۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان طی ۲۰ ماه گذشته
کد خبر: ۶۰۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان طی ۲۰ ماه گذشته

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: حدود ۱۱۹۲ پروژه در سطح روستاها در حال اجرا است و همچنین طی ۲۰ ماه گذشته۲۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در سطح استان انجام شده است.

آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان طی ۲۰ ماه گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست استانداری که ظهر امروز و به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: اطلاع رسانی از خدمات باعث ایجاد آگاهی عمومی خواهد شد و ما خادمان دولت خود را در بوته نقد صاحبنظران، کارشناسان و مهمتر از همه رسانه قرار خواهیم داد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در استان توضیح داد: رویکرد دولت علاوه بر ایجاد آرامش، توجه به معیشت مردم و شکستن تحریم عزتمندانه در عرصه سیاست خارجه بوده و حوزه عمران و آبادانی کشور با توجه به زیرساخت ها و کارهای اساسی زیر ذره بین خادمان مردم در این دولت بوده و بدون وقفه و با اولویت بندی به صورت مستمر و ویژه کار شده است.
حبیبی ادامه داد: از دیگر سیاست های این دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه عمرانی است که در استان به جز مواردی اندک و ضروری تلاش بر این بوده که پروژه جدیدی آغاز نشود.
وی افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و بین المللی وجود دارد؛ استفاده از توان و پتانسیل حوزه سرمایه گذاری و سرمایه گذاران از دیگر سیاست ها به شمار می رود.
این مسئول بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی اقداماتی در سطح استان صورت گرفته که به طور کلی شناسایی این قابلیت ها و ظرفیت های بومی استان در دستور کار قرار گرفته است. فعال بودن ظرفیت آبگرم ها در دو منطقه از استان و استفاده از ظرفیت های انرژی بادی و خورشیدی از جمله مهمترین این موضوع بوده است.
وی توضیح داد: نگاه ویژه دولت به روستاها است که با جدیت، حساسیت و دقت در حال پیگیری است. در استان قزوین با تاکید استاندار، این امر بصورت مضاعف در حال پیگیری است. تدوین سند راهبردی توسعه روستایی استان از اقدامات ماندگار و اثرگذاری است که انجام شده است.
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: 20 روستای نمونه استان شناسایی شده که در سطح بخش ها و مناطقی که ظرفیت های سرمایه گذاری آن ها در حوزه های مختلف مشخص شده در حال پیگیری و در حال نهایی شدن است.
وی توضیح داد: تشکیل تعاونی ها و اختصاص تسهیلات کم بهره به مردم و تعاونیها که بتوانند با مشارکت مردم حوزه های سرمایه گذاری را اجرا کند، در حال پیگیری است.
حبیبی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد: 124 دهیاری مجوز داده شده و تاسیس شده و همچنین شورای فرهنگی در روستاها تشکیل شده است. بازنگری طرح های عادی روستایی با تفاهم نامه ای که بین استانداری، نظام مهندسی و بنیاد مسکن انجام شد، 327 روستای استان بازنگری خواهد شد.
وی ادامه داد: حدود 1192 پروژه در سطح روستاها در حال اجرا است؛ همچنین 200 کیلومتر آسفالت روستایی در سطح استان انجام شده است.
این مسئول گفت: در حوزه آب 2 سد نهب و سد بالاخان لو بوئین زهرا در استان فعال است. سد نهب با پیشرفت 47 درصدی و با فعالیت خوب در حال اجرا است و سد بوئین زهرا حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی فعال داشته است و همچنین 3 سد در حال مطالعه نیز مجوز تاسیس گرفته است.
وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست توضیح داد: در بحث پسماندهای خانگی، عفونی و صنعتی ویژه، اقدامات کم نظیری در سطح کشور صورت گرفته است. برای جلوگیری از پراکندگی مکان های دفن زباله در نقاط شهری استان؛ مکان دفن واحد انتخاب شده که تا امروز بالای 11 شهرداری و 50 دهیاری که قریب به 50 درصد زباله استان را تشکیل می دهند زباله های خود را به این مکان منتقل می کنند؛ همچنین تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
حبیبی افزود: در حوزه فرهنگی سازماندهی مساجد ظرف یکسال و نیم تشکیل شد و قریب به 31 مورد مکان مذهبی و فرهنگی شناسایی شده که یا در حال ساخت و یا در حال اخذ مجوز و پیگیری مشخصات است. سیاست اینگونه است که مساحت مساجد بزرگ درنظر گرفته شود و در نقاطی که کمبود این مکان احساس می شود، راه اندازی شود یعنی محدودیت محلات با نام مساجد پیگیری شود.
وی ادامه داد: تکمیل پروژه های گازرسانی از اولویت ها بوده است که گازرسانی روستاهای آبگرم و آوج از نمونه های این پروژه ها به شمار می رود. تکمیل پروژه های آب رسانی به الموت شرقی و غربی و گازسانی به طارم از نمونه های دیگر است.
این مسئول اضافه کرد: به طور کلی 311 روستا از گاز بهره مند هستند که 78 روستا در این دولت گازرسانی شده اند که این میزان 70 درصد میانگین را به خود اختصاص می دهد.
وی در خصوص دیگر اقدامات اظهار کرد: حل و فصل مشکلات زمین مانده مردم جزو سیاست های دولت بوده که حل مشکل سندهای زمین های اوقافی الوند در این حوزه قرار دارد.
حبیبی افزود: سهمیه استان قزوین در مسکن مهر 55 مسکن بوده که 41 هزار واحد به اتمام رسیده یعنی قریب به 74 درصد سهمیه استان تکمیل شده و مابقی پیشرفتی بالای 70 درصد دارند که تا پایان سال 94 محقق خواهد شد.
وی گفت: توجه به ارتقا کیفیت زندگی مردم با عنایت به سیما و منظره شهری در حوزه شهرها جزو اصول کلی و سیاست های استان است. در همین خصوص اجرای پروژه های توریست پذیر جزو سیاست های کاری در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود.
معاون عمرانی استاندار یادآور شد: استان به عنوان پایلوت سیستم جامع شهرسازی که شهر و شهروند الکترونیک را تعریف می کند انتخاب شده و مناسب سازی محیط شهری برای تمامی شهروندان جزو سیاست های کاری است که در حوزه مدیریت شهری در حال پیگیری است.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

احمدی / ۲۹ مرد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

خواهشا این جاده میدان مینودر(غریب کش)به پل هفت سنگان را که انگار شخم زده شده رو هم آسفالت کنید
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان