۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تولید ۱۲ ماده دارویی از بره‌موم برای درمان زخم‌های پوستی و سینوزیت
کد خبر: ۶۴۳۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت

تولید ۱۲ ماده دارویی از بره‌موم برای درمان زخم‌های پوستی و سینوزیت

پژوهشگران پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با استفاده از بره موم زنبور عسل، ۱۲ نوع ماده دارویی برای درمان زخم‌های پوستی و سینوزیت و جوش‌های عفونی تولید کردند.

 تولید ۱۲ ماده دارویی از بره‌موم برای درمان زخم‌های پوستی و سینوزیت
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، "داوود منیری"، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این محصولات اظهار داشت: پروپولیس (Propolis) یا بره موم، ماده‌ای شبیه موم و از تولیدات زنبور عسل است که در هوای سرد ترد و شکننده و در هوای گرم نرم و چسبناک می‌شود.

وی با بیان این که این محصول توسط زنبوران عسل تولید می‌شود، اظهار داشت: بره موم به عنوان ماده ضدعفونی کننده و عامل موثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها در کندوهای عسل به شمار می‌رود.

منیری ادامه داد: بره موم در محل ورود زنبوران به داخل کندو قرار دارد و به دلیل این که زنبورها پیش از ورود به کندو از روی آن عبور خواهند کرد، نقش ضدعفونی کننده زنبوران را در بدو ورود به کندو ایفاء می‌کند.

مجری طرح از ثبت اختراع 12 محصول از این ماده خبر داد و خاطرنشان کرد: این مواد در رفع جوش‌های عفونی،‌ کمک به درمان سینوزیت، درمان زخم‌های پوستی و سرماخوردگی کاربرد دارند.

منیری با تاکید بر این که این مواد دارویی از سوی شرکتی اتریشی به بازار عرضه شده است، گفت: داروهای تولید شده با استفاده از بره موم در این شرکت دانش‌بنیان مراحل ثبت را طی می‌کند و در صدد اخذ مجوزها از وزارت بهداشت هستیم.

وی همچنین تولید سنگ مصنوعی را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت عنوان کرد و افزود: با استفاده از مواد پلیمری موفق به تولید سنگ‌های پکپارچه دو متری شدیم که این سنگ‌ها به بازار عرضه شده است.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان