۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پنج هزار میلیارد تومان کسری داریم
کد خبر: ۶۰۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر آموزش و پرورش:

پنج هزار میلیارد تومان کسری داریم

علی‌اصغر فانی گفت: امسال ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه به این وزارتخانه اختصاص یافته است؛ با این میزان بودجه هنوز پنج هزار میلیارد تومان کسری داریم.

پنج هزار میلیارد تومان کسری داریم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، فانی در نشست شورای اداری هرمزگان در بندرعباس گفت: در دولت یازدهم سهم آموزش و پرورش در بودجه از نه و یک دهم درصد به 11 و دو دهم درصد افزایش یافته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: این افزایش بودجه در دولت یازدهم نشان دهنده توجه این دولت به این نهاد است.
فانی افزود: سند تحول آموزش و پرورش اوایل مرداد امسال رونمایی شد که در این سند نقشه راه این وزراتخانه تا سال 99 تدوین شده است.
وی گفت: در این سند شش زیر نظام از جمله فضا و تجهیزات ، نیروی انسانی ، مدیریت در آموزش و پرورش ، منابع مالی ، پژوهش و برنامه های درسی مشخص و هدفگذاری شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای سال تحصیلی جدید انجام شده است گفت : 130 میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان به چاپ رسیده است که توزیع آن از اواسط شهریور آغاز می شود.
فانی افزود: از نظر ساماندهی نیروی انسانی ، تجهیز مدارس و فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم.
وی گفت: اکنون 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 970 هزار همکار فرهنگی برای آموزش دانش آموزان فعالیت دارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک سوم فضاهای آموزشی کشور غیراستاندارد است که در تلاش هستیم با حرکت جهادی و با همکاری خیران ، بنیاد برکت و اعتبارات دولتی این فضاهای آموزشی را نوسازی و بازسازی کنیم.
فانی در خصوص نیروهای مازاد مقطع متوسطه در نظام آموزشی جدید افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته از این نیروها در مقاطع دیگر استفاده می شود.
وی گفت: بومی سازی و استخدام نیروهای ماندگار مهمترین اولویت این وزراتخانه است که مشکل کمبود نیرو در هر استان را برطرف می کند.
فانی افزود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهمترین دستگاه در کشور است که اگر به دنبال توسعه پایدارهستیم باید بیش از پیش به این وزارتخانه توجه شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم گفت : کاهش نرخ تورم ، خروج از رکود ،توافق هسته ای و نشان دادن اقتدار ایران در صحنه بین المللی و ایجاد آرامش و امید در بین مردم از مهمترین دستاوردهای این دولت است.
فانی افزود: هرمزگان به هر میزانی که برای ساخت و ساز فضای آموزشی اعتبار استانی جذب کند به همان میزان اعتبار ملی به این استان اختصاص می یابد.


انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان