۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وقتی طلای سیاه رنگ می‌بازد / نفت جهانی ۴۰ دلاری شد
کد خبر: ۶۰۱۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کاهش بهای نفت به پايين‌ترين حد در ۶ سال گذشته

وقتی طلای سیاه رنگ می‌بازد / نفت جهانی ۴۰ دلاری شد

بهای نفت در بازارهای جهانی با افت شدید روبرو شد بطوریکه هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه سپتامبر با ۳۲ سنت کاهش ۴۰ دلار و ۴۸ سنت معامله شد.

 وقتی طلای سیاه رنگ می‌بازد / نفت جهانی ۴۰ دلاری شد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، بهای نفت در بازارهای جهانی با افت شدید روبرو شد بطوریکه هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه سپتامبر با 32 سنت کاهش 40 دلار و 48 سنت معامله شد که کمترین رقم از مارس سال 2009 میلادی تاکنون بوده است و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر نیز با کاهش 25 سنتی ، 46 دلار و 91 سنت خرید و فروش شد.

کارشناسان معتقدند عوامل زیادی در این کاهش قیمت تاثیرگذار است که از جمله آن می‌توان به
روند بهبود در ارقام اقتصادی آمریکا و افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره کلیدی در ماه سپتامبر در کنار افزایش ارزش دلار، افزایش ذخایر نفت در منطقه کوشینگ و بالا رفتن تولید نفت در منطقه داکوتای شمالی اشاره کرد.

نتایج بررسی بانک مرکزی از وضع اقتصادی بازار جهانی نفت در هفته منتهی به 16 اوت 2015-25 مرداد 94 نشان می‌دهد، متوسط بهای جهانی نفت خام در مقایسه با متوسط آن در هفته ماقبل کاهش یافت.

برهمین اساس، متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 3.79 درصد کاهش یافت این در حالی است که متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال در هفته گذشته 0.11 درصد نسبت به هفته ماقبل افزایش یافت.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام اوپک در محدوده 47.66-47.09 دلار معامله گردید. متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 47.34 دلار قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل 0.65 درصد کاهش داشت.

در پی اقدام دولت چین برای تضعیف یوآن به منظور کمک به رشد اقتصادی این کشور و ایجاد تردید در مورد تقاضای آتی نفت از سوی این کشور، بهای جهانی نفت خام کاهش یافت. چین دومین مصرف کننده نفت جهان است.

آمارها نشان دادند که تولید نفت درم نطقه داکوتای شمالی در‌آمریکا در ماه ژوئن افزایش یافته است. تعداد سکوهای جدید تولید نفت در آمریکا نیز 2 عدد افزایش داشت.

همچنین براساس گزارش میته تجارت آتی کالاهای آمریکایی، در هفته منتهی به 11 اوت، فعالان بازار نفت آمریکا تعداد موقعیت‌های فزونی(Long Position ) خود در بازار آتی و اختیاری را به پایین ترین سطح ازسال 2010 کاهش داده‌اند. در این روز بهای جهانی نفت به پایین ترین سطح در 6.5 سال گذشته کاهش یافت.



انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان