۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاندیدایی که با دین آشنایی عمیق و همه جانبه ندارد، دیدگاه های امام را نمی فهمد/ امام راحل مانند معجزه ای در جهان درخشید
کد خبر: ۶۲۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام دکتر عبدالکریم عابدینی:

کاندیدایی که با دین آشنایی عمیق و همه جانبه ندارد، دیدگاه های امام را نمی فهمد/ امام راحل مانند معجزه ای در جهان درخشید

حجت الاسلام عابدینی گفت: کاندیدایی که با دین آشنایی عمیق و همه جانبه نداشته باشند، دیدگاه های امام را نمی فهمد و اگر شناخت دارد، نسبت به مسائل دینی ما اعتقادات قلبی محکم و جدی نیست، نمی تواند با امام همگام و مجری حرف های او باشد.

کاندیدایی که با دین آشنایی عمیق و همه جانبه ندارد، دیدگاه های امام را نمی فهمد/ امام راحل مانند معجزه ای در جهان درخشید
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام دکتر عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین، درباره ی جایگاه رهبری و شخصیتی امام خمینی را در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شخصیت امام به عنوان یک انسان پرورش یافته در دامان اصول و مبانی قرآنی و انسان تربیت شده در مکتب سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیه السلام)، واقعا یک شخصیت شاخص، برجسته و دارای معیارهای در حد اعلای حکومت، مجریت، رهبری، در جهان اسلام درخشید و مانند یک معجزه ای در عصر غیبت در همه ی عالم نماینده ایمان، قرآن، ائمه، انبیا شناخته شده و تاثیر به سزایی در فرهنگ ملت ها داشت؛ نه تنها در ایران، نه تنها در بین مسلمان، بلکه پیروان تمام ادیان آسمانی تاثیر گذار بوده است.
وی در ادامه افزود: مردم همه ی عالم او را به عنوان یک شخصیت فوق العاده بی نظیر و موثر شناختند و از او اثر پذیرفتند.
به گونه ای که ما بعد از ائمه و پیامبران اگر بخوایم در دنیا یک رهبری را با ویژگی های عالی، شاخصه های رهبری نام ببریم، مشابه و نظیر ایشان را نمی توانیم پیدا کنیم.
این تحلیلی که دارم با اشاره به بیانات رهبری می کنم، شاید در حد اعلا در بیانات رهبری که شاگرد مکتب امام بودند و ویژگی های امام را در ایشان باید مشاهده کنیم و می شنویم.
امام جمعه موقت قزوین در پاسخ به این که آرمان های امام راحل چطور می تواند راهگشای کاندیداها باشد، اذعان داشت: بستگی به کاندیداها دارد، که چقدر بفهمند دیدگاه های امام را و بعد چقدر اعتقاد داشته باشند و در گام سوم چقدر مستلزم و پایبند به این معانی باشند.
فهمیدن یک مرحله است، معتقد شدن مرحله ی دیگر و پایبند و مستلزم بودن مرحله آخر است.
کاندیدایی که با دین آشنایی عمیق و همه جانبه نداشته باشند، دیدگاه های امام را نمی فهمد و اگر شناخت دارد، نسبت به مسائل دینی ما اعتقادات قلبی محکم و جدی نیست، این نمی تواند با امام همگام و مجری حرف های او باشد، یا همه را می فهمد و هم معتقد است اما در جایگاه التزام عملی، آن جربزه و خودسازی، جسارت و مدیریت را نداشته باشد، در این مسیر نمی تواند در این جاده امام و ظهور امام زمان(عج) گام بردارد.
باید همه ی این ها دست به دست هم دهد، تا شخصی بتواند در این مسیر گام بردارد.
وی تصریح کرد: امام خمینی وقتی می فرماید: ما انقلاب خود را به همه جهان صادر می کنیم، تنها کسی که این شعار را در ریشه های قرآنی می فهمد و اعتقاد هم پیدا می کند، می تواند این حرف را بزند.
اگر کاندیدایی بفهمد که امام فرموده اند: اما انقلابمان را به جهان صادر می کنیم و این سخن امام از کدام منبع گرفته شده، می تواند از کدام سیره و سنت پیامبرگرفته شده است.
این فردی که در میدان عمل قوی  حضور پیدا می کند؛ می تواند در مسیر امام قرار بگیرد و پرچم این شعار را به اهتزاز دربیاورد.
حجت الاسلام عابدینیگفت: امام فرمودند: این غده سرطانی صهیونیستی اسرائیل باید از صحنه ی روزگار محو شود و یک کاندیدا باید بفهمد، این کلام امام از متن قرآن است.
یعنی از پیش خود حرف نزده است، هم شناخت داشته و هم متکی بر کلام خدای متعال حرف زده است.
وی در پایان اظهار داشت: اصلح کسی است که شاخص های حرف امام را پیاده کند و حرف امام را می فهمد و همان طور که امام فرمود اسرائیل بایر از صحنه ی روزگار محو شود.
رهبر ما هم فرمودند: اگر اسرائیل غلطی کند ما تلاویو را از صحنه ی روزگار محو می کنیم.
ما می گوییم این اندیشه ی امام است.
این راه امام،آرمان امام است.
کاندیداها به اندازه ی فهم شان، لیاقتشان، باید از امام الگو بگیرند و از منویات رهبری استفاده کنند و در این مسیر قرار بگیرند.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان