۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وضعیت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم
کد خبر: ۶۰۲۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد

وضعیت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به گذشت بیش از یک سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت، از اعلام آمادگی ۵۹ درصد پزشکان برای ادامه خدمت در مناطق محروم کشور خبر داد.

 وضعیت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، محمد آقاجانی اظهار داشت: کمبود پزشک در مناطق محروم از عوامل نارضایتی مردم بوده به همین دلیل تلاش شد با متناسب سازی حقوق پزشکان عمومی این نقیصه جبران شود و برای ترغیب پزشکان به فعالیت و ماندگاری در مناطق محروم پرداخت‌های تشویقی داده شد.

وی با اشاره به برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم گفت: افزایش دسترسی مردم به خدمات بویژه در سطح دوم و سوم و کاهش پرداخت از جیب با اجرای این برنامه دنبال شده است.

آقاجانی در مورد گام سوم طرح تحول سلامت و بازنگری تعرفه‌های درمانی افزود: این اقدام علاوه بر ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته باعث شد تا نظام سطح بندی به خوبی اجرا شود بطوریکه هم اکنون پرداخت‌های غیر معمول در این مناطق به حداقل رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار روستایی، ساکن حاشیه شهر ها و مناطق کمتر برخوردار شهری از خدمات کاهش پرداخت هزینه های بستری، بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه ۲۹۱ بیمارستان در ۳۳۱ شهر محروم و کم برخوردار کشور از خدمات ۵۴۵۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص برخوردار شدند.

آقاجانی تصریح کرد: از طرفی ۱۴۰۰ متخصص در شهرهای کمتر توسعه در حال خدمت هستند که با گذشت یک سال، ۶۰ درصد پزشکان از ادامه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مناطق محروم استقبال کرده و ۵۹ درصد آمادگی خود را برای ماندگاری در این مناطق اعلام کردند.


انتهای پیام/7008

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان