۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ترویج سبک زندگی رضوی و فرهنگ زیارت از راه دور از اهداف کاروان زیر سایه خورشید
کد خبر: ۶۶۳۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مبلغ آستان قدس رضوی گفت:

ترویج سبک زندگی رضوی و فرهنگ زیارت از راه دور از اهداف کاروان زیر سایه خورشید

مبلغ آستان قدس رضوی ترویج سبک زندگی رضوی و فرهنگ زیارت از راه دور برای کسانی است که امکان سفر ندارند را از اهداف مهم کاروان زیر سایه خورشید برشمرد و گفت: امیدوارم آنچه به عنوان ماموریت به ما واگذار شده با خلوص نیت و تلاش و همت میزبانان به انجام برسانیم.

ترویج سبک زندگی رضوی و فرهنگ زیارت از راه دور از اهداف کاروان زیر سایه خورشید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، کاروان زیر سایه خورشید همه ساله همزمان با دهه کرامت به استان های مختلف سفر می کنند.
حرکت کاروان خدام آستان قدس رضوی و انتقال پرچم سبز بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در دهه کرامت همراه با تقویت روحیه دینی و مذهبی، حال و هوای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را در دل عاشقان این امام رئوف زنده می‌کند.
شب گذشته نیز نشست مدیران و فعالان فرهنگی محلات قزوین با شعار "حضور شما در تمام زندگیم جاری است یا علی بن موسی الرضا (ع)" با حضور خادمان بارگاه رضوی در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام سید رضا تقی زاده، مبلغ آستان قدس رضوی و روحانی کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم اظهار کرد: 8 سال پیش به همت آستان قدس رضوی کاروان‌هایی متشکل از خدام، مبلغین و کارگزاران جهت اعزام به نقاط مختلف تشکیل شد.
وی در ادامه افزود: این کاروان در طول ایام دهه کرامت، به 32 استان کشور و برخی کشورهای دیگر با هدف گسترده شدن صحن و سرای علی بن موسی الرضا(ع) به اندازه وسعت گیتی، اعزام می شوند تا سلام امام رضا (ع) را به همه ابلاغ کنند.
مبلغ آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: بهره گیری از شور و نشاط و فضای معنوی در این ایام به واسطه حضور کاروان حرم رضوی در کشور و ابلاغ معارف آن حضرت همچنین ترویج سبک زندگی رضوی از جمله اهداف این سفر است.
وی ترویج فرهنگ زیارت از راه دور برای کسانی است که امکان سفر ندارند را یکی دیگر از اهداف این کاروان برشمرد و گفت: امیدوارم آنچه به عنوان ماموریت به ما واگذار شده با خلوص نیت و تلاش و همت میزبانان به انجام برسانیم.
تقی زاده عنوان کرد: تشکل ابن رضا در استان قزوین میزبان کاروان زیر سایه خورشید است که در این مدت بسیار منظم و پرانرژی برنامه‌ها را انجام می دهند به طوریکه قریب به یکصد برنامه همچون دیدار با ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی استان، دیدار با خانواده های معظم شهداء و جانبازان برای یک هفته حضور این کاروان در استان، برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که "ایجاد فرهنگ و اندیشه اسلامی جهاد است"، افزود: کار فعالان فرهنگی به منزله جهاد است و این یک مسند پرافتخار است که خداوند به برخی از بندگان خود عنایت کرده است لذا امیدواریم فعالان فرهنگی، امور فرهنگی را به شکل شایسته ای انجام دهند و قدم در مسیر اهل بیت(ع) بگذارند.
این مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در صورتی‌که هدفمند وحاوی محتوای قوی و محکم باشد مقدمه ای برای اصلاح و پیشرفت جامعه فراهم می سازد و در غیر این صورت مقدمه ای برای انجام امور ضد صلاح جامعه و ترویج فسا در جامعه خواهد بود از این رو انجام فعالیت‌های فرهنگی باید به کسانی واگذار شود که شایستگی‌های لازم را دارند.
روحانی کاروان زیر سایه خورشید ادامه داد: مشمولان فرهنگی باید به این کار به عنوان شغل و منبع درآمدی نگاه نکنند بلکه هدف انجام وظیفه باشد از سویی دیگر دقت در تعیین و اولویت بندی موضوعات فرهنگی نیز امر مهمی است که باید بدان پرداخته شود.
تقی زاده بیان کرد: ما به عنوان مجموعه فرهنگی موظفیم اسلام کامل را به مخاطبان ارائه دهیم و اسلام کامل، مروج توحید و ولایت اهل بیت هر دو با هم است که ملاک و منبع انجام امور، کلام وحی و کلام اهل بیت (ع) است.
وی در پایان گفت: ما وظیفه داریم محاسن کلام اهل بیت(ع) را به آحاد جامعه انتقال دهیم تا زمینه تبعیت آن مهیا شود.
ماشاالله اسدی، یکی از خادمان حرم رضوی در این مراسم اظهار کرد: در حدود 24 سال است که توفیق خدمتگزاری به زائران آن حضرت نصیبم شده که اگر بخواهم از کرامات آن حضرت در طول سال‌ها سخن بگویم به اندازه 24 سال زمان لازم است.
وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از زائران برای گرفتن شفا عازم مشهد مقدس می‌شوند نه به قصد شفا دادن در حالیکه هنر واقعی آن است که انسان به مقام و جایگاهی برسد که ولایت را از امام خویش اخذ کرده و لایق شفا دادن شود.
این خادم حرم رضوی خاطر نشان کرد: شفا دادن در مقابل کرامات فراوان امام رضا (ع) کار کوچکی است اما بسیاری از افراد این را نمی دانند در حالیکه برای دریافت سلام آن حضرت کافی است دردهای اخلاقی خود را درمان کرد.
اسداللهی خاطرنشان کرد: خواندن عرفان هنر نیست بلکه آن را باید با همه وجود درک کرد همچون مرحوم شیخ حبیب الله گلپایگانی که یک زاهد واقعی بود و توحید را درک کرد و چشید.
در ادامه برنامه حسین صلح جو، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: حضور سفیران حرم رضوی حامل پرچم متبرک امام رضا(ع) فرصت مغتنمی است که باید از آن در جهت تقویت باورها و ارزش های اسلامی بهره گرفت.
وی در ادامه افزود: امام رضا (ع) در روایتی فرموده است که ثروت انسان انباشته نمی شود مگر با یکی از پنج خصلت بخیل بودن، آرزوی دور و دراز داشتن، حریص بر مال دنیا بودن، قطع صلح رحم و آخرت را فدای دنیا کردن.
حسین صلح جو خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند ما را در زمره این پنج گروه قرار ندهد تا از دارایی‌های خود در راه احیای دین و ارتقاء سطح معرفت اسلامی هزینه کنیم.
این مسئول در پایان گفت: امام موسی کاظم(ع) پدر بزرگوار امام رضا(ع) زمانی که آن حضرت متولد شد با تشبیه امام هشتم شیعیان به امام علی(ع) فرمود هرکس که به امام رضا ظلم و یا او را انکار کند همانند آن است که امام علی را انکار نموده است.
قرائت زیارت نامه آل یس، صلوات خاصه امام رضا (ع) و توزیع بسته‌های متبرک رضوی در بین حاضران در مراسم از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان