۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قانون صلاحیت شوراها باید تغییر یابد
کد خبر: ۶۳۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شال:

قانون صلاحیت شوراها باید تغییر یابد

امام جمعه شال گفت: باید برای تأیید و رد صلاحیت شورای شهر و روستا قانونی تدوین شود که این امر از دست نمایندگان مجلس خارج شده و به دست شورای نگهبان انجام شود.

قانون صلاحیت شوراها باید تغییر یابد

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام سید هاشم موسوی پورامام جمعه شال با نارضایتی از تایید صلاحیت شوراهای شهر و روستا توسط نمایندگان مجلس  تصریح کرد: این قانون باید عوض شود .
بر چه اساسی نمایندگان مجلس کاندیداها را تأیید یا رد می کنند؟ ضوابطی برای تأیید صلاحیت هست طبق این ضوابط عمل کنید.
متاسفانه طبق این ضوابط عمل نمی شود.

وی خطاب به مردم اذعان داشت: در انتخاب هایتان دقت کنید چرا که اگر بعد پنج سال به این نتیجه رسیدید که این ها کاری انجام ندادند مقصر خود شمائید.

امام جمعه شال با بیان کار شوراها به عنوان کار نفس گیر تشریح کرد: کسی که برای شورا انتخاب می کنید باید دارای سه ملاک باشد1-فرد متدین و متعهد باشد چرا که بدون این ویژگی اگر فردی وارد شورا شود هر کاری که بخواهد انجام می دهد، نه خود کاری می کند و نه به دیگران اجازه کار کردن می دهد.

موسوی شالی ملاک دوم را کار بلدی دانست و افزود: ممکن است خیلی ها اهل نماز شب باشند اما برای جایگاه شورای شهر مناسب نیست.

وی نکته ی سوم این است که  برای شهر و روستا وقت گفت: حتی اگر 5 نفر شورا صبح تا شب به دنبال کارهای عقب افتاده در شال باشند باز هم کار زمین می ماند چه رسد به اینکه تنها عده ای بیایند در شورا و حتی در جلسات هم شرکت نداشته باشند.

وی افزود: به دنبال ملاک باشید نه اینکه فلانی از کدام محله و کدام حزب است ملاک نیست.

موسوی شالی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: امنیت بالای کشور را همین انتخابات تضمین می کند.
انتخابات یک موضوع اساسی کشور ما و دیگر کشورهاست.
در انتخابات آن چیزی که اهمیت بالاتری دارد حضور حداکثری مردم است.

امام جمعه شال  سپس به نظر رهبر در مورد وجوب  شرکت در انتخابات اشاره و گفت: تبلیغات و رسانه های غربی می خواهند حضور حداقلی مردم را ببینند.

موسوی افزود: رئیس جمهور دومین مقام کشور بعد از رهبری است و لذا با اختیارات وسیع، سکان داری کشور به مدت چهار سال باید به او بسپاریم و لذا باید به ملاک هایی که رهبر انقلاب فرمودند عمل کنیم.

وی سپس به ویژگی های رئیس جمهور از منظر رهبر انقلاب در 14 خرداد اشاره و تشریح کرد: بایددر مقابل سیاست های مداخله گر ایستادگی کرد.
اسرائیل جنایتکار، استکبار جهانی آشکار علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کند و سیاست داخلی هم متکی بر مردمی بودن است.

این خطیب افزود:سیاست فرهنگی که امام بر آن اصرار داشت، اصول مسلمی بود که بعضی ها آن را کنار می گذارند یا آن را پای مال می کنند.
باید بدانیم .

وی در ادامه تذکری به کاندیدای شوراها داد و افزود: یک مورد به بنده اطلاع داده شده که کاملاً خلاف قانون است یکی رفتن دسته جمعی کاندیداها به منازل مردم می روند.

موسوی شالی هم از زحمات شورای فعلی خصوصاً مسئله قبرستان تشکر کرد و از شهردار فعلی خواست تا زمانی که در این منصب است این مسئله را پیگیری کنند.

وی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته  خطاب به نمازگزاران توصیه به خواندن دعای مکارم الاخلاق کرد و گفت: مکارم اخلاق و تقوا از فضیلت های انسانی است.

انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان