۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین منتظران صالح خود باید مصلح باشند
کد خبر: ۶۹۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

خطیب نمازجمعه شهراقبالیه:

منتظران صالح خود باید مصلح باشند

حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان گفت: مردم با حضورپر شکوه خود در انتخابات نشان دادند که پشتیبان نظام و ولایت هستند.

منتظران صالح خود باید مصلح باشند
به گزارش صبح قزوین، حجت السلام والمسلمین حاج آقا فاطمیان - خطیب نماز جمعه شهر اقبالیه - درخطبه نخست با دعوت مردم به تقوای الهی ، سیاسی، علمی و دینی گفت: تقوا ملاک برتری افراد است وتقوا پیشگان نزد خداوند محبوب اند .
امتی که تقوای الهی را پیشه کند همواره در سختی ها به لطف خدواند متعال به پیروزی و سعادت خواهد رسید.
وی در ادامه پیشاپیش ولات با سعادت امام زمان (عج) را تبریک و تهنیت عرض کرد و بیان داشت: آن بزگوار در سال 255 ه.
ق از پدری همچون امام حسن عسگری (ع) و مادری چون بانو نرجس متولد شدند و از سن 6 سالگی به مدت حدود70 سال در غیبت صغری به سر می بردند و بعد از آن تا کنون در غیبت کبری هستند.
خطیب نماز جمعه شهر اقبالیه تصریح کرد: مسئله انتظار منجی و امید به آینده بهتردر همه بشریت وجود دارد عدالت طلبی در همه اعم از مسلمان و غیر مسلمان هست اما در مسئله انتظار موعود تفاوت عمده ما مسلمانان با سایر ادیان در این است که ما پدر و مادر ایشان را می شناسیم و ایشان را زنده و حاضر و ناظر بر اعمال خود می دانیم .
در قرآن کریم در آیه 4 سوره قصص در حقانیت امام زمان چنین توصیف شده است: اراده خداوند بر این است که بر آنان که ضعیف نگه داشته شده اند منت گذاریم و آنها را در زمین پیشوا و وارث قرار دهیم و این امر در زمان ظهور آن حضرت جهانی خواهد شد و زمین را صالحان به ارث خواهند برد.
امروز، دنیا زیر سلطه ظالمان و مستکبران است و با ظهور ایشان مستضعفان بر دنیا به حق حکومت خواهند کرد و پرچم حق را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهند آورد.
وی گفت: پیامبر در رابطه با ویژگی های ایشان می فرمایند: خداوند مردی را از اهل بیت من مبعوث خواهد کرد که هم نام و هم کنیه ی من است و زمین را در حالی که ظلم فرا گرفته است پر از عدل و قسط خواهد کرد ایشان از فرزندان من است و صورت او همچون دُر و همانند ستاره ای می درخشد.
زیباترین اهل بهشت است.
وجود مبارک ایشان سرار از لطف الهی می باشد.
حجت السلام فاطمیان اظهار داشت: غیبت ایشان از طرف ماست و ما سبب این غیبت هستیم.
پیامبر می فرماید: بالترین اعمال امّت من انتظار فرج است.
باید بدانیم انتظار به تنهایی کافی نیست بلکه با اعمال خود زمینه ی ظهور را فراهم سازیم.
در واقع منتظران صالح خود باید مصلح باشند.
وی در پایان خطبه نخست با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: امام زمان رمز عدالت و قسط الهی در روی زمین است.
امیدوارم همه ما پیرو راه ایشان باشیم.
خطیب نماز جمعه شهر اقبالیه در خطبه دوم با دعوت مردم به تقوای الهی تشریح کرد:خداوند از همه ی ما خواسته تا تقوا پیشه کنیم زیرا این تقوا به ما علم و آگاهی وتوانایی می بخشد و می توان حق را از باطل تشخیص دهیم.
وی اشاره داشت: سی یکم تیرماه سالروز شهادت دکتر چمران است کسی که رفاه و آرامش خود را رها کرد و به لبنان رفت و امروز حزب الله نتیجه ی تلاش های دکتر چمران و موسی صدر است.
امروز، روز بسیج اساتید نیز است، اساتید و دانشجویان می توانند در سازندگی کشور موثر باشند.
اول تیر ماه آغاز هفته ی قوه ی قضائیه است.
ما در این روزها یاد و خاطره ی شهید بهشتی و 72 تن از اعضای دولت را گرامی می داریم که به وسیله منافقین کور دل به شهادت رسیدند.
هم چنین 6 تیر در مسجد ابوذر به حضرت آیت الله خامنه ای سوء قصد شد و ایشان به مقام جانبازی رسیدند.
5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.
در واقع امروزه یکی از شیوه های جنگ نرم دشمن اعتیاد جوانان به مصرف مواد مخدر است .
حاج آقا فاطمیان اشاره داشت: دوباره یادی از حماسه سیاسی مردم در24 خرداد می کنیم که در این روز حماسه ی بزرگ ملی و سیاسی تحقق یافت .
در استان ما نیز مردم مشارکت 79 درصدی را داشتند و پاسخ محکمی به کسانی که این انتخابات را تحریم کرده بودند ، دادند و در بعد خارجی تمام تهدیدات دشمنان را خنثی ساختند و آن را تبدیل به فرصت کردند.
بسیاری از مخالفان اعتراف کردند که این انتخابات نشان داد که مردم پشتیبان نظام و دولت هستند و باید همه ی ما با اخلاق مداری قانون گرا باشیم.
وی درپایان خطبه دوم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم و حماسه سیاسی 24 خرداد پای فشردن به قانون اساسی و اصرار به نظام جمهوری اسلامی است.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان