۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۸۲ درصد کاربران عضو گروه های دوستی هستند/ جزئیات نظرسنجی
کد خبر: ۶۴۳۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بررسی های شبکه های اجتماعی

۸۲ درصد کاربران عضو گروه های دوستی هستند/ جزئیات نظرسنجی

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه گفت: نظر سنجی انجام شده بر روی شبکه های اجتماعی نشان می دهد۸۲ درصد کاربران عضو گروه های دوستی هستند.

 ۸۲ درصد کاربران عضو گروه های دوستی هستند/ جزئیات نظرسنجی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، روزبه کردونی ضمن بیان برخی از نتایج نظر سنجی انجام شده پیرامون دیدگاه مردم تهران در خصوص شبکه­ های اجتماعی افزود: این نظرسنجی در خرداد ماه امسال با همکاری یکی از موسسات معتبر نظرسنجی کشور انجام شده و از نظر محل سکونت، فراوانی پاسخگویان ساکن نیمه شمالی شهر با پاسخگویان ساکن نیمه جنوبی شهر تقریباً برابر گرفته شد به طوری که گروه نمونه بدون واسطه و با توجه به روش نمونه­ گیری، معرف جامعه آماری باشد.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در ادامه اظهار داشت: نتایج این نظرسنجی بیانگر این است که از حیث نوع گروه­ هایی که در شبکه­ های اجتماعی عضو هستند، گروه ­های دوستی بیشترین اقبال را در میان شهروندان تهرانی داشته است بطوریکه بررسی ها نشان داد که ۸۲ درصد کابران عضو گروه های دوستی هستند.

وی گفت: از نظر محتوای رد و بدل شده، بیشترین فراوانی را درمیان نوع مطالب رد و بدل شده، طنز و جوک دارد و مطالب علمی نیز با فاصله نسبتا زیادی در رتبه دوم قرار می گیرند و پس از آن اخبار و تحلیل­ های سیاسی، اخبار خانوادگی، گروه­ های ورزشی و آشپزی قرار دارد.

کردونی در خصوص دیدگاه پاسخگویان پیرامون تاثیر شبکه ­های اجتماعی مجازی در روابط بین افراد در دنیای واقعی همچنین تاکید کرد: نیمی از پاسخگویان (۵۰.۸ درصد) معتقدند این شبکه­ ها بیشتر باعث کاهش روابط و دید و بازدید بین افراد فامیل و دوستان می ­شود و ۲۴.۸ درصد نظر عکس داشته و معتقدند این شبکه­ ها باعث شده که فامیل و دوستان خیلی از همدیگر باخبر باشند. ۱۳.۸ درصد نیز در این زمینه نظر بینابین داشته ­اند.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در خصوص نگرش پاسخگویان به آسیب های شبکه ­های اجتماعی نیز افزود : ۶۷.۷ درصد پاسخگویان با این نظر موافق بوده اند که «شبكه هاي اجتماعي باعث مي شود كنترل والدين بر فرزندان كم شود» و در مقابل ۱۷.۶ درصد با این نظر مخالفت کرده­ اند. ۱۴.۸ درصد نیز نظر بینابین داشته­ اند.

به گفته وی، ۶۴.۱ درصد پاسخگویان با این نظر موافق بوده اند که "شبكه هاي اجتماعي باعث شده ارتباط بين اعضاي يك خانواده (والدين با فرزندان و زن و شوهر) كم شود" و در مقابل ۲۱.۸ درصد با این نظر مخالفت کرده ­اند همچنین ۱۴.۱ درصد نیز نظر بینابین داشته­ اند.

کردونی گفت:۶۵.۱ درصد پاسخگویان نیز با این نظر موافقند که "در شبكه هاي اجتماعي امكان فريب و اغفال دختران و سوء استفاده­ هاي جنسي وجود دارد" و در مقابل ۲۰ درصد با این نظر مخالفت کرده ­اند و همچنین ۱۴.۹ درصد نیز نظر بینابین داشته­ اند.

مدیر کل دفتر امور اسیب های اجتماعی با تاکید بر لزوم آگاه سازی افکار عمومی از آسیب های نوپدید مرتبط با شبکه های اجتماعی اظهار داشت : ۸۷ درصد پاسخگویان این نظرسنجی معتقد بوده اند که "بايد نحوه استفاده از اين شبكه ها به افراد آموزش داده شود" .

کردونی در خصوص اقدامات انجام شده در این وزراتخانه برای کنترل و کاهش آسیب های نوپدید مرتبط با فضای مجازی نیز توضیح داد: گروه فضای مجازی و آسیب های نوپدید در دفتر امور آسیب های اجتماعی این وزارتخانه نسبت به قبل فعال تر شده و حضوری موثر در شبکه های اجتماعی خواهد داشت .

وی تاکید کرد: از سوی دیگر با دستور وزیر رفاه مقرر شده است با مشورت و همراهی دانشگاهیان و صاحبنظران این عرصه سیاست گذاری و انجام برنامه های علمی و سیاست های مشخص در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا قرار است کمیته مسائل مرتبط با آسیب های نوپدید مرتبط با فضای مجازی را رصد و در این خصوص سیاست گذاری کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان