۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سرافراز; دولت بودجه صداوسیما را تامین‌ کند، نیازی به پخش آگهی بازرگانی نیست
کد خبر: ۶۰۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با بودجه فعلی حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیستیم

سرافراز; دولت بودجه صداوسیما را تامین‌ کند، نیازی به پخش آگهی بازرگانی نیست

سرافراز گفت: با این مقدار بودجه، سازمان حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیست. اگر قرار باشد که صداوسیما درصد زیادی از بودجه‌اش را از راه تبلیغات تامین کند، تبعاتی دارد.

 سرافراز; دولت بودجه صداوسیما را تامین‌ کند، نیازی به پخش آگهی بازرگانی نیست
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، رئیس رسانه ملی در دیدار مجمع نمایندگان اصفهان درمجلس شورای اسلامی، ادغام برخی شبکه‌های تلویزیونی را از اهداف حمایت از تولید و پخش برنامه‌های داخلی و کاهش پخش برنامه‌های خارجی عنوان کرد. رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به تلاش برای کاهش پخش سریال‌ها و انیمیشن‌های خارجی و اتکا به تولیدات داخلی، گفت: «به همین دلیل دو شبکه سریال در هم ادغام شدند تا حجم پخش سریال‌ها وفیلم‌های خارجی را کاهش دهیم.»

سرافراز در ادامه، شبکه پویا را شبکه کودک خواند و با اشاره به هزینه‌های سنگین ساخت انیمیشن گفت: «ساخت پویانمایی در کشور، هزینه‌بر و زمان‌بر است و قرار است از مهرماه، برنامه‌های تولید داخل در این شبکه، سهم بیشتری داشته باشد.»

رئیس رسانه ملی در ادامه به مشکلات مالی سازمان و ناتمام ماندن تولید برخی سریال‌های الف ویژه ناشی از کمبود اعتبارات اشاره کرد و گفت: «تولید سریال‌های «سعدی»، «حضرت موسی (ع)»، و «سلمان» به علت مشکلات مالی و تامین نشدن بودجه، چند سالی است که به تعویق افتاده است.»

وی بودجه دولت برای سازمان را کمتر از ١٠٠٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: «با این مقدار، سازمان حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیست. اگر قرار باشد که صداوسیما درصد زیادی از بودجه‌اش را از راه تبلیغات تامین کند، می‌تواند تبعاتی داشته باشد؛ برخی انتقاد می‌کنند که چرا تبلیغات زیاد پخش می‌شود، چرا مصرف‌گرایی را رواج می‌دهید یا چرا کالاهای خارجی تبلیغ می‌کنید. در حالی که اگر دولت، بودجه سازمان را تامین‌ کند، حتی نیازی به پخش آگهی بازرگانی نخواهیم داشت.»

سرافراز در پایان با اشاره به پوشش دیجیتالی کل کشور، عنوان کرد: «ده سال طول خواهد کشید تا درچنین اوضاع مالی و با تامین کامل بودجه عمرانی صدا و سیما، کشور کاملا بهره‌مند از پوشش دیجیتال شود.»

مجمع نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه با رئیس رسانه ملی دیدار کردند و محمد سرافراز در این دیدار با بیان اینکه نکات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس از جمله موضوع برجام، برای رسانه ملی راهگشاست، به بحث برجام اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی، نقشی تاریخی در بررسی برجام دارد چون در برجام، تعهدات بلندمدتی برای ایران پیش بینی‌شده است . وی افزود: در آمریکا نیز نمایندگان سنا در حال بررسی‌اند و از یکصد نماینده سنا تا امروز، تنها 24 نماینده موافقت خود با برجام اعلام کرده اند.

رئیس رسانه ملی با بیان نحوه جریان سازی آمریکایی‌ها درخصوص برجام یادآور شد: آنها در مرحله اول، مخالفت خود را اعلام می کنند و در مرحله بعد اگر رئیس جمهور آمریکا مخالفت نمایندگان را وتو کرد، آن وقت مرحله بعدی است که باید 34 رای نمایندگان کسب شود.

وی افزود: دولت آمریکا تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته است؛ از هنرمندان به عنوان موافقان ودر قالب برنامه‌های کوتاه استفاده می کنند و از سویی نمایندگان مخالف برجام در آمریکا در تلاشند که طرح رای نیاورد.

سرافراز اظهار داشت: آنها معتقدند که باید با بخشهایی از برجام مخالفت کنند تا امتیاز بیشتری گرفته شود. در واقع، شبکه‌های تلویزیونی آمریکا با پخش تیزر و تولیدات خود از یک سو و لابی صهیونیستی از سوی دیگر، فعالیت گسترده‌ای در موافقت و مخالفت با برجام در پیش گرفته‌اند که این تلاش‌ها ‌با هدف امتیازگیری بیش‌تر از ایران است.

رئیس صدا وسیما در ادامه با اشاره به طرح‌های سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه گفت: هدف آمریکایی‌ها در منطقه، تجزیه کشورهای سوریه ، یمن وعراق است. لذا وظیفه ماست که از محور مقاومت و گفتمان مقاومت حمایت کنیم.

وی در ادامه به موضوعات داخلی رسانه و تغییراتی که در ماههای اخیر در ساختار رسانه شکل گرفته اشاره کرد و در خصوص بخش‌های محتوایی از جمله خبر رسانه اظهار داشت: نظرسنجی‌های دقیق و مستمردرباره بخش‌های مختلف خبری صداوسیما انجام می شود که رد اقبال عمومی به خبرهای رسانه‌های خارجی را نشان می دهد.

وی گفت: بر‌اساس این نظر‌سنجی‌ها، در 2 ماه گذشته، مخاطبان بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی 5 درصد افزایش داشته است که این افزایش، ناشی از کوتاه شدن بخش‌های خبری، تغییردر ادبیات خبر و پرداختن به موضوعات متنوع بوده است.

سرافرازدر ادامه یاد آور شد: در بخش محتوا محدودیت ها و ملاحظاتی داریم وبه همین دلیل شبکه های ماهواره ای از این وضعیت بهره می برند اما به این معنا نیست که جای ما را گرفته باشند و در ادامه، از رویکرد جدی رسانه در تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: تشویق کارآفرینان، اطلاع رسانی، و آگاهی بخشی، و توجه به کار و کار آفرینی، رویکرد جدید ما در رسانه ملی است.

در ابتدای این نشست، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، ضمن قدردانی از برنامه‌ها وموضع گیریهای رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته ای، گفت: در این باره، دغدغه‌های مقام معظم رهبری، و نیز نظر موافقان و مخالفان برجام، مطرح و زمینه آگاهی بخشی به مخاطبان فراهم شود.

حجت‌الاسلام موسوی، ورود رسانه‌ملی به موضوع فرهنگی را مطالبه رهبرمعظم انقلاب و از رسالت‌های صداوسیما برشمرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای علیه انقلاب، ضروری است بخشهای مختلف رسانه بویژه برونمرزی، فعالیتهای ویژه ای در دستور کار خود قرار دهد.


انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان