۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بلایی که سر من آمد را سر برانکو نیاورید
کد خبر: ۶۶۷۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

درخشان:

بلایی که سر من آمد را سر برانکو نیاورید

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: اگر تیم برانکو قشنگ بازی می‌کند، تیم من هم خیلی تماشاگرپسند بازی می‌کرد. در دوران من بازیکنان مصدوم بودند، پول نداشتیم و مدیرعامل باشگاه هم زندان بود.

بلایی که سر من آمد را سر برانکو نیاورید
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است عملکرد برانکو ایوانکویچ در پرسپولیس مثبت نبوده، چون نتایج خوبی نگرفته است. به گفته حمید درخشان نمی‌شود این پرسپولیس را با پرسپولیسی که در اختیار او بود مقایسه کرد؛ چون این تیم بازیکنان خوبی را در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است. گفتگوی مفصل درخشان با «نسیم» را بخوانید:

- همه دوست دارند بدانند که چرا پرسپولیس به این روز افتاده. قبول دارید ۴ بازی و تنها یک امتیاز اصلا درشان این تیم نیست؟

من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس این است که موقعیت‌های زیادی را هدر می‌دهد و این موضوع باعث ناکامی تیم شده است. از نظر من این بزرگ‌ترین مشکل این روزهای پرسپولیس است. پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن موقعیت‌های بی‌شماری را خراب کرد که اگر آن‌ها گل می‌شد، الان صحبت‌های ما خیلی فرق داشت. به هرحال وقتی از موقعیت‌ها استفاده نمی‌شود، همین اتفاق‌ها می‌افتد.

- اما حتما این تیم مشکلاتی دارد که خوب نتیجه نمی‌گیرد.

نه؛ مشکل همین است. در دوره من هم دقیقا همین اتفاق‌ها افتاد. تیم ما هم مشکلات زیادی داشت اما فوتبال خوبی بازی می‌کردیم. در هر بازی موقعیت‌های زیاد گلزنی بدست می‌آوریم اما نمی‌توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. این اتفاق امسال هم دارد به پرسپولیس آسیب می‌زند. من‌‌ همان موقع هم می‌گفتم که یک مربی نمی‌تواند برود و در زمین گل بزند. الان هم شرایط به همین صورت است و کاری هم از دست کسی بر نمی‌آید.

- چرا تیم‌های دیگر این مشکلات را ندارند؟ به هرحال نمی‌شود که بدشانسی فقط مربوط به یک تیم باشد.

دلیل این موضوع را نمی‌دانم. تیم‌های دیگر شرایط خودشان را دارند و البته مشکلاتی هم دارند ولی واقعا مشکل پرسپولیس در این یکی دو ساله همین بوده. مگر یک تیم در یک فصل چقدر باید موقعیت گل خراب کند؟ شما تیم من را نگاه کنید و ببینید چقدر موقعیت گل خراب می‌کرد. اگر آن موقعیت‌ها گل می‌شد، فکر می‌کنید ما آن طور فصل را تمام می‌کردیم؟

- اما خیلی‌ها می‌گویند عملکرد تیم شما در فصل گذشته مثبت نبوده و به همین دلیل هم نتوانستید فصل را به عنوان سرمربی پرسپولیس تمام کنید.

من هرگز این حرف‌ها را قبول ندارم. تیم من از دو نظر موفق بود و می‌توانم به کارم در پرسپولیس افتخار کنم. یکی اینکه در لیگ قهرمانان آسیا تیم را در صدر جدول گروه تحویل دادم و رفتم. دوم هم اینکه بازی دربی را بردم که این اصلا کار کوچکی نبود. از اینکه تیم من باعث خوشحالی هوادران شد خوشحالم و صحبت‌های دیگران برایم مهم نیست.

- پرسپولیس در زمان شما هم در لیگ خوب نتیجه نمی‌گرفت و بعضی‌ها از این نظر کارنامه شما را منفی می‌دانند. این موضوع را قبول ندارید؟

آن‌هایی که می‌گویند کارنامه من منفی است تعریف درستی از تیم پرسپولیس ندارند. من در آسیا خوب نتیجه گرفتم و در لیگ هم دقیقا در‌‌ همان رتبه‌ای که پرسپولیس را تحویل گرفتم، تیم را تحویل دادم. همه این‌ها نشان می‌دهد که من به پرسپولیس خدمت کرده‌ام و کارنامه بدی نداشته‌ام. من تیمی را گرفتم که مشکلات زیادی داشت و همه از آن با خبر هستند.

- فکر می‌کنید چرا پرسپولیس این همه سال است نتیجه نگرفته؟

دلیلش مشخص است. بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس این است که به مربیانش زمان نمی‌دهد. مربی تا می‌آید مشکل تیم را پیدا کند، از کار برکنار می‌شود که این در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد. فکر می‌کنم تا وقتی این فکر در پرسپولیس جاری باشد، هیچ‌وقت نمی‌توانیم شاهد یک پرسپولیس قدرتمند باشیم. هر مربی برای خودش ایده دارد و باید زمان بدهند تا بتواند ایده‌اش را پیاده کند. این حداقل حق یک مربی است که بتواند یک سال شرایط تیمش را شناسایی کند.

- اما در باشگاهی مثل استقلال امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی هرکدام در ابتدای کار سه و دو سال زمان داشتند. فکر می‌کنید دلیل این اختلاف بین دو باشگاه چیست؟

همانطور که گفتید، در استقلال مربیان بیشتر فرصت دارند که خودشان را نشان بدهند و به همین دلیل هم این تیم در این سال‌ها بهتر نتیجه گرفته اما در پرسپولیس شرایط خیلی فرق دارد. شما در این تیم فرصت ندارید که حتی بازیکنانتان را شناسایی کنید و با اولین اتفاق سریع عذرت را می‌خواهند. پرسپولیس سال‌هاست در حسرت نتیجه‌گیری مانده و باید رویه باشگاه تغییر کند.

- فکر می‌کنید عملکرد برانکو در پرسپولیس مثبت بوده؟

شما بگویید از نظر شما مثبت بوده؟ به نظر شما کسب یک امتیاز از ۴ بازی خوب است؟ قطعا نتایجی که حاصل شده رضایتبخش نبوده و هواداران می‌توانند دراین‌باره نظر بدهند که آیا عملکرد پرسپولیس مثبت بوده است یا نه. آن‌ها بهترین قاضی در مورد تیم برانکو هستند.

- اما همین هواداران از نظر شکل بازی از پرسپولیس راضی هستند و البته خیلی از کار‌شناسان هم همین نظر را دارند.

خدا کند نظر کار‌شناسان و پیشکسوتان همیشه همین‌طور باشد و ما از خدایمان است که از تیم حمایت شود. اگر پرسپولیس خوب بازی می‌کند، زمان من هم خوب بازی می‌کرد اما الان فکر می‌کنم مردم نتیجه می‌خواهند. این مردم سال‌هاست نتایج بد پرسپولیس را تحمل کرده‌اند.

- یعنی فکر می‌کنید نتایج در دوران شما بهتر از این بود؟

من نمی‌دانم چرا همه یادشان رفته است. تیمی که من دراختیار داشتم پر از مصدوم بود، از نظر وضعیت مالی بسیار تحت فشار بودیم و مدیرعامل باشگاه هم که بازداشت بود. آن تیم را با این تیم مقایسه نکنید. پرسپولیس الان مهره‌های فوق‌العاده‌ای جذب کرده و فکر می‌کنم از نظر بازیکن شرایط خوبی دارد.

- فکر می‌کنید هیات‌مدیره به برانکو فرصت می‌دهد که بتواند کارش را درپرسپولیس انجام بدهد؟

امیدوارم از کادرفنی حمایت شود و بلاهایی که سر ما آمد، سر برانکو نیاید. الان خیلی زود است که در مورد پرسپولیس قضاوت کنیم. حداقل باید شرایط پرسپولیس را از هفته هشتم به بعد دید.

- این فصل پیشنهادی برای سرمربیگری نداشتید یا خودتان تصمیم گرفتید مربیگری نکنید؟

حقیقتش را بخواهید بی‌‌‌نهایت خسته شدم و به همین دلیل دوست داشتم کمی استراحت کنم. فصل گذشته خیلی برای من سخت گذشت و من توانی برای سرمربیگری در شروع فصل نداشتم.

- قرار است نیم‌فصل استراحت کنید یا تا پایان فصل پیشنهاد تیمی را قبول نمی‌کنید؟

هنوز معلوم نیست. شاید تا نیم‌فصل و شاید هم تا پایان فصل کار نکنم. الان نیاز به استراحت دارم و نمی‌توانم به کار فکر کنم.




انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان