۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین سفيران آموزش شهروندي در محلات ۱۴ گانه قزوين
کد خبر: ۶۴۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

سفيران آموزش شهروندي در محلات ۱۴ گانه قزوين

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: سفيران آموزش شهروندي در قالب اجراي برنامه تور آموزشي شهرداران جوان در محلات ۱۴ گانه قزوين براي ارتقاي فرهنگ شهروندي اعزام مي شوند.

 سفيران آموزش شهروندي در محلات ۱۴ گانه قزوين
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سعید وزیری نژاد در جریان بازدید اعضای شورای شهر و شهرداران جوان از ایستگاه آتش نشانی مینودر افزود: آموزش چگونگی اداره شهر به جوانان و نوجوانان یکی از رویکرد های نوین شهرداری در مبحث آموزش شهروندی است، در همین راستا برگزاری تور شهرداران جوان در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: بیش از 95 درصد تلفن‌های ورودی به مرکز آتش‌نشانی قزوین مزاحم تلفنی هستند که مشکلاتی را برای خدمات‌رسانی به شهروندان به وجود آورده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در خطاب با نوجوانان و جوانان گفت: شما می توانید پس از آموزش نقش بسزایی را در محلات خود جهت همکاری شهروندان با سازمان آتش‌نشانی ایفاء کنید تا خدمات رسانی این سازمان به شکل مطلوب تری انجام گیرد زیرا در بحث امداد و نجات زمان بسیار حائز اهمیت است.
وزیری نژاد از نوجوانان و جوانان خواست پس بازدید از اقدامات شهرداری و سازمان های تابعه در خصوص این فعالیت ها اطلاع رسانی مناسبی در محلات، خانواده و مدارس خود داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های شهروندی از طریق کتب درسی بر ضرورت تألیف کتب درسی با محوریت آموزش شهروندی تاکید کرد و گفت: تحقق این امر سبب تربیت شهروندانی فعال، آگاه و مسئولیت پذیر در جامعه می شود
وزیری نژاد اضافه کرد: پایین بودن آموزش فرهنگ شهروندی و ناآگاهی از قواعد رفتاری زندگی شهری، هزینه های زیادی را به مجموعه مدیریت شهری تحمیل می کند، لذا برنامه ریزی صحیح در زمینه آموزش شهروندی بیش از پیش ضروری است.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین برای تمامی امورات شهروندان از کاشت یک درخت تا جانمایی برای احداث پل یا برج های تجاری تدبیر کرده است، ولی توسعه یک شهر علاوه بر همت مجموعه مدیریت شهری نیازمند مشارکت شهروندان نیز می باشد.
وی تصریح کرد: شهر قزوین با داشتن تمدن غنی، آب و هوایی مطبوع و مجموعه مدیریت شهری پویا و فعال مستعد تبدیل شدن به قطب گردشگری است، لذا برای اینکه گردشگر از زندگی در شهر قزوین لذت ببرد باید علاوه زیرساخت های گردشگری باید قوائد شهرنشینی توسط شهروندان در شهر رعایت شود.
ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين نیز گفت: امروزه اداره شهر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، برگزاری چنین برنامه هایی راهکار مناسبی برای آشنایی نسل جوان با فعالیت های شهرداری است.
ابوالفضل ذوالقدر افزود: جوانان به عنوان مدیران آینده شهر از همین امروز با چگونگی اداره شهر آشنا شوند تا بتوانند در مسیر توسعه فرهنگ شهروندی، رعایت قوائد شهرنشینی همگام با مجموعه مدیریت شهری حرکت کنند.
مظاهری، مدیر طرح محله ما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این بازدید آشنایی جوانان و نوجوانان با مباحث مدیریت شهری و سازمان های شهرداری را از جمله اهداف اجرای برنامه تور شهرداران جوان ذکر کرد.
امیر علی مظاهری افزود: روزانه 20 نفر از محلات 14 گانه قزوین جهت بازدید از سازمان های شهرداری اعزام می شوند تا به صورت ملموس تر با اقدامات شهرداری و سازمان های تابعه آشنا شوند.
گفتنی است، تور آموزشي شهرداران جوان از 24 مرداد ماه به مدت 12 روز برگزار است که تاکنون بيش از 180 نفر از محلات 14 گانه قزوین جهت شرکت در اين تور آموزشي ثبت نام کرده اند.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان