۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین برای کسی که می گوید مسکن مهر ۲۰ سال بیشتر دوام نخواهد آورد متاسفم
کد خبر: ۶۲۴۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر راه و شهرسازی کشور:

برای کسی که می گوید مسکن مهر ۲۰ سال بیشتر دوام نخواهد آورد متاسفم

نیکزاد گفت: عده ای می گویند این ساختمان های مسکن مهر ۲۰ سال دوام نخواهد آورد، این حرف توهین به جامعه مهندسی است.

برای کسی که می گوید مسکن مهر ۲۰ سال بیشتر دوام نخواهد آورد متاسفم
به گزارش صبح قزوین، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم با حضور در استان قزوین و افتتاح واحد های مسکن مهر و چندین پروژه دیگر اظهار کرد: مسکن مهر از جمله اتفاقات مبارکی است که در این استان شکل گرفته و از کارهای بزرگ دولت آقای احمدی نژاد است.
نیکزاد عنوان کرد: مسکن همواره جزء گفتمان حضرت امام (ره)، اصولی از قانون اساسی و قانون حمایت از تولید و بیان امام معصوم بوده، همان طوری که امام علی (ع) داشتن خانه برای قشر پایین جامعه را از دستاوردهای حکومت خود می داند.
وزیر راه و شهرسازی کشور در افتتاح امروز مسکن مهر قزوین با بیان اینکه واگذاری زمین رایگان و احیاء سنت قرض الحسنه هدف مسکن مهر بوده است گفت: امروز بزرگترین مشکل و اعتراض مردم قسط بندی 12 درصدی بود که قرار شد با همکاری دستگاه های مربوطه آن را با سود 4 درصدی تقسیط کنیم.
وی ادامه داد: در کنار ساخت مسجد، فضاهای آموزشی، صدور خدمات فنی و مهندسی، از منظر ریاست جمهوری هدف این کار بعد معنوی، تحکیم بنیان خانواده، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و تسریع و تسهیل امر ازدواج بوده است.
نیکزاد با اشاره به مناظره کاندیدای ریاست جمهوری در صداو سیما خاطرنشان کرد: بعضی که می خواهند رئیس جمهور شوند، در فضای رسانه حرف هایی را می زنند که مبنای حقوقی و فنی ندارد.
وی اضافه کرد: بنده متأسفم برای کسی که 30 سال رئیس نظام مهندسی کشور بوده و عضو هیئت مرکزی و می گوید: این ساختمان های مسکن مهر 20 سال دوام نخواهد آورد، این حرف توهین به جامعه مهندسی است.
نیکزاد در این رابطه توضیح داد: ما در دولت احمدی نژاد آجری را روی آجر نمی گذاشتیم مگر اینکه با تأیید و امضای نظام مهندسی باشد، یعنی اگر نظارتی انجام نمی گرفت ما اصلأ ساختمانی نمی ساختیم.
وی خطاب به کاندیدها ابراز داشت: شما اگر می خواهید رأی بیاورید، چرا مطلبی را که نمی دانید بیان می کنید.
نیکزاد با اشاره به نصب تصویر امام (ره) و رهبری روی ساختمان های مسکن مهر یاد آورشد: برادر دیگری در مناظره ها می گوید این توهین به امام و مقام معظم رهبری بوده در حالی که وجود این عکس ها از روی ارادت است.
وزیر راه و شهرسازی کشور با بیان اینکه چگونه می خواهند مسکن ماندگار بسازند استدلال کرد: تهران در ارتفاع 1800 متری واقع شده و از جنوب به شهر ری، از غرب به سمنان و از شرق به کرج رسیده است و با این شرایط چگونه برادری می گوید بیاییم مسکن ماندگار بسازیم.
وی با اشاره به اینکه عزیز دیگری، وزیری را با وزارتخانه اش در بافت فرسوده تهران مستقر کرد افزود: اگر 40 متر مربع را برای هر واحد مسکونی در جنوب شهر با متری 2 میلیون تومان در نظر بگیریم، می شود 80 میلیون تومان و این در حالی است که امروز همه دعوای مردم این است که، ما نمی توانیم 5 میلیون تومان پرداخت کنیم.
نیکزاد با بیان اینکه ما از خود دفاعی نداریم، توضیح داد: کسانی که قصد دارند جایگاهی را کسب کرده و به مردم خدمت کنند، بدانند با دروغ به نتیجه نمی رسند و اگر هم برسند برکتی نخواهد اشت، 23 نفر در کشور وام های 12 میلیارد تومانی گرفته و هنوز پس نداده اند و از طرفی وام 25 میلیونی قرض الحسنه ای را که آقای احمدی نژاد داده را تورم زا می دانند و خود قول وام 70 درصدی را به مردم می دهند و بالاخره ما باید کدام را قبول کنیم.
وی با بیان اینکه کل دستاورد نظام را سیاه نبینیم، تصریح کرد: در کشور 2/21 میلیون خانوار و 6/21 میلیون واحد مسکونی وجود دارد، آقایی که می گوید در هر خانه ای یک بیکار وجو دارد؛ لابد ما الان بایستی 2/21 میلیون بیکار داشته باشیم که در این صورت وضعیت کشور وخیم است.
نیکزاد اعلام کرد: در استان قزوین، دولت احمدی نژاد در عرض 8 سال 90 هزار واحد مسکونی ساخته که 58 هزار واحد آن افتتاح و 32 هزار واحد آن باقی مانده که تا پایان سال 92 تحویل داده خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه امروز جمعأ در قزوین بیمارستان، مسکن، مدرسه و راه روستایی با ارزش اعتبار 950 میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری شد، گفت: آنچه که دکتر احمدی نژاد و آقای رحیمی انجام می دهند کار برای اشخاص نبوده بلکه رضای خدا است و کسی که می خواهد رئیس جمهور شود، بایستی در شأن رئیس قوه مجریه صحبت کند.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان