب در ادامه به حضور حماسي مردم در انتخابات 24 خرداد اشاره كرد و افزود: با توجه به تحريم هايي كه به دليل انتخابات در ايران از داخل و خارج و گمانه زني هاي دشمنان حضور مردم در اين انتخابات كم نظير بود.
وي بیان کرد: حضور مردم در اين انتخابات به نظام ما مصونيت بخشيد.
اعتبار نظام ما را در مجامع بين المللي بالا برد و دشمنان ناچارند بپذيرد در مقابل جمعيت 70 ميليوني قرار دارند نه تنها چند حزب و گروه؛ اين نعمت را بايد قدر بدانيم.
موسوي شالي عوامل زيادي را در اين حضور موثر خواند و تشريح كرد: آرامش بين مردم، رعايت اخلاق در بين كانديداها، نحوه مناظره هاي تلويزيوني، همزمان شدن دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا و حس مسئوليت در بين مردم از عوامل موثر در اين حماسه سياسي بود.
اين خطيب سپس با تبريك به رئيس جمهور منتخب گفت:دعا مي كنم ايشان موفق باشند و بتوانند به مردم خدمت كند.
وي به فضاي قبل و بعد از انتخابات پرداخت و خاطر نشان كرد: رقابت قبل انتخابات اكنون بايد به رفاقت تبديل شود.
امام جمعه شال سپس خطاب به مسئولين و جريانات سياسي كشور گفت: رئيس جمهور منتخب در قوه مجريه نماينده نظام است ، اختلافات سياسي بايد كنار گذاشته شود و چوب لاي چرخ اين فرد نگذارند چرا كه دود اين اختلافات به چشم مردم خواهد رفت.
موسوي شالي همچنين اذعان داشت: ما مسلمانيم و بايد فرهنگ اسلامي را هم پياده كنيم .
اگر كسي انتخاب شد كه ميل بعضي ها به ايشان نبود الان ديگر بايد كينه ها كنار گذاشته شود و همه پاي كار بيايند.
وي سپس با توجه به اولين نشست خبري رئيس جمهور منتخب ابراز داشت: در اين نشست ايشان مواضع بسيار خوبي گرفتند چه در سياست هاي خارجي و چه در مطالب داخلي.
وي در سياست هاي خارجي خيلي ها را نا اميد كرد.
موسوي شالي ادامه داد: در انرژي هسته اي و در دفاع از حقوق هسته اي ايران حساب خيلي ها دستشان آمد و در مورد داخله هم همين طور كه خودش را رئيس جمهور همه معرفي كرد.
اميدوارم تا آخر روي همين مواضع خود باشند و خدا هم كمك كند تا توفيق خدمت داشته باشند.
اين خطيب با اشاره به قضاياي فتنه 88 خاطر نشان كرد: واقعه 88 را هيچ كدام از ما فراموش نمي كنيم.
وي ادامه داد: اين انتخابات عملاً نشان داد كه ادعاي در مورد تقلب يك ادعاي صد درصد دروغ محض بود.
در آن آشوبي كه به پا شد، ادعا اين بود -كه البته هيچ گاه نيز دليلي براي آن نياوردند ادعايشان اين بود- كه 11 ميليون رأي جا به جا شده؛ كمااينكه رهبر انقلاب هم در خطبه هاي نماز جمعه فرمودند« نظام اسلامي جاي تقلب نيست» اما متاسفانه عده اي رها نكردند.
امام جمعه شال با توجه به رأي دكتر روحاني تا رسيدن به دوره دوم انتخابات افزود: رأي دكتر روحاني تا كشيدن به دور دوم حدود260 هزار رأي بيشتر داشت اگر اين نظام و امانت دار نبود نمي توانست مقدار اندك رأي را جا به جا كند؟ اين خطيب افزود: با اينكه دكتر روحاني جز منتقدين شديد به همين دولت بود-البته اين موضوع به آقاي احمدي نژاد برنمي گردد اين را بايد به حساب نظام بگذاريد-نظام اسلامي اهل تقلب نيست.
موسوي شالي ادامه داد: مردم تدبير خود را به سرانجام رساندند، نظام هم صداقت و سلامت خود را نشان داد كه ديگر كسي در ذهن خود هم تقلب را اعلام نكند.
موسوي شالي با اشاره به شروع هفته قوه قضائيه گفت:قوه ي قضائيه به عنوان قوه مستقل در كنار دو قوه ديگر ضامن حفظ امنيت و عدالت در جامعه است.
امام جمعه شال گفت: اگر قوه قضائيه بتواند وظايف خود را در دين و قانون اجرا و عمل كند بسياري از اهداف بلند كشور ما و اهداف دين محقق خواهد شد.
اگر قضاوت در قوه قضائيه به سمت قضاوت صدر اسلام پيش برود اين قوه يك تكيه گاه امني براي مردم خواهد بود.
موسوي شالي همچنين خاطر نشان كرد: سيستم قوه قضائيه بايد به شكلي باشد كه اطاله ي دادرسي از بين برود.
البته بخشي از اين موضوع با ايجاد شوراي حل اختلاف حل شده، اما بخش عمده اي حل نشده كه البته اين مسئله به فرد برنمي گردد.
امام جمعه شال با مقايسه اين قوه از زمان انقلاب تا به امروز اذعان داشت: استقلال قوه قضائيه سلامت و مصونيتي را با خود به همراه مي آورد كه روز به روز اين مسئله در حال پيشرفت است.
امام جمعه شال در خطبه اول نماز جمعه با توجه به ماه شعبان گفت: ماه شعبان ماه عبادت و مناجات با خداست.
ماه مناجات شعبانيه، كه امام راحل به آن تاكيد فراوان و بر آشنا شدن جوانان با اين مناجات اصرار داشتند.
وي ادامه داد: شب نيمه شعبان شب قدر است شب قدر مراتبي دارد كه اولين مرتبه اش شب نيمه شعبان است دعا در اين شب مستجاب مي گردد.
مهمترين اعمال روز نيمه شعبان هم انتظار فرج است.
انتظار فرج يعني اينكه هميشه براي فرج آمادگي كامل داشته باشيد.
وي با اشاره به حكومت عدل امام زمان(عج) ابراز داشت: حكومت اسلامي ما با حكومت امام زمان (عج) فاصله ي زيادي دارد كه بايد به سمت و سوي فرهنگ حكومت ايشان پيش برويم و يك مدل كوچكي از حكومت كاملاً اسلامي در دنياي امروز در كشور ما شكل بگيرد.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان