۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خواسته امام و شهدا حضور مردم در صحنه است
کد خبر: ۶۱۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت شال:

خواسته امام و شهدا حضور مردم در صحنه است

عاملی گفت: آرزوی دشمنان قسم خورده ی این نظام این است که مردم به انقلاب پشت کنند، اما آنچه خواسته امام راحل ، رهبر انقلاب و شهداست، حضور پرشکوه مردم در صحنه هاست.

خواسته امام و شهدا حضور مردم در صحنه است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام هاشم عاملی امام جمعه موقت شهر شال در خطبه های نماز جمعه ی این هفته با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره) گفت: آیت الله اراکی درباره امام فرمودند«یا مجدد الدین رسول الله» یعنی ای کسی که دین پیامبر را احیا کردی.
وی افزود:امام اسلام را احیا کرد عزت اسلام و مسلمین را در دنیا بالا برد و جایگاه بخشید، به طوری که امروزه هر مسلمانی در دنیا افتخار می کند که مسلمان است.
عاملی در ادامه به ارزش اسلام و نظام اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرمود« حفظ نظام از نماز واجب تر است » چرا که اسلام نباشد نماز درست نیست.
نماز بی ولایت نماز نیست.
امام جمعه موقت شال افزود: جامعه اسلامی با همه ی سختی ها در مقابل اصل نظام، دشمن را هیچ می پندارد و این گونه ابراز می دارد که نظام ولایی با همه ی هزینه هایش باید جاری و ساری باشد.
عاملی در ادامه با اشاره به قیام خونین قیام 15 خرداد، اذعان داشت: هر چیزی که بر ظلم بنا شود یک روز نابود می شود.
رژیم پهلوی در این قیام با خون مردم معامله کرد تا مُهری بر بقایشان باشد، اما خدا مُهر فنا را بر پیشانیشان زد.
وی در ادامه  تصریح کرد: آرزوی دشمنان قسم خورده ی این نظام این است که مردم به انقلاب پشت کنند، اما آنچه خواسته امام راحل ، رهبر انقلاب و شهداست، حضور پرشکوه مردم در صحنه هاست.
عاملی سپس به ویژگی های بقای انقلاب از دیدگاه امام پرداخت و افزود: حضور در پای صندوق های رأی یک امر واجب و سیاسی است.
تکلیف برای هر مکلفی است.
آنچه بر همه ی ما تکلیف است اصل حضور است.
این خطیب در ادامه به بحث انتخابات شوراها اشاره کرد و افزود: شنیده ام که برخی کاندیداها به صورت شب نشینی مهمان بزرگان هر طایفه می شوند و برایشان ایجاد زحمت می کنند.
بنده خطاب به آن ها می گویم بهتر است هر کاری از مسیر قانونی خودش انجام شود.
امام جمعه موقت شال در خطبه های اول نماز جمعه با فراخواندن همگان به تقوا ابراز داشت: باید از نفس خود ترسید و آن را کنترل کرد همانطور که امیرالمومنین نیز فرمودند« من از دو چیز می ترسم یکی هوای نفس و دیگری حق الناس.
حق الناس را خدا نمی بخشد».
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان