۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بزرگداشت روز قزوین یکی از مهمترین برنامه مدیریت شهری برای رونق صنعت گردشگری
کد خبر: ۶۴۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین مطرح کرد؛

بزرگداشت روز قزوین یکی از مهمترین برنامه مدیریت شهری برای رونق صنعت گردشگری

یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در راستای رونق صنعت گردشگری، بزرگداشت روز قزوین است و این موضوع جزو برنامه‌های با اهمیت شهرداری است که ویژه برنامه‌هایی برای آشناسازی شهروندان در سطوح ملی و فراملی با ظرفیت‌های قزوین برنامه‌ریزی می‌شود.

بزرگداشت روز قزوین یکی از مهمترین برنامه مدیریت شهری برای رونق صنعت گردشگری
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در چشم انداز شهرداری که برنامه مسیر توسعه قزوین را در آینده مشخص می کند، بحث رونق گردشگری یکی از مهمترین اهداف ذکر شده است، لذا تمام تلاش مدیریت شهری بر این است که بتوانند ظرفیت ‌های قزوین را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و گردشگری معرفی کند.
یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در راستای رونق صنعت گردشگری، بزرگداشت روز قزوین است و این موضوع جزو برنامه‌های با اهمیت شهرداری است که ویژه برنامه‌هایی برای آشناسازی شهروندان در سطوح ملی و فراملی با ظرفیت‌های قزوین برنامه‌ریزی می‌شود. امسال نیز به همین مناسبت برنامه هایی تدوین شده است، به همین منظور مصاحبه‌ای با مسعود نصرتی، شهردار قزوین انجام شده است.
پنجمین نشست دو روزه هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی در قزوین
نصرتی، شهردار قزوین گفت: پنجمین نشست دو روزه هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی، نشست کمیته فرهنگی شهرهای متحد و دولت های غربی آسیا، خاورمیانه جزو ویژه برنامه هایی روز قزوین در سطح فراملی است که از 9 الی 10 شهریور ماه با محوریت ترافیک، اقتصاد شهری و گردشگری در مجموعه تاریخی سعدالسطلنه قزوین برگزار می‌شود.
این مسئول افزود: برنامه روایت تاریخ از دیگر برنامه های روز قزوین است که از پنجم تا10 شهریور از ساعت 17 الی 23 در مجموعه سعد السلطنه به صورت رایگان برای عموم مردم اجرا می‎‌شود.
وی اظهار کرد: روایت تاریخ شامل برنامه‌هایی نظیر بازسازی محیطی قزوین در عصر صفوی، نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر قزوین، نمایشگاه کتب و اسناد تاریخی مرتبط با قزوین، برنامه جنگ عصر گاهی و شبانگاهی به همراه نور افشانی، اجرای بازی های بومی و محلی، نقالی، غرفه‌های ویژه کودک، جشن پسته و نمایشگاه صنایع دستی و فروش سوغات قزوین می‌باشد، در کنار این برنامه ها موزه های ثابت سنگ، اسباب بازی و موزه آثار حجمی و سفال محمدی نیز برای بازدید عموم دایر است.
برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده به مناسبت روز قزوین
نصرتی از برگزاری همایش پیاده روی خانواده به مناسبت روز قزوین خبر داد و گفت: این همایش ششم شهریور ساعت شش صبح از دانشگاه آزاد اسلامی به مقصد سینما تابستانی بوستان باراجین انجام می‌شود که ویژه برنامه های خاصی در طول مسیر طراحی شده است که امیدواریم امسال نیز مردم با شور و اشتیاق در این برنامه همگانی حضور پیدا کنند.
شهردار قزوین افزود: اولین جشنواره قیمه نثار با موضوع معرفی غذای سنتی قزوین از دیگر برنامه های روز قزوین می باشد که پنجم شهریور در بوستان بانوان برگزار می شود.
نصرتی خاطرنشان کرد: دو ویژه برنامه جنگ کودکانه در سالن شهید بابایی و سیرک رباتیک حیوانات 10 شهریور ماه به مناسبت روز قزوین در زمین شقایق آماده ارائه خدمات به کودکان می باشد.
وی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند به مدت سه ماه از خدمات مجموعه بزرگ تفریحی سیرک عجائب رباتیک حیوانات استفاده کنند.
برگزاری مسابقه فوتبال محلات در رده های سنی نوجوانان و جوانان
نصرتی برگزاری مسابقه فوتبال محلات در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در مجموعه ورزشی شقایق، برپایی تورهای شهر گشت به صورت رایگان برای عموم مردم، انجام فضا سازی شهر با استفاده از ابزار تبلیغات محیطی، ارائه تخفیف ویژه به بازدید کنندگان از موزه‌های قزوین از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را از دیگر ویژه برنامه های روز قزوین برشمرد.
شهردار قزوین اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه‌هایی در مراکز وابسته به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نظیر خانه‌های فرهنگ و محلات 14 گانه در رشته‌های کتابخوانی، داستان نویسی، نقاشی با موضوع قزوین و شناخت آن از دیگر برنامه های روز قزوین می باشد.
برپایی نگارخانه ی به وسعت شهر
نصرتی اظهار کرد: برپایی نگارخانه ی به وسعت شهر از دیگر برنامه های روز قزوین است که آثار ابنیه تاریخی که بخش مهمی از هویت فرهنگی شهر قزوین است بر روی بیلبردهای شهری از 10 تا 28 به نمایش گذاشته می شود.
وی در پایان از همکاری صمیمانه مدیران دستگاه اجرایی از جمله استاندار، معاونین استانداری، فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی، صدا و سیما، شرکت توزیع نیروی برق، اداره ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه های آزاد اسلامی باراجین و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و سایر دستگاه هایی که در برنامه ریزی روز قزوین با شهرداری همکاری داشته باشند، قدردانی کرد.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان