۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دستور استانداری همدان به ادارات برای نصب تصاویر رئیس جمهور به نام ستاد مردمی!+سند
کد خبر: ۶۶۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به نام مردم به کام دولت!

دستور استانداری همدان به ادارات برای نصب تصاویر رئیس جمهور به نام ستاد مردمی!+سند

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، فردا و برای نخستین بار پس از تصدی این سمت به همدان سفر می کند و از چند روز پیش بنرهای متعددی با تصویر وی در مرکز استان و سایر شهرها نصب شده است.

دستور استانداری همدان به ادارات برای نصب تصاویر رئیس جمهور به نام ستاد مردمی!+سند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، از تعداد خارج از حد شمارش بنرهای تبلیغاتی برای سفر یک روزه رئیس جمهور که بگذریم؛ نکته اصلی درج عنوان "ستاد استقبال مردمی از کاروان تدبیر و امید" در پایین همه آن ها است که واکنش های متعددی را به دنبال داشته است.

انتشار خبری با عنوان " تبلیغات افراطی فعالان سیاسی برای استقبال از رئیس جمهور در همدان/ ایست! رئیس جمهور راضی نیست" در سایت خبری راه دانا، واکنش ها و اعتراضات مردم، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی استان نسبت به سوء استفاده از نام مردم از طرف فعالان سیاسی را به دنبال داشت.

دامنه این اعتراض ها تا شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز کشیده شده تا اینکه انتشار تصویر نامه ارسال از طرف استانداری به ادارات در یکی از این شبکه ها با عنوان " شیوه نامه نصب بنرهای استقبال از دکتر روحانی توسط ادارات به نام ستاد مردمی!" پرده از ماجرا برداشت.

در این نامه آمده است:"

مدیران کل و رؤسای محترم دستگاههای اجرایی استان همدان

موضوع: تبلیغات محیطی سفر

سلام علیکم

احتراما با عنایت به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور محترم و کاروان تدبیر و امید به استان همدان و با توجه به دستورالعمل اجرایی تبلیغات دستگاه های مرتبط با سفر استانی کاروان تدبیر و امید، مقتضی است دستور فرمایید به منظور ایجاد نظم و انسجام در تبلیغات محیطی، موارد ذیل به دقت و به صورت کامل مطمع نظر قرار گیرد.

1- طراحی، چاپ و نصب هرگونه بنر، پوستر و توزیع بروشور از طرف کلیه نهادها و سازمانهای دولتی و یا خصوصی باید با هماهنگی وتایید اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری صورت پذیرد.

2- درج نام،‌لوگو و نشان نهادها و سازمانهای دولتی در زیر بنرها، پوسترها و بروشورهای تبلیغاتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، جمع آوری خواهد شد.

3- نصب تصاویر شخصیت های دولتی (به استثنای رئیس جمهور محترم) ممنوع بوده و در صورت مشاهده جمع آوری می شود.

4- کلیه اقلام تبلیغی منتشره توسط نهادها و سازمانهای دولتی با زیرنویس واحد تحت عنوان «ستاد مردمی استقبال از کاروان تدبیر و امید» تهیه، نصب و توزیع گردد.

احسان شهابی

مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی"

سوء استفاده از نام مردم

درواقع بسیاری از ادارات با هزینه دولتی و به نام مردم، اقدام به طراحی و نصب برای خوش آمد گویی به رئیس جمهور کرده اند، اما بهروز کارخانه ای، مسئول ستاد مردمی استقبال از کاروان تدبیر و امید، روز گذشته به خبرنگار ما اعلام کرد که همه هزینه ها از طرف مردم و حامیان انتخاباتی رئیس جمهور صورت گرفته است!

وی، مدیرعامل هلال احمر در همدان است که پیش از این، مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 را عهده دار بود.

این تبلیغات افراطی به اسم "ستاد استقبال مردمی" در شرایطی رخ می دهد که وضعیت اقتصادی استان نامناسب بوده و تورم، بیکاری و فقر بیداد می کند.

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان