۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هنوز هم یک جرعه از شراب گوارای قرانی را ننوشیده ام
کد خبر: ۶۸۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جوان برگزیده:

هنوز هم یک جرعه از شراب گوارای قرانی را ننوشیده ام

فتحی آزاد جوان برگزیده استان گفت:اگر می خواهید کاری را انجام دهید، اگر می خواهید خود را درست کنید، نفستان را بشکنید و در وادی خدا حرکت کنید باید در جوانی روی آن کار کنید.

هنوز هم یک جرعه از شراب گوارای قرانی را ننوشیده ام

به گزارش صبح قزوین، جوان برگزیده فریبا فتحی آزاد، حافظ کل قرآن، فوق لیسانس ریاضی، مدرس دانشگاه، در مصاحبه با صبح قزوین گفت: طرح تخصصی حفظ قرآن کریم را از سال 80 شروع کردم.
علاوه بر حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن را نیز آغاز کرده و در مهدهای قرآن نیز بعنوان مربی مشغول کار شدم.

فتحی آزاد گفت: حفظ قرآن را دریچه ای به سوی نور هم برای خود و هم برای دیگران می دانم.
تمام برکات زندگی خود را و اینکه امکان فعالیت های فرهنگی برای من مهیا شد، از قرآن است.

وی در مورد فعالیت های فرهنگی اشاره کرد: با توجه به ارزیابی که بر روی پایه های عملی-اعتقادی جوانان در محیط داخل و خارج دانشگاه ها صورت گرفت شاهد کمرنگ شدن این اصول شدیم.
برای برطرف کردن این ضعف با اساتیدی از قم صحبت کرده و کتاب های شهید مطهری توسط آنها توصیه شد، از این جهت برای دانشجویان برنامه ی سیر مطالعاتی برگزار کردیم.

فتحی آزاد همچنین افزود: با توجه به اینکه هجمه های فرهنگی مختلفی از سوی بیگانگان و کشورهای غربی احساس می شود.
امروزه بسیاری از مادرها در زمینه حجاب و ولایت پذیری مشکل دارند، برآن شدیم که اقدام به کار فرهنگی دیگری در زمینه ی  تربیت دینی مادران کودکان نوپا انجام دهیم.
کلاس آموزشی برای مادرانی که واقعا می خواهند فرزندانشان با دین بزرگ شوند، همچنین بچه های خوبی که در چارچوب اسلام حرکت تا در آینده به مشکل برنخورند و خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافتیم.

جوان برگزیده بیان کرد: بنده در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مشغول تدریس در رشته ریاضی هستم که درسال89 بعنوان استاد نمونه برگزیده شدم.
این در حالی بود که بنده از نظر سنی پایین تر از سایر اساتید بودم.
و همچنین سال 88 نیز به عنوان بانوی نمونه استان از طرف استانداری انتخاب شدم.

فتحی آزاد مهمترین عامل موفقیت خود را قرآن دانست و اظهار کرد: خانواده با ایجاد ظرفیت در محیط خانه و هم چنین تشویق و همراهی آنان مهم ترین نقش را در موفقیت من داشتند و مشوقان اصلی من بودند.
برکات و انوار قرآن در خانواده ما بسیار مشهود است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد با سخره گرفتن اینکه، قرآن 1400 سال پیش نازل شده، نمیتواند  مشکلات ما را حل کند و به درد جوان های امروزی نمی خورد، در حالی که قرآن کتاب هدایت است و حتی  مسائل ریز علمی  و مسائلی خلقت انسان و آسمان ها و حرکت خورشید گفته شده این می تواند جاری، زنده و معجزه بودن قرآن  را در زندگی روشن کند.

فتحی آزاد یاد آور شد:متاسفانه خیلی از کشورهای اروپایی که از نظر علمی و پزشکی جایگاه برترجهانی را دارند به بسیاری از مسائلی که در قرآن بیان شده عمل می کنند و پیش می روند ولی ما به عنوان یک مسلمان از آن غافل هستیم.
مبانی عمیق عرفانی، اجتماعی، خانوادگی، علمی در قرآن اشاره شده است این در حالی است که ما  به دست بیگانه چشم دوختیم، کمی که علم پیشرفت میکند دنبال غرب حرکت میکنیم این  در حالی است که با پژوهش و تحقیق های انجام شده  همین مسائل در قرآن بیان شده است.

حافظ کل قران کریم تصریح کرد: کسی که وارد وادی قرآن میشود باید در جامعه و بلاهای آن، هم گداخته و هم کوبیده شود تا به مقام انسان قرآنی برسد.
وقتی انسان های بزرگی مانند امام خمینی (ره) و علامه طباطبائی (ره) را میبینیم متوجه می شویم که هنوز یک جرعه شراب نوشین قرآنی را ننوشیدایم که بخواهیم به عرفان آنها برسیم و درک کنیم که عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید معصیت کرد.
عمل کردن به این نکته که در محضر خدا نباید گناه کرد، این خود ملزم به اعتقاد راسخ و قوی است که قرآن این زمینه را فراهم می کند.

وی در خصوص فضاهای قرآنی کشور بیان کرد: متاسفانه اخلاقیات در فضای قرآنی کشور نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است برای نمونه در مسابقات نباید جایزه برای حفاظ مهم باشد ولی متاسفانه در برخی موارد خلاف این امر رفتار می شود.
اگر اخلاقیات پررنگ تر باشد زیباتر و قشنگ تر دیده می شود و همچنین تاثیرگذار خواهد بود.

فتحی آزاد با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در مورد جوانان گفت: اگر می خواهید کاری را انجام دهید، اگر می خواهید خود را درست کنید، نفستان را بشکنید و در وادی خدا حرکت کنید باید در جوانی روی آن کار کنید.
ایشان در 20 سالگی نماز شب شان ترک نشد این نشان دهنده ی این است که ایشان در جوانی این وادی  را رفته است.
جوانی سن بسیار زیبا، قشنگ، پرطراوت، پرتلاش و پر از شور و شوق که می توان بسیار راحت به خدا نزدیک شد.
هرچه سن بالاتر رود علقیات افزوده شده و در نفس خود می ماند که جنگ کردن با آن ها سخت خواهد بود.
اگر بخواهید در سنین بالا صفت رذیله حسد، غیبت و دروغ را ترک کنید بسیار سخت است ولی در جوانی این موارد ریشه ندوانیده پس جوانان قدر این سن را بدانند.

وی در پایان افزود: سنین جوانی را قدر بدانید که گذرا است.
شما می توانید بنیان زندگی خود را در آینده، امروز در جوانی بریزید.
اگر این دوران را درنیابید خسران کردید ولی اگر دریابید، رنگ خدایی به خود می دهید و عاقبت بخیر خواهید شد.

انتهای پیام/ 5002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان