۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین طرح ایجاد شاغل پاره‌وقت برای کاهش ساعت کاری زنان
کد خبر: ۶۰۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خبر داد:

طرح ایجاد شاغل پاره‌وقت برای کاهش ساعت کاری زنان

عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از کاهش ساعت کاری زنان در مجلس خبر داد.

طرح ایجاد شاغل پاره‌وقت برای کاهش ساعت کاری زنان
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حسین آذین عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش ساعت کاری زنان اظهار کرد: زنان و کودکان جز اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که علاوه بر مسولیت اجتماعی، مسولیت همسرداری و بچه‌داری و خانه‌داری هم برعهده آن‌ها است و باید طرحی را درباره حمایت از آن‌ها مطرح و به تصویب مجلس برسد.

وی با اشاره به نقش مهم زنان در زمینه تربیت فرزندان و بالا رفتن بار فرهنگی در خانواده تاکید کرد: طرح شغل پاره‌وقت برای زنان امکان بهتر و بیشتری را برای آن‌‌ها در زمینه استفاده از توانمندی آن‌ها مطرح می‌شود.

عضو کمسیون اصل نود با اشاره به این طرح منجر به بیکاری زنان نخواهد شد تاکید کرد: شغل پاره وقت برای بانوان علاوه بر ایجاد موفقیت بیشتر شغلی برای بیشتر بانوان کاهش ساعت کاری و حضور فعال و مستمر آنان را در خانواده به همراه خواهد داشت.

حسین آذین افزود: با تصویب طرح کاهش ساعت کاری زنان، 2000 فرصت شغلی مناسب برای دیگر بانوان فراهم می‌شود.

وی در خصوص کاهش ساعت کاری زنان ادامه داد: با کاهش تعداد ساعت شاغلین خانم در دستگاه دولتی هزینه به دولت تحمیل خواهد شد.

عضو کمسیون اصل نود ادامه داد:‌ طبق اصل ماده 75 کاهش ساعت کاری بانوان بار مالی اضافی بر دولت تحمیل می‌کند که مورد استفاده شورای نگهبان است.

حسین آذین با اشاره با انتقاد از طرح کاهش ساعت کاری بانوان به منظور داشتن هزینه‌های اضافی و انتقاد شورای نگهبان ادامه داد: طبق اصل ماده 75 این کاهش ساعت علاوه بر داشتن هزینه اضافی و بار مالی برای دولت دارد و آقایان شاغل می‌توانند جایگزین بهتری باشند و از طرفی نسبت به حق آقایان شاغل اجهافی صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ دولت باید در کاهش هزینه‌های تحمیلی در هر گونه زمینه‌ی تلاش کافی را داشته باشد و که در این خصوص پیشنهاد طرح ایجاد شاغل پاره‌وقت جایگزین بسیار مناسبی می‌تواند باشد.

عضو کمسیون مجلس در پایان گفت:‌ نسبت به مشکلات مالی و اقتصادی آقایان و اینکه سرپرست خانواده هستند برای ایجاد شغل مناسب باید در اولویت قرار گیرند و برای این منظور طرح ایجاد شاغل پاره‌وقت برای بانوان برای کاهش حضور زنان و کاهش هزینه‌های تحمیلی بر دولت می‌تواند طرحی مناسب و اصولی باشد.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان