۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آغاز زمان ثبت اعتراض به حذف یارانه مرداد/ وزارت تعاون بررسی می‌کند
کد خبر: ۶۸۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

"حذف یارانه ثروتمندان"

آغاز زمان ثبت اعتراض به حذف یارانه مرداد/ وزارت تعاون بررسی می‌کند

آنگونه که وزیر تعاون اعلام کرد ۲ میلیون نفر از لیست یارانه بگیران کنار گذاشته شدند که افراد معترض می توانند از امروز برای ثبت اعتراض خود به سایت yaraneh۱۰.ir مراجعه کنند.

آغاز زمان ثبت اعتراض به حذف یارانه مرداد/ وزارت تعاون بررسی می‌کند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، دولت یازدهم که از زمان روی کار آمدن به اولویت قانون بر تمام متن و حاشیه‌های موجود در مسائل مختلف اعم از سیاسی و اقتصادی تاکید داشته با پدیده‌ای دست و پنجه نرم می کند که هم دارای ریسک بالا و هم واکنش‌های بعضا نگران کننده است.

پدیده‌ای تحت عنوان "حذف یارانه ثروتمندان" که همچنان جز اخبار اولویت‌دار بوده و مردم را ناخودآگاه به خود جذب می‌کند،‌ اما آنچه که بسیار در راس توجهات قرار دارد نحوه حذف این قشر و کم و کاست اشتباهات رخ داده در این فرآیند است.

بر این اساس؛‌ حذف افراد غیرنیازمند از صف یارانه نقدی که عموما از سال جاری و با توجه به الزام بودجه‌ای به شرح "دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود. (بند ح تبصره 20 بودجه 94)" در اولویت های دولت قرار گرفته است، در کنار اینکه دارای نتایج مثبت برای اقتصاد و مردم است و به گستره عدالت اجتماعی کمک می کند بعضا با مشکلاتی همچون حذف اشتباه برخی از افرادی که با هیچ چارچوبی جز خانوارهای مرفه محسوب نمی شوند همراه شده است.

به گونه‌ای که خروج برخی از افراد از لیست یارانه بگیران اعتراض‌هایی را به همراه داشته که دولت را ملزم به راه‌اندازی سایت www.yaraneh10.ir نمود تا از این طریق مسیر را برای ثبت اعتراض و رسیدگی به درخواست معترضان هموار کندکه در این راستا 17 هزار نفر از حذف شدگان مجدد به صف دریافت یارانه اضافه شدند.

در این میان آنگونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد تا پایان مردادماه 2 میلیون نفز از لیست یارانه بگیران حذف شدند تا از این طریق تعداد یارانه بگیران به 74 میلیون نفر تقلیل یابد.

اما با توجه به احتمال بروز خطا در حذف افراد،‌خانوارهایی که یارانه مرداد ماه را دریافت نکردند می توانند از امروز با مراجعه به سامانه مذکور مراتب اعتراض خود را ثبت کنند.

وزارت تعاون نیز با بررسی این اعتراضات و طی فرآیندی در صورت محق بودن شکایات افراد نیازمند را مجدد ببه لیست دریافت یارانه اضافه میکند.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان