۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور همیشگی زائران در حرم رضوی نشان دهنده پیوند محکم مردم با امامشان است
کد خبر: ۶۸۲۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین:

حضور همیشگی زائران در حرم رضوی نشان دهنده پیوند محکم مردم با امامشان است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) منشأ خیر و برکات هستند گفت: هیچ‌گاه حرم امام رضا(ع) خالی از جمعیت نبوده که حاکی از برقراری پیوندی محکم و نزدیک بین مردم با امامشان است.

حضور همیشگی زائران در حرم رضوی نشان دهنده پیوند محکم مردم با امامشان است
حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به مقام علمی امام رضا(ع) اظهار کرد: این حضرت همانند سایر ائمه اطهار(ع)، نور واحد هستند و یکی از کمالاتی که خداوند به آنها عنایت کرده، مرتبه علمی است.
وی افزود: در هر زمانی امام(ع) بر مردم دوران خودش برتری دارد یعنی هیچ کس در هیچ صفتی به جایگاه آن حضرت نمی‌رسد دشمنان نیز متوجه این موضوع بودند به همین جهت، مأمون گاهی مجالس علمی تشکیل می‌داد و از علمای آن زمان جهت حضور در مراسم دعوت می‌کرد تا بر امام رضا(ع) غلبه کنند.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امام هشتم شیعیان همواره پاسخگوی همه سوالات و شبهات بود به طوریکه عالمان حاضر در همان مجلس نخست، اقرار به شکست می‌کردند و می‌گفتند که ما در مقابل این خاندان فاقد توانایی هستیم زیرا علمشان الهی است و آموختنی نیست.
وی تصریح کرد: همه کسانی که دارای مقام علمی هستند دانش خود را در محضر اساتید که آنها نیز دارای علم محدودی هستند، آموختند لذا علمشان اکتسابی و محدود است اما علم حضرت رضا(ع) خدادادی است و استاد او در واقع خالق و آفریگار این عالم است که بر هر چیزی دانا است.
ائمه اطهار(ع) منشأ خیر و برکات هستند
عباسی بیان کرد: برتری امام رضا(ع) در آن زمان قابل توجه بوده به ویژه اینکه مأمون در میان خلفای بنی عباس، علاقه خاصی به علم‌ و دانش داشت به همین جهت مجالسی را تشکیل می‌داد که علمای آن زمان بتوانند آن امام بزرگوار را مغلوب کنند که هیچ‌گاه به هدف خود نرسید.
این مسئول تصریح کرد: هر جایی که ائمه اطهار ظهور پیدا می‌کنند و مزار مطهر ایشان در آن واقع می‌شود، منشا خیر و برکات فراوانی است که مردم از برکات معنوی آن بهره وافری می‌برند و از فیض الهی به واسطه ائمه اطهار،کمال استفاده را می‌کنند.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که "پایتخت معنوی ایران مشهد است"، گفت: میزان شوق و اشتیاق مردم به امام رضا(ع) به اندازه‌ای است که حتی مشکلات اقتصادی نیز نمی‌تواند مانع حضور آنها در حرم مطهر شود.
عباسی تاکید کرد: هیچ گاه حرم علی بن موسی الرضا(ع) خالی از جمعیت نبوده که حاکی از برقراری ارتباطی محکم و نزدیک بین مردم با امامشان است که مشکلات اقتصادی و شرایط زمانی در آن تاثیری ندارد.
وی در ادامه عنوان کرد: امام رضا(ع) مورد توجه بسیاری از آحاد جامعه است و خیل مشتاقان آن حضرت، هرساله از سرتاسر جهان برای زیارت عازم مشهد مقدس می‌شوند.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به حدیث سلسله الذهب عنوان کرد: در صورتیکه هر فردی پیام حدیث سلسه الذهب را دریافت، درک، تبیین و تفسیر کند جایگاه امامت و ولایت برایش بسیار روشن می‌شود زیرا در این حدیث، از توحید سخن به میان آمده اما شرط توحید را امامت تعیین شده است.
وی در ادامه توضیح داد: ائمه اطهار(ع) راه وصل انسان‌ها به خداوند متعال هستند که واسطه فیض الهی بوده به عبارتی آفریدگارعنایات مادی و معنوی خود را از طریق ائمه به بندگانش جاری می‌کند.
عباسی در پایان بیان کرد: زمانی‌که امامت شرط توحید و خداشناسی عنوان می‌شود در واقع اهمیت این امر را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان