۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین فوتبال ایران در انحصار دلالان
کد خبر: ۶۴۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ضربات وارد شده به فوتبال

فوتبال ایران در انحصار دلالان

فوتبال ایران در طی سال‌های گذشته در انحصار کامل دلالان قرار دارد و این امر تا به حال به فوتبال کشورمان ضربات زیادی وارد است.

فوتبال ایران در انحصار دلالان
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، فوتبال ایران طی این سال‌های اخیر با مشکلات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم کرده است و به رغم برخی کارشناسان این فوتبال کماکان سیر نزولی را می‌پیماید.

فقدان امنیت شغلی مربیان، مشکلات سربازی بازیکنان، نبود ثبات مدیریتی و کم شدن تماشاگران در ورزشگاه نمونه‌ای از مشکلاتی هستند که در داخل وخارج از مستطیل سبز، گریبان‌گیر پرطرفدارترین‌ رشته ورزشی را می‌فشارد.

در این میان نیمکت لرزان تیم‌ها، بخش قابل توجه‌ای از مشکلات فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است دو تیم پرطرفدار پایتخت از این قاعده مستثنی‌ نیستند پرسپولیس، تیمی که فصل گذشته با تغییر مربی و 5 مدیر عامل رکورد جدیدی در فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرد‌ و به ترتیب علی دایی، حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت خود دید.

استقلال هم در فصل گذشته از این مشکلات بی نصیب نمانده و پس از حکومت سه ساله ژنرال به این تیم پرویز مظلومی جایگزین امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال شد.

این موضوع بهانه‌ای شد تا با علی لطیفی مهاجم سال‌های نه چندان دور فوتبال کشورمان هم گفت‌ و گویی انجام دهیم.

علی لطیفی متولد یک اسفند 1350 در شهر اردبیل است وی در پست مهاجم توپ می‌زند و سابقه حضور در تیم‌های استقلال تهران، پیکان و ابومسلم مشهد را هم دارد.

وی همچنین سابقه بازی در ادمیر اوکر اتریش را هم دارد. مهاجم پیش استقلال تهران در سوم دی ماه 1393 سرمربی راه آهن شد و پس از انجام چهار بازی از سمت خود برکنار شد.

وی ادامه داد: عمر مربیگری در ایران بسیار کم است و مربیان ایرانی حداکثر یک فصل را می‌توانند هدایت تیمشان را بر عهده داشته باشد و همچنین امکان آن را دارند پس از 3 الی چهار هفته از سمت خود برکنار شوند. عده‌ای از مربیان هستند که هر چند عملکرد ضعیفی در کارنامه خود دارند اما باز هم با ارتباطات قویی که دارند در لیگ برتر مربیگری می‌کنند و به هیچ عنوان جای خود را به جوانان نخواهند داد.

مهاجم پیشین تیم ملی ادامه داد: مدیران فوتبالی کشورمان برنامه ریزی خوبی ندارند و حتی بعضی از آنها فوتبال را هم نمی شناسند و پس از 3 الی چهار شکست مربی خود را برکنار می‌کنند. مدیران در سطح لیگ برتر نتیجه گرا هستند و در هر صورت به پیروزی فکر می‌کنند و همچنین به دنبال مربیان می‌روند که بتوانند نتایج مورد نظرتان را کسب کنند و اهمیتی به زیبا بازی کردن تیمشان نمی‌دهند.

وی در خصوص فرصت به جوانان برای اثبات توانایی‌هایشان گفت: مربی جوان حداقل 2 الی3 سال فرصت می‌خواهد تا توانایی‌هایشان را اثبات کنند و بتوانند خود را به دیگران نشان دهند اما مدیران متاسفانه این اجازه را نمی‌دهند و حتی این کار را هم نمی‌پذیرند اما امیدوارم دست اندرکاران فوتبال، فضا را برای اثبات جوانان مهیا کنند.



انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان