۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین آزادگان سرافراز ایران اسلامی اسوه های صبر و پایداری هستند
کد خبر: ۶۰۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

آزادگان سرافراز ایران اسلامی اسوه های صبر و پایداری هستند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آزادگان سرافراز، اسوه های صبر و پایداری هستند چرا که در راستای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب، مردانه ایستادگی کردند.

 آزادگان سرافراز ایران اسلامی اسوه های صبر و پایداری هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، "همایش پرستوهای سفر کرده" ظهر امروز به منظور تجلیل از همسران آزادگان متوفی و شهید به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد.
غلامرضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این همایش اظهار کرد: حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت است و آزادگان با تاسی از این بانوی بزرگوار، واژه صبر را به درستی معنا کردند که پیروزی انقلاب از ثمرات آن بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: آزادگان در دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعثی شکنجه‌ها و سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و امروز در این مراسم از همسران 39 آزاده شهید و متوفی استان قزوین که رنج دوری از یاران را تاب نیاوردند و به آنها ملحق شدند تجلیل می‌شود.
وی تصریح کرد: این همایش برای نخستین بار در استان قزوین و کشور به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می‌شود.
حقایق پور در ادامه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند؛ "صبر نسبت به ایمان همانند سر به بدن است" و همانگونه که بدن انسان بدون سر هیچ معنایی ندارد انسان مومن نیز بدون صبر در راه اسلام کارآیی و منشا اثر نخواهد بود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطر نشان کرد: آزادگان سرافراز اسوه‌های صبر و پایداری هستند که در راستای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب، مردانه ایستادگی کردند.
در ادامه مراسم حجت الاسلام طهماسبی، امام جمعه شهر الوند اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای راه حق، از ابتدا تا انتها به ویژه آزادگان شهیدی که پس از ورود به وطن از میان ما پر کشیدند، گرامی می‌داریم.
طهماسبی افزود: ارزش و بهای انسان جز بهشت چیزی دیگر نیست بنابراین ما باید ادامه دهندگان واقعی راه آزادگان و شهدای به حق پیوسته باشیم و اجازه ندهیم فداکاری و ایثار آنها از بین برود.
امام جمعه قزوین بیان کرد: شهدا را فقط شهیدان می‌شناسند و ما قطره‌ای از معرفت و اخلاق بی‌کران این بزرگ مردان بی‌نظیر را در حد بضاعت بیان می‌کنیم تا از آنها درس استقامت و مقاومت بیاموزیم.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است، زیرا شهید از همه افضل است"، گفت: نتیجه جهاد، شهادت، اسارت، جانبازی و ایثارگری است که این چهار گروه به ویژه آزادگان شهید از دوستان خاص الهی هستند.
امام جمعه شهر الوند با اشاره به سخن امام علی(ع) که جهاد دری از درهای بهشت است، افزود: خداوند این در را برای دوستان ویژه‌اش باز می‌کند که شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان از جمله آنها هستند.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: خیر دنیا و آخرت در پیروی از خط ولایت و رهبری است و موضوعی که ایران اسلامی را در طول این 36 سال حفظ کرده تبعیت از حکومت ولایت فقیه است.
در پایان مراسم با حضور مسئولان شهری و استانی از همسران و خانواده‌های 39 آزاده شهید و متوفی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان