۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بعید می دانم که هاشمی، روحانی را رها و از عارف حمایت کند/ بنده یک وادادگی جدی را در نوع تبلیغات عارف دیدم/کسی را که قرآن می گوید لعنت بر او، عارف می گوید سلام بر او
کد خبر: ۶۲۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ذوالنوری در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

بعید می دانم که هاشمی، روحانی را رها و از عارف حمایت کند/ بنده یک وادادگی جدی را در نوع تبلیغات عارف دیدم/کسی را که قرآن می گوید لعنت بر او، عارف می گوید سلام بر او

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: عارف در ابتدا آمد و گفت سلام بر یهود، سلام بر زرتشت، سلام بر مسیحیت و ... این اقوام مختلف را می آورد وسط، در واقع یک نوع باج دهی به گروه های تجزیه طلب در کشور است.

بعید می دانم که هاشمی، روحانی را رها و از عارف حمایت کند/ بنده یک وادادگی جدی را در نوع تبلیغات عارف دیدم/کسی را که قرآن می گوید لعنت بر او، عارف می گوید سلام بر او
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مصاحبه با صبح قزوین در مورد اجماع اصلاح طلبان اذعان داشت: البته امروز شخصیت مدنظر اصلاح، طلبان خاتمی نیست، بسیاری از اصلاح طلبان نظر و حرکت شان به هاشمی رفسنجانی است.
لذا حسن روحانی کاندیدای هاشمی است و روحانی کاندیدای اصلاح طلبان.
بنابراین قابل تعیین قطعی نیست که آقایان به نتیجه ی قطعی می رسند یا نه؟ من بعید می دانم که هاشمی، روحانی را رها و از عارف حمایت کند و بعید هم می دانم که اگر خاتمی نتواند با هاشمی کنار بیاید، به حمایت از عارف دست بزند.
لذا توافق را قدری ضعیف می بینیم.
برداشت درستی ندارم که بگویم این ها به تجمیع خواهند رسید.
وی در مورد اظهارات اخیرزیبا کلام در مورد جمع شدن اصلاح طلبان پشت قالیباف، افزود:  شاید زیبا کلام بر اثر فضایی که الان بر جامعه حاکم است و نظر سنجی های صورت گرفته، که روحانی و عارف را در انتهای لیست نشان می دهند؛ لذا معرف این است که این افراد قابل رأی آوری نیستند و اعلام نظر وی، یک اعلام یأسی از به قدرت رسیدن مستقل اصلاح طلبان است.
لذا طبیعتا وقتی بخواهند از اصلاح طلبان عبور کنند، این اقدام را انجام می دهند.
البته شاید این اظهار نظر شخصی زیبا کلام باشد که وقتی از اصلاح طلبان خودشان ناامید شوند، آیتم ها را بررسی می کنند چون قالیباف از حیث مدیریت و اقتدار و اداره ی کشور شاید از نظر دوستان برجسته تر جلوه می کند، طبیعتا شاید به وی نظر داشته باشند.
حجت الاسلام ذوالنور در مورد صحبت های محمدرضا عارف در مورد حمایت از عملکرد میر حسین موسوی و محمد خاتمی تصریح کرد: من نمی توانم از نیت عارف حرف بزنم که منظور او از این حرف ها چه بوده است.
ولی از دو شکل می توان به حرف های وی نگاه کرد.
یکی نگاه پسندیده است که نگفت جلوی نقد را می گیرم، بلکه گفت جلوی اهانت را می گیرم.
کار خوبی است که عارف یا هر کس دیگری این کار را بکند، نه ما و نه هیچ کس دیگری حاضر به اهانت نیست، یا هر کس دیگری که بخواهد وارد نقد شود، یکی این که نقد باید عالمانه، منصفانه و دلسوزانه، مبتنی بر استدلال و مطلب محکم، تعدیل شده و محترمانه باشد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد: ما اگر با کسی دعوای سیاسی داریم، حق توهین نداریم.
این مطلب، سخن پذیرفته شده ی خوبی است.
اما ای کاش عارف، این نکته را از دید دوم بنده می گفتند که نقد مسئولین حق مردم است؛ که البته این حرف محمد خاتمی است که در زمان اصلاحات گفتند.
وی باید فرق بین نقد و اهانت را در این جا معلوم می کردند.
برداشتی که شما داشتید بقیه هم با پرو بال بیشتری حرف عارف را تفسیر می کردند؛ که عارف نگران خودش هست.
یعنی وی خود را در عرصه ی ریاست جمهوری موفق نمی بینند و قصد دارند صحنه را آماده کنند که مخالفین را بترسانند، منقدان را بترسانند و گربه را دم حجله بکشند و از آن طرف می خواهند اجازه ندهند، یک فضایی در جامعه حاکم شود، در پارادوکس با حرف های خودش است که من فضای سیاسی را باز می کنم.
در کل مردم نسبت به مدیرانشان حق دارند حرف بزنند و انتقاد کنند، اما با حفظ حرمت آن ها این کار صورت پذیرد.
وی در خصوص صحبت های  عارف در گفت و گوی ویژه خبری گفت: بنده یک وادادگی جدی را در نوع تبلیغات وی دیدم.
در ابتدا آمد و گفت سلام بر یهود، سلام بر زرتشت، سلام بر مسیحیت و .
.
.
این اقوام مختلف را می آورد وسط، در واقع یک نوع باج دهی به گروه های تجزیه طلب در کشور است.
نگاه امام و رهبری و مسئولین کشور این بوده فرقی بین شیعه و سنی و مسیحیت در کشور نیست.
چرا ما این قدر اصرار داریم که این ها را متفرق کنیم؟ چرا می خواهیم کسوت های متفرق کنار هم درست کنیم؟ چرا می خواهیم یکپارچگی مردم را زیر سوال ببریم؟ همه شهروندان این کشورند و از امکانات آن به طور مساوی استفاده می کنند و در شرایط مختلف نسبت به شرایط گوناگون، ادای دین کرده اند و و هیچ وقت نه مشکلی داشتند و نه نظام در این مورد تبعیضی قائل بوده است.
ما چند دستگی و چند تکه بودن در بدنه ی کشور نداریم و معتقدم این یک شگردی است برای خود شیرینی و جلب رأی مردم که کار پسندیده ای نیست.
ذوالنوری ادامه داد: ما می بینیم که برخی از ادیان مورد نکوهش صریح قرآن هستند.
مثلا قرآن قوم یهود را به عنوان بدترین دشمن مسلمانان معرفی می کند.
ذلت و بدبختی را قرآن الی الابد در پیشانی یهود دیده است.
غضب و خشم پروردگار بر این هاست، لعنت الله علیهم تعبیر قرآن است، کسی را که قرآن می گوید لعنت بر او، عارف می آید می گوید سلام بر او.
لذا نمی تواند این نیت خیری پشتش باشد.
به طور طبیعی دل دادن، طمع و امید به رأی مختصری که ممکن است به او بدهند، نباید شخصیت های کشوری را وادار به این دلدادگی و وادادگی کند و اما ما در مقابل آنها موظف هستیم، در حکومت امام  وقتی خلخال از پای یک زن یهود ربودند، حضرت به خشم آمد و عزادار شد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که شهروندان جمهوری اسلامی اقشار مختلف این مردم صاحبان این مملکت و نظام هستند، افزود: به تعبیر حضرت امام(ره) مردم ولی نعمت های ما هستند و ما باید همه مردم را در یک بعد بدون نظام تبعیضی  ببینیم.
نه خودمان بیاییم القای تفرقه، القای تضاد، رقابت و مقابله در بین این ها ایجاد کنیم.
بنده معتقدم این نوع حرف زدن از دوربین و رسانه ی ملی کشور نمی تواند کار جالبی باشد.
حتی اگر پشت این اقدام هدفی نباشد نوع عمل، عمل پسندیده ای نیست.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در پایان تصریح کرد: از لابلای حرف های وی این برداشت را کردم که کشور از نظر اقتصادی وضع نابسامانی دارد، لذا تحریم ها در حال فشار آوردن است.
از منظر سیاست خارجی اگر خودش بیاید می تواند تحولی ایجاد کند.
شاید از این دید نگاه کرده است؛ که گفت احساس خطر می کنم که آمده ام.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان