۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در پرداخت حقوق فرهنگیان با بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم
کد خبر: ۶۸۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ابوترابی فرد:

در پرداخت حقوق فرهنگیان با بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم

نایب رئیس مجلس گفت: با نگاه بخشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، باید یک نگاهی متوازن و معطوف به منابع واقعی بودجه داشته باشیم.

در پرداخت حقوق فرهنگیان با بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 شهریورماه) پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی گفت: در حوزه‌هایی که وزیر بهداشت اشاره کردند، شاهد یک تحول در حوزه خدمات درمانی در کشور هستیم.

وی افزود: نکته‌ای که آقای پزشکیان اشاره کردند، این بود که ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم، بحث سطح طبقه‌بندی، نظام ارجاع، پزشک خانواده از مسائل مهمی است که ما در قانون برنامه آن را دیده‌ایم و باید در این چارچوب عمل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان، بالاخص نمایندگان استان شیراز نگاهشان این است که نظام ارجاع را در این استان اجرا می‌کنیم، اما در سایر استانها متوازن با آن حرکت نمی‌شود، یعنی دغدغه آنها بحث هماهنگی در این مهم است.

وی ادامه داد: در سال 1391 بودجه بهداشت و درمان حدود 16 هزار میلیارد تومان بود، در سال 94 بودجه‌ای که ما برای وزارت بهداشت و درمان پیش‌بینی کردیم، 58 هزار و 600 میلیارد تومان است، این در حالیست که ما با مشکلات جدی در عرصه نظام بودجه‌ریزی مواجه هستیم، یعنی بودجه بهداشت و درمان در سال 91، 16 هزار و 400 میلیارد تومان امروز به نزدیک 58 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، عملکرد بودجه سال 94 حدود 190 هزار میلیارد تومان بالاتر نخواهد بود، یعنی اگر عملکرد بودجه را در سال 94 حتی 200 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را ببینیم، نزدیک به یک چهارم آن برای بهداشت و درمان است.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: آنچه آقای پزشکیان می‌گوید این است که با توجه به منابع بودجه اگر بهره‌وری را ارتقاء ندهیم و در چارچوب قانون عمل نکنیم، نمی‌توانیم این راه را ادامه دهیم، این مشکل جدی است که با آن روبرو هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به پزشکیان خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا مطالبه فرهنگیان افزایش پیدا کرد؟ چرا مجلس تحت فشار جدی جامعه فهیم و خدوم آموزش و پرورش قرار گرفت، برای اینکه ما در پرداخت حقوق با یک بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم.

ابوترابی‌فرد همچنین خطاب به وزیر بهداشت گفت: قطعا با نگاه بخشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، باید یک نگاه متوازن، معطوف به منابع واقعی بودجه و نگاهی به همه بخش‌های کشور داشته باشیم، باید نظام بهره‌وری را ارتقاء بخشیم، در چارچوب قانون عمل کنیم که این تنها راه اداره و نجات کشور است.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما از زحمات وزیر بهداشت تشکر می‌کنیم، قطعا آقای هاشمی و تیم‌شان خدمات زیادی را عهده‌دار شده، تلاش‌ فراوانی کردند، اما مدیریت متکی بر منابع راه اداره کشور نیست، مدیریت مبتنی بر دانش، بهره‌وری، منابع واقعی کشور را می‌طلبیم که ان‌شاءالله دولت در این راه قدم بردارد.



انتهای پیام/708

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان