۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین لامپ های کم مصرف باعث سرطان و ناباروری می شوند!
کد خبر: ۶۰۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هشدار

لامپ های کم مصرف باعث سرطان و ناباروری می شوند!

لامپ‌های فلوروسنت یا همان لامپ‌های کم مصرف که این روزها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند اگرچه در کاهش مصرف برق موثر هستند ولی دارای مضرات بسیاری نیز می‌باشند.

لامپ های کم مصرف باعث سرطان و ناباروری می شوند!
به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، شاهرخ میلان متخصص چشم در خصوص تاثیرات منفی لامپ‌های کم مصرف به روی چشم گفت: کلا لامپ‌های کم مصرف که با اثرات گازی نور تولید می‌کنند دارای اثرات زیست محیطی مخرب می‌باشند.

همیشه این لامپ‌ها اشعه ‌‌UV تولید می‌کنند،‌ که تاثیرات منفی زیادی روی چشم می‌گذارد.
وی گفت:‌ در صورت شکستن این لامپ‌ها باید به مدت 15 الی 20 دقیقه محل را ترک نماییم تا اثرات مخرب ناشی از نشت گاز داخل آن‌ها از بین برود.

دکتر شاهرخ میلان اضافه کرد: سطح چشم با قرار گرفتن در مقابل اشعه UV دچار تغییرات ژنراتیو یا فرسایشی می‌گردد که این تغییرات به مرور زمان منجر به آب مروارید و پیر چشمی زود‌رس می‌شود.
وی افزود:‌برخورد این اشعه‌ها منجر به سفت شدن زود هنگام عدسی چشم می‌گردد و تاثیرات منفی زیادی نیز روی شبکه چشم می‌گذارد.

وی اضافه کرد:‌ به‌طور کلی نور این لامپ‌ها در دراز مدت می‌تواند سفیدی چشم یا صلبیه را با تغییر رنگ مواجه نموده و لکه‌های کاهی رنگ روی صلبیه ایجاد نماید.

دکتر شاهرخ میلان اضافه کرد: نور این لامپ‌ها در چشم‌هایی که تحریک‌ پذیر هستند باعث آبریزش و قرمزی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: از آنجاییکه این لامپ‌ها دارای فرکانس‌های روشن وخاموش هستند باعث ایجاد خستگی در چشم‌ها می‌گردند.

وی گفت: بهترین لامپ‌ها، لامپ‌های LED هستند که در عین کم مصرف بودن عاری از اشعه‌های مضر و بخارات سمی می‌باشند.

دکتر محسن نعمتی متخصص پوست در مورد تاثیرات منفی این لامپ‌ها به روی پوست گفت: وجود اشعه UV )ماورای بنفش) باعث به وجود آمدن لک‌های پوستی می‌گردد.

وی افزود:‌ امروزه لامپ‌های کم مصرف و تلویزیون‌های LCD در همه‌جا استفاده می‌شوند و قرار گرفتن در مقابل آن‌ها منجر به ایجاد عوارض در اثر برخورد پرتوهای فرا بنفش به پوست انسان می‌گردد.
وی افزود: ایجاد عوارضی مانند لکه‌های پوستی و شدیدتر شدن آن‌ها و حتی سرطان‌های پوستی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: بهترین راه درمان و جلوگیری و پیشگیری از این مسئله استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به هنگام حضور در مقابل نور این نوع از لامپ‌هاست.

دکتر محسن نعمتی اضافه کرد:‌ استفاده از لامپ‌های آفتابی در کنار لامپ‌های مهتابی تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز این نوع عوارض دارد.

دانشمندان انگلیسی اعلام کردند:‌ لامپ‌های کم مصرف می‌تواند برای سلامتی مضر باشد افرادی که پوست حساسی دارند بیشتر از سایر افراد آسیب می‌بینند چون میزان پرتو ناشی از این لامپ‌ها از لامپ‌های معمولی بیشتر است.کارشناسان انجمن پوست انگلیس معتقدند لامپ‌های کم مصرف موجب تسریع ابتدا به بیماری‌های پوستی از جمله سرطان پوست و همچنین سرگیجه و میگرن در افراد مبتلا به صرع می‌شود.همچنین به گزارش هلت‌دی‌نیوز بسیاری از افراد نسب به لامپ‌های الکتریکی حساس هستند و همین امر موجب می‌شود عوارض استفاده از لامپ‌های فلوروسنت در آن‌ها بیشتر از دیگران بروز کند.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان