۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چین آماده سرمایه گذاری در اجرای طرح مترو محمدیه به هشتگرد است
کد خبر: ۶۷۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرمایه گذاری در اجرای طرح مترو؛

چین آماده سرمایه گذاری در اجرای طرح مترو محمدیه به هشتگرد است

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کشور چین آماده سرمایه گذاری و اجرای طرح مترو محمدیه به هشتگرد است.

چین آماده سرمایه گذاری در اجرای طرح مترو محمدیه به هشتگرد است

به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی قزوین، ˈجعفر قزوینیانˈ اظهار داشت: چینی ها طی نشست اخیر خود با مسوولان اجرایی طرح مترو محمدیه به هشتگرد در اتاق بازرگانی قزوین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و اجرای این طرح به مقامات کشورمان اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه این طرح از اوایل امسال آغاز و تا سه ماه دیگر به پایان می رسد، افزود: مطالعات عملیات ریل گذاری، تعداد ایستگاهها و نوع لکوموتیو بکار گرفته شده در مطالعات اولیه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طول خط مترو در این طرح 74 کیلومتر و عرض ریل بکار گرفته شده نیز یک هزار و 435 میلی متر بوده و 7 ایستگاه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قزوینیان ادامه داد: در مطالعات این طرح، مترو از هشتگرد تا شهرک صنعتی کاسپین در نظر گرفته شده و از آن پس قطار شهری قزوین آغاز می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مترو پس از شهرک صنعتی کاسپین با طی مسافت 46 کیلومتری از شهرک محمدیه به شهر صنعتی البرز، شهر اقبالیه و سرانجام به غرب شهر قزوین ادامه پیدا می کند، یادآور شد: براساس طرح مطالعاتی، ادامه مترو کرج به مجموعه شهری قزوین دیده شده که این مساله طرح تردد شهر قزوین به شهرهای اطراف را نیز تسهیل تر می کند.

قزوینیان راه را محور اصلی در امر توسعه برشمرد و افزود: بدون شک اجرای این طرح که شهرهای صنعتی البرز و کاسپین قزوین را تا هشتگرد و ادامه آن به پایتخت را در بر می گیرد می تواند در رشد اقتصادی و ارتباطی منطقه چشمگیر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان