۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اگر مراقبت کافی صورت نگیرد سفارت انگلیس دوباره پناهگاه عناصر برانداز خواهد شد
کد خبر: ۶۳۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حسینی:

اگر مراقبت کافی صورت نگیرد سفارت انگلیس دوباره پناهگاه عناصر برانداز خواهد شد

وزیر سابق ارشاد گفت: با توجه به سوابق ننگین انگلیس تردیدی وجود ندارد که عوامل آن در ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت‌های ناتمام خود را استمرار خواهند بخشید.

اگر مراقبت کافی صورت نگیرد سفارت انگلیس دوباره پناهگاه عناصر برانداز خواهد شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جبهه یکتا هدفش تبیین گفتمان امام و رهبری است اظهار داشت: یکتا(یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) فعلاً به عنوان یک حزب سیاسی عمل نمی‌کند که بخواهد مانند سایر احزاب در موضوعاتی مانند معرفی کاندیداهای مجلس ورود پیدا کند، تلاش یکتا بر این است که معیارها و ملاک‌های انتخاب اصلح، حضور گسترده مردم در انتخابات، تحلیل شرایط حال و آینده کشور و چالش های فرارو و تأکیدات و هشدارهای رهبر حکیم انقلاب در پیشگیری از نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب در ایران را مورد بررسی و توجه قرار می دهد.
یکتا یک جبهه گفتمانی است
وی در ادامه افزود: اعضای جبهه یکتا به دلیل اینکه هر کدام در رشته‌ای خاص تجربه، تخصص و اشراف دارند، رصد اقدامات و تحولات در مباحث هسته ای، اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، سیاسی، بین المللی، دفاعی، علمی، فرهنگی و اجتماعی را وجهه همت خود قرار داده اند. لذا اعضای هیئت موسس هر هفته جلسه دارند و با تکیه بر خرد جمعی و جمع بندی اولویت های نظام اتخاذ موضع می کنند و در سخنرانی ها و مصاحبه ها این دیدگاه ها را تشریح می نمایند و در مواردی که لازم باشد بیانیه رسمی داده می‌شود، به عنوان مثال یک نامه اخیرا به رییس جمهور محترم ارسال شد که بیان گر نقطه نظرات کارشناسی و مشفقانه ی دوستان در مباحث هسته ای بود. در حال حاضر این گونه اقدامات در دستور کار است و توسعه و فراگیری یکتا به کل کشور نیز مد نظر می باشد.
ارتباط سازمانی بین یکتا و آقای احمدی نژاد وجود ندارد
حسینی با تأکید بر اینکه یکتا یک جبهه گفتمانی است گفت: ما تا کنون به کمیسیون ماده 10 احزاب درخواستی مبنی بر صدور مجوز نداده‌ایم چرا که به عنوان حزب سیاسی فعالیت نمی کنیم. وی همچنین ارتباط سازمانی یکتا با آقای احمدی نژاد را نفی کرد و اضافه نمود در این خصوص نشست و تبادل نظر نداشته ایم.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند راه‌های نفوذ به فرهنگ ایران را توسعه دهد تصریح کرد: یکسری اقدامات ایجابی لازم است تا فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی خودمان را به خوبی ارائه بدهیم و در این مسیر از ابزار رسانه، کتاب، هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و فیلم استفاده کنیم .
اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و نشر فرهنگ اصیل انقلاب را کافی نیست
این صاحب نظر فرهنگی افزود: ما بر این باوریم که کاربری رسانه تاثیر گذاری چون سینما صرفا سرگرمی و تفنن نیست بلکه علی رغم ادعای غربی ها شاهد جهت گیری فیلم های هالیوود و اروپایی در دامن زدن به اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی هستیم و این حقیقت که هالیوود سالانه فیلم هایی علیه انقلاب و نظام اسلامی و در تخریب چهره مردم قهرمان ایران و مسلمانان جهان می سازد قابل کتمان و انکار نیست. لذا عقل سلیم حکم می کند که نیروهای جبهه انقلاب نیز از همه امکانات و وسایل کارآمد و به روز برای مقابله با بدخواهان ملت ایران و ترویج و انتقال فرهنگ ناب اسلامی بهره برداری کنند.
حسینی اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و نشر فرهنگ اصیل انقلاب را کافی ندانست و تأکید کرد: باید از نیروهای متدین و مؤمن حمایت شود تا بتوانند محصولات ارزشمند و پرجاذبه ای تولید کنند و پاسخگوی نیازها در داخل و خارج از کشور باشند. که متاسفانه در این خصوص گویا عزم و اراده جدی وجود ندارد و کم لطفی و کم توجهی ها باعث نگرانی و گلایه ی نیروهای ارزشی شده است.
بعضی ها در محصولات خود به دنبال نشان دادن تصویری سیاه از جمهوری اسلامی هستند
عضو جبهه یکتا ایجاد یکسری مرزبندی‌ها را وظیفه نظارتی دستگاه‌های فرهنگی به ویژه وزارت ارشاد دانست و ادامه داد: در کنار هنرمندان متعهد کشور کسانی هم وجود دارند که دانسته یا نداسته در مسیر اهداف بیگانگان گام برمی دارند و مروج فرهنگ وارداتی هستند و تلاش می‌کنند سبک زندگی غرب را در داخل کشور تثبیت و ترویج کنند، در محصولات خود به دنبال نشان دادن تصویری سیاه از جمهوری اسلامی هستند به امید و طمع این که در جشنواره‌های خارجی مورد تشویق قرار‌گیرند. که این طیف نباید مورد حمایت و تحسین مسوولان دستگاه های فرهنگی کشور باشند.
این استاد دانشگاه تهران افزود: برای نمونه کسانی که با شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان معاند همکاری و فعالیت می‌کنند سزاوار نیست که در جمهوری اسلامی هم مورد عنایت قرار گیرند و فرصت ها و امکانات در اختیارشان باشد زیرا آنان با ارزش ها و اعتقادات مردم فرسنگ ها فاصله دارند. مثلا در بحث مجوز صدور کتاب مرزها و خطوط قرمزی وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون ضوابط نشر معیار تشخیص سره از ناسره و فصل الخطاب باشد. بی اعتنایی به این مصوبه چیزی جز قانون گریزی محسوب نمی شود.
وظیفه دولت در شرایط پسا توافق برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی دشمن خطیر است
وزیر سابق ارشاد وظیفه دولت را در شرایط پسا توافق برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی دشمن خطیر شمرد و گفت: دولت موظف است با حمایت از نیروهای توانمند و متعهد و اقدامات ایجابی، فرهنگ متعالی اسلام را در جامعه نهادینه سازد و در حوزه اقتصاد به دور از شعارهای مرسوم، نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را بر مبنای سیاست های ابلاغی رهبر فرزانه، نقشه راه و راهنمای عمل قرار دهد و با فرهنگ سازی مانع از ذوق زدگی بی جا به خاطر ارتباط با کشورهای غربی شود زیرا آن ها دنبال منافع خود هستند و در جستجو و تسخیر بازار پرمصرف هشتاد میلیونی ایران از یک دیگر سبقت می گیرند تا نتیجه عمدتا به نفع خودشان باشد.
اگر به BBC میدان مانور داده شود بلاشک مشی گذشته را ادامه خواهد داد
سید محمد حسینی با اشاره به حضور عوامل شبکه رسوای BBC در تهران اظهار داشت: بی بی سی کارنامه ی معلومی در ایران دارد. از آغاز شکل گیری ماموریتش به طور یک جانبه تامین منافع و اهداف استعمار پیر انگلیس بوده است. حداقل از زمان کوتای 28 مرداد در ایران نقش بارزی داشته و همین طور در دوران انقلاب و دفاع مقدس کینه توزانه با انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران برخورد کرده است. اوج اقدامات تخریبی BBC را در فتنه 88 شاهد بودیم که با تمام قوا آتش بیار معرکه و آتش افروز تنش و اغتشاشات در تهران بود. با اطلاع رسانی، تحلیل و گزارش های لحظه به لحظه حکم اتاق عملیات و جنگ روانی علیه نظام اسلامی را داشت. لذا قاطعانه با این رسانه پر مکر و فریب برخورد شد و در حال حاضر هم اگر به BBC میدان مانور داده شود بلاشک مشی گذشته را ادامه خواهد داد.
عجیب این که مسئول محیط زیست سفره دل خود را با BBC مطرح می کند
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی مدیران ارشد گذشته و سابقه ی سیاه BBC را نادیده می گیرند و با مصاحبه و مشروعیت بخشی به این بنگاه خبرپراکنی انگلیس که ابزار جنگ نرم است در زمین آن ها بازی می کنند. و عجیب این که مسئول محیط زیست که از فعالان جنبش به اصطلاح سبز بود در مصاحبه با این شبکه نتیجه برجام را به نفع اردوگاه اصلاح طلبان می داند و سفره دل و انگیزه های خود را با این رسانه بیگانه مطرح میکند. چه بسا این اقدام چراغ سبز و سیگنالی به غربی ها باشد که از این جناح در انتخابات آتی با تمام توان حمایت کنند و متقابلا آن ها نیز زمینه ی نفوذ بیشتر غرب را در ایران فراهم سازند.
اگر مراقبت کافی صورت نگیرد سفارت انگلیس ملجأ و پناهگاهی برای عناصر برانداز خواهد شد
وزیر سابق وزارت ارشاد در پایان در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس در تهران گفت: اصل برقراری و توسعه روابط با کشورها مورد تایید است ولی با توجه به سوابق ننگین انگلیس تردیدی وجود ندارد که اگر مراقبت کافی صورت نگیرد سفارت این کشور مرکز دیپلماسی ملجأ و پناهگاهی برای عناصر برانداز خواهد شد و عوامل انگلیس در ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت های ناتمام خود را استمرار خواهند بخشید.


انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان