۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ماموریت جهانگیری به ۳ عضو کابینه/ بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود
کد خبر: ۶۲۹۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دوره‌ای پُراهمیت برای اقتصاد ایران

ماموریت جهانگیری به ۳ عضو کابینه/ بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر برنامه دولت برای پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران گفت: وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت و رئیس کل بانک مرکزی مامور تدوین راهکارهای پرداخت بدهی‌های دولت شدند.

 ماموریت جهانگیری به ۳ عضو کابینه/ بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، اسحاق جهانگیری در جلسه‌ برنامه‌ جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه با تاکید بر اینکه رونق و شکوفایی اقتصاد نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق است، گفت: دولت به تعهد پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران پایبند است.

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت جلوگیری از افزایش بدهی‌های دولت تاکید و خاطرنشان کرد: در طرحی که قرار است برای تسویه بدهی‌های دولت تدوین شود، باید وظایف و تکالیف هر بخش و هر دستگاه مشخص باشد تا همه‌ دستگاه‌های مربوطه براساس نقشه‌ راه حرکت کنند.

جهانگیری، مدت زمان باقی مانده از سال جاری را دوره‌ای پُراهمیت برای اقتصاد کشور ارزیابی کرد و گفت: در این مقطع نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق هستیم تا ضمن جلوگیری از آسیب رسیدن به اقتصاد کشور، زمینه‌ رونق و شکوفایی آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ قطعی دولت برای پرداخت بدهی‌های خود، ضرورت تدوین طرحی جامع برای این منظور را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای تسویه‌ بدهی‌های دولت نیازمند طرحی هستیم که همه‌ مسائل و جوانب در آن لحاظ شده باشد و اگر در این راستا نیازمند به قانون باشیم، لایحه‌ای تنظیم و آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به تعهد پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران پایبند است، بر ضرورت جلوگیری از افزایش بدهی‌های دولت تاکید و خاطرنشان کرد: در طرحی که قرار است برای تسویه بدهی‌های دولت تدوین شود، باید وظایف و تکالیف هر بخش و هر دستگاه مشخص باشد تا همه‌ دستگاه‌های مربوطه براساس نقشه‌ راه حرکت کنند.

در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، گزارشی از جلسات دستگاه های ستادی اقتصادی دولت برای تدوین راهکارهای عملیاتی جهت پرداخت بدهی‌های دولت ارائه شد و پیشنهادات و راهکارهای اجرایی و برنامه‌ی زمانبندی آن تشریح شد.

پس از طرح نظرات و دیدگاه های مختلف، ‌ مقرر شد مجموعه پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده، در جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جمع‌بندی شده و نتیجه‌ نهایی جهت طرح و تصمیم گیری در نشست هیات وزیران ارائه شود.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان