۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ممنوعيت خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر در استان قزوين
کد خبر: ۶۱۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير كل راه و شهرسازی استان قزوين خبر داد:

ممنوعيت خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر در استان قزوين

هر گونه خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر در استان قزوين غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می شود.

ممنوعيت خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر در استان قزوين
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان قزوين، هر گونه خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر در استان قزوين ممنوع مي باشدو در صورت مشاهده نسبت به ابطال واگذاري مسكن مهر اقدام مي گردد.
مهندس محمد زاده قائم مقام وزير و مدير كل راه وشهرسازی استان قزوين اظهار داشت: برابر اطلاعات واصله تعدادي افراد سودجو نسبت به خريد و فروش مسكن مهر در بنگاههاي معاملات ملكي اقدام مي نمايند که این مهم برخلاف تعهدات اولیه برای متقاضیان این نوع مسکن بوده است.
وي اظهار داشت: خريد و فروش مسكن مهر قبل از فروش اقساطي و صدور سند مالكيت ممنوع مي باشد و در صورت مشاهده نسبت به ابطال واگذاري مسكن مهر اقدام خواهد شد و كليه مسئوليت حقوقي و جانبي مرتبط با بنگاه معاملات ملكي مربوطه مي باشد در ضمن امتياز فرد سلب شده و فروشندگان و خریداران در نهایت به هنگام تنظیم سند با مشکل روبرو بوده چراکه هنگام ارایه تضامین بازپرداخت تسهیلات بانک، فروشنده مسکن مهر بطور طبیعی حاضر به ارایه تضامین لازم نبوده و از این رو انتقال سند با مشکل مواجه خواهد بود.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تنها در صورت صدور سند مالکیت قطعی ساختمان و نیز احراز شرایط خریدار در خصوص مسکن مهر امکان انتقال واحدهای مسکن مهر خواهد بود.
علی محمد پورکریم با هشدار به صاحبان واحدهای مسکن مهر در استان قزوین، گفت: از کسانی که قصد فروش واحدهای خود را دارند می خواهیم به توصیه واسطه ها و دلالان بازار مسکن عمل نکرده و تا زمان صدور قطعی سند مالکیت واحد خود صبر پیشه کرده و تنها در صورت احراز شرایط برای خریدار مسکن مهر مبادرت به فروش واحد خود نمایند.
وی ادامه داد: از آنجایی که خرید و فروش بی رویه در این زمینه باعث افزایش قیمت کاذب مسکن در بازار می شود از این رو برای جلوگیری از حباب گرانی مسکن و تنش های احتمالی در این بخش، از متقاضیان مسکن مهر درخواست می شود از فروش واحدهای خود منصرف شوند.
این مسوول یادآور شد: باید به این موضوع توجه داشت که متقاضیان مسکن در طول عمرشان تنها یک بار می توانند از شرایط ویژه مسکن دار شدن خود استفاده کنند و این مهم نبایستی به ارزش تنها چند میلیون ریال از بین برود.
پورکریم تاکید نمود موضوع ممنوعیت خرید و فروش مسکن مهر به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین جهت اطلاع رسانی به دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک اعلام گردیده است.
انتهای پیام/1001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان