۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدال برنز بر گردن والیبالیست های نوجوان ایران درمسابقات جهانی
کد خبر: ۶۴۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان

مدال برنز بر گردن والیبالیست های نوجوان ایران درمسابقات جهانی

تیم والیبال نوجوانان کشورمان در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم روسیه رفت و این بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع قهرمان آسیا به پایان رسید.

مدال برنز بر گردن والیبالیست های نوجوان ایران درمسابقات جهانی
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، بر اساس نظر محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان ارنج اصلی تیم ایران در این دیدار را جواد کریمی(پاسور)٬ رسول آقچه لی(پشت خط زن)٬ طیب عینی٬ علی اصغر مجرد(دفاع وسط)٬ اسماعیل مسافر٬ میربابک موسوی(دریافت کننده قدرتی) و اسماعیل طالبی(لیبرو) تشکیل داد.
در این دیدار مارچلو پیروبین از آرژانتین به عنوان داور اول و یاماموتا کازویوشی از ژاپن به عنوان داور دوم قضاوت دیدار را بر عهده دارند.
سعید درخشنده نیز به عنوان ناظر از سوی فدراسیون جهانی در این بازی حضور دارد.
بازی با سرویس بازیکنان تیم روسیه آغاز شد و نخستین امتیاز برای نوجوانان کشورمان ازروی اسپک رسول آقچه لی به دست آمد.
ملی پوشان کشورمان که نمی خواستند به این راحتی ها نتیجه بازی را به روس ها واگذار کنند شروعی پرقدرت داشتند و اختلاف امتیاز خود را با حریف بالابردند و کمتر اجازه امتیاز آوری به والیبالیست های بلندقامت حریف دادند.
وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 4 به نفع تیم ایران رقم خورد.
دریافت خوب شاگردان وکیلی کار پاسور روس ها را سخت کرده بود و به نوعی آن ها مدیریت بازی خود را از دست داده بودند و بازیکنان تیم ملی کشورمان برنامه های خود را به آن ها دیکته می کردند.
وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 12 به نفع ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.
قرمزپوشان کشورمان که در بازی شب گذشته شکست تلخی را مقابل لهستانی ها تجربه کرده بودند برای رفتن روی سکوی سوم این رقابت ها از جان و دل مایه گذاشتند و به خوبی مقابل اسپک های قدرتی حریف دفاع کردند.
مهار الکساندر ملنیکوف بازیکن پست دفاع وسط تیم روسیه در دستور کار بازیکنان تیم کشورمان بود که به خوبی وی را از کار انداختند.
این ست با نتیجه 25 بر 17 به نفع تیم کشورمان به پایان رسید.
** ست دوم
ست دوم دیدار ایران و روسیه در حالی آغاز شد که شاگردان آندری نودرین پس از واگذاری نتیجه ست نخست به خود آمده و به دنبال امتیازآوری از تیم ایران بودند. آن ها شب گذشته در یک بازی حساس و سنگین با نتیجه 3 بر 2 مقابل میزبان این دوره از مسابقات باخت را پذیرفته بودند.
در ابتدای این ست امتیازات 2 تیم به صورت پایاپای دنبال می شد و نوجوانان کشورمان توانستند با توپ گیری های خوب خود اخلاف امتیاز را تا عدد 2 افزایش دهند.
وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 5 به نفع تیم ایران رقم خورد.
اسماعیل مسافر با سرویس های هدفمند خود در این ست امتیازات زیادی را برای ایران به دست آورد٬ بازیکنان روس در برابر اسپک های رسول آقچه لی حرفی برای گفتن نداشتند.
وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 13 به نفع تیم ایران
رقم خورد.
در حالی که بازی در این ست دنبال می شد تماشاگران آرژانتینی بی شماری برای دیدن بازی فینال و تشویق تیم نوجوانان کشور خود وارد سالن محل برگزاری مسابقه شدند و به نوعی سالن مملو از هواداران کشورمیزبان شده بود.
بازیکنان تیم روسیه که در این ست به خود آمده بودند تمام تلاش خود را کردند تا اختلاف امتیاز را به حداقل برسانند و در این موضوع نیز موفق بودند آن ها سرویس های هدفمند خود را به امتیاز تبدیل کردند و هم پای ملی پوشان کشورمان جنگیدند.
در امتیاز برابر 20 سرمربی تیم روسیه دست به تعویض زد تا از این طریق کار را برای برد ملی پوشان کشورمان سخت کند.
در امتیاز 22 بر 22 پوریا یلی به جای علی اصغر مجرد وارد زمین شد.
در امتیاز 23 بر 23 محمود رسولی به جای اسماعیل مسافر وارد زمین شد این تعویض حمله ایران را تقویت می کرد.
سرمربی سرمه ای پوشان روس در امتیاز 24 بر 23 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد.
این ست با نتیجه 28 بر 26 به نفع تیم والیبال نوجوانان روسیه به پایان رسید.
** ست سوم
روس ها در این ست با روی آوردن به بازی ماشینی خود تا حدودی در امتیازآوری موفق عمل کردند ولی باخت در ست دوم به نوعی شاگردان وکیلی را به خود آورد و آن ها در امتیازآوری ابتدای ست از حریف پیش افتادند.
سرمربی تیم روسیه در امتیاز 5 بر 2 مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. بازیکنان تیم ایران نمی خواستند به این راحتی به قهرمان دوره گذشته امتیاز دهند و از تمامی فرصت های به دست آمده در حمله استفاده کردند.
وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 3 به نفع تیم ایران ثبت شد.
نوجوانان روس با روی آوردن به سرویس های پرشی موجی دریافت ایران را دچار مشکل کردند و امتیازات خود را افزایش دادند. ولی مهار مهره های کلیدی روسیه در دستور کار شاگردان وکیلی بود و آن ها توانستند تمام برنامه های ارائه شده از سوی کادر فنی را به خوبی اجرا کنند.
وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 10 به نفع تیم ایران رقم خورد.
دفاع وسط های بلند قامت تیم ملی روسیه در برابر اسپک های بازیکنان تیم ایران حرفی برای گفتن نداشتند. قرمزپوشان کشورمان نیز نهایت توانشان را برای برد در این ست به کار گرفتند.
ست سوم بازی رده بندی ایران و روسیه با نتیجه 25 بر 16 به نفع تیم ایران به پایان رسید.
** ست چهارم
در این ست ترکیب تیم ایران تغییری نداشت و وکیلی از این طریق به شاگردانش نشان داد که از عملکردشان رضایت دارد.
ست چهارم بازی ایران و روسیه در حال آغاز شد که روس ها نهایت توان خود را برای غلبه بر تیم ایران در ست سوم به کار گرفتند اما شاگردان وکیلی با قدرت مقابل آن ها صف آرایی کردند و اجازه خود نمایی به آن ها ندادند.
کاپیتان رسول آقچه لی در این ست با اسپک های خوب خود برای تیم کشورمان امتیازات زیادی را به دست آورد این در حالی بود که سرمه ای پوشان روس نمی خواستند به این راحتی نتیجه بازی را به تیم کشورمان واگذار کنند و در صدد کشاندن بازی به ست پنجم بودند.
وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 4 به نفع تیم والیبال روسیه رقم خورد.
امیرحسین اسفندیار در اواسط این ست به جای اسماعیل مسافر وارد زمین شد. بازیکنان تیم ایران با دریافت های خوب خود اختلاف امتیازشان را با حریف به حداقل رساندند و بازی خوب آ ن ها باعث شد تا آرژانتینی های حاضر در سالن به تشویق ملی پوشان کشورمان بپردازند.
سرمربی تیم روسیه در امتیاز برابر 15 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا از این طریق سرعت امتیازآوری و بازی خوب تیم ایران را کاهش دهد.
وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 15 به نفع تیم روسیه رقم خورد.
قرمزپوشان ایران در این ست از بازی تمام توان خود را برای زدن اسپک های قدرتمند به کار گرفتند و بازی خوب آن ها به نوعی روس ها را تحت تاثیر قرارداد و سرمربی این تیم در امتیاز 19 بر 17 به گرفتن وقت استراحت اقدام کرد.
امیرحسین اسفندیار در امتیاز 20 بر 18 امتیاز مستقیم از سرویس را برای ایران به دست آورد و تیم ملی کشورمان را 21 امتیازی کرد. سرمربی تیم روسیه با تعویض های خود در صدد بازگرداندن شاگرانش به بازی بود و نمی خواست آن ها در این ست نتیجه را واگذار کنند اما ملی پوشان ایران عزم خود را برای غلبه بر حریف جزم کرده بودند.
وکیلی در امتیاز برابر 23 با گرفتن وقت استراحت اهمیت برد در این ست را برای شاگردانش یادآوری کرد.
این ست با نتیجه 25 بر 23 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.


انتهای پیام/7008

منبع: فدراسیون والیبال

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان