۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اگر قصاص، واقعی اجرا شود این همه زندانی نداریم/ عریان کردن، تنها حقوق غرب به زنان بود
کد خبر: ۶۰۰۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اگر قصاص، واقعی اجرا شود این همه زندانی نداریم/ عریان کردن، تنها حقوق غرب به زنان بود

استاد برجسته حوزه و دانشگاه به حقوق زن و حق قصاص در اسلام اشاره کرد و گفت: قصاص در حقیقت عامل بازدارندگی از جرم است و اگر در خصوص تمام مجرمین حکم قصاص آنگونه که باید بر اساس اسلام اجرا شود زندان‌های ما تا این اندازه زندانی نخواهد داشت.

اگر قصاص، واقعی اجرا شود این همه زندانی نداریم/ عریان  کردن، تنها حقوق غرب به زنان بود

به گزارش خبرنگار« صبح قزوین » از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی امروز در افتتاحیه اردوی آموزشی خط امام مسئولین خواهر بسیج دانشجویی سراسر کشور در مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) معصوم نبود؛ اما به تعبیر مقام معظم رهبری به مرزهای عصمت خیلی نزدیک شده بود، گفت: در خصوص دیدگاه امام دو نوع نگاه مذهبی و غیر مذهبی وجود دارد که نمی‌توان گفت نگاه‌های نادرستی است و به دگر معنا دو نوع نگاه کم درست در خصوص افکار ایشان وجود دارد.

 

وی به حقوق بشر در جهان امروزی اشاره و تصریح کرد: پس از انقلاب یکی از مهمترین گفتمان‌هایی که غرب به وسیله آن فضای رسانه‌ای را اشغال کرد و نوعی روشنفکری اومانیسمی معرفی شد همان حقوق بشر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کشورهای عضو در 5+1 افزود: جنایاتی که در مصر، یمن، تونس، لبنان و غیره اتفاق می‌افتد در حقیقت همان حقوق بشری است که به استثناء چین دیگر کشورهای عضو در 1+5 در آسیای میانه انجام می‌دهند.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به شعارهای مطرح شده از سوی نظام سلطه، متذکر شد: مظام سرمایه داری با شعارهای دموکراسی و حقوق بشر در حقیقت افکار اومانیسمی و انسان گرایانه خود را به مردم مظلوم جهان تحمیل کردند و موجب شدن در پس ظاهر زیبای این شعارها حق و حقوق مسلمانان جهان نادیده گرفته شود.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: حقوق بشر در حقیقت در دین اسلام کاملا تعریف شده است و جزئی از الهیات ما تعریف می‌شود.

 

رحیم پورازغدی ریشه‌های دینی حقوق بشر را در حق الناس و حق الله دانست و ادامه داد: حق الناس در اسلام تا آن جایی اهمیت دارد که در صورت عدم رعایت آن از سوی شما، حق الله نیز پذیرفته نمی‌شود پس باید گفت ریشه‌های دینی حقوق بشر بدون حق الناس و حق الله توجیه ناپذیر است و همین موضوع باعث شده عالم ماده به هیچ کدام از این حقوق پایبند نباشد و حقوق بشر سکولار را تعریف کند.

 

وی فلسفه حقوق بشر در اسلام را با فلسفه حقوق بشر در لیبرالیسم کاملا متفاوت دانست و گفت: تعریف بشر در مکاتب الهی و مادی با هم دارای تفاوت است و باید ابتدا انسان را شناخت و سپس از حقوق وی حرف زد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: مبنای حکومت اسلامی بر حقوق بشر استوار است و در جهان هیچ حکومت، سازمان و گفتمانی به اندازه اسلام بر حقوق بشر تاکید ندارد.

 

رحیم پور ازغدی با دروغگو دانستن مدعیان حقوق بشر در جهان خاطرنشان کرد: طرفداران دموکراسی و حقوق بشر در جهان دروغ می‌گویند که خواهان تعیین سرنوشت ملت‌ها به دست خودشان هستند زیرا ایران سرنوشت انقلاب اسلامی خود را پس از پیروزی در انقلابش به رفراندوم گذاشت؛ اما هنوز غرب از شاه و ایادی او پشتیبانی می‌کند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص ادعای دموکرسی غرب بیان داشت: امام خمینی(ره) در پاسخ به سرمایه دارانی که دموکراسی را در اختلاف طبقاتی میان ثروتمندان و محرومان جامعه تعریف می‌کنند، گفت: آزادی و دموکراسی به تمام معنا در حکومت اسلامی وجود دارد و شما به خوبی می‌بینید شخص اول حکومت اسلامی در زندگی خود با عادی‌ترین افراد جامعه برابر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انجام رفراندوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تصریح کرد: هیچ انقلابی به اندازه جمهوری اسلامی ایران ملتش را در صحنه نمی‌بیند.

 

وی با انتقاد از نبود آزادی در کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آمریکا بین 9 تا 12 میلیون مسلمان وجود دارد؛ اما این کشور هیچ گاه اجازه نمی‌دهد آماری از تعداد مسلمانان در آمریکا منتشر شود.

 

رحیم پور ازغدی گفت: صدور حقوق بشر اسلامی هدف اسلام و انقلاب است و در حقیقت صدور انقلاب برای حقوق بشر است، آن گونه که امام فرمودند اسلام می‌خواهد همه عالم به حقوق خود دست پیدا کنند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی به حقوق زن و حق قصاص در اسلام اشاره کرد و گفت: متاسفانه غرب تنها حقوقی که نه به زنان بلکه به مردان فاسد در خصوص حقوق زن داد عریانی زنان بود که به این وسیله مردان هرزه و فاسد توانستند به مقاصد خود دست یابند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر بر طبق یک آمار این سوال را بپرسید که چه کسی از حجاب زنان بیش از دیگران ناراحت هستند، متوجه می‌شوید مردان بیش از دیگر اقشار از حجاب زنان ناراحت اند و غرب با برهنه کردن زنان، نگاه مساوی به حقوق اجتماعی زن را به تبدیل به یک نگاه جنسی کرده است.

 

وی ادامه داد: به فرموده امام اسلام زن را از اسارت مرد خارج کرد و زنان را هم ردیف مردان در حقوق اجتماعی قرار داد.

 

رحیم پور ازغدی در خصوص احکام اسلام در قصاص مجرمین بیان داشت: قصاص در حقیقت عامل بازدارندگی از جرم است و اگر در خصوص تمام مجرمین حکم قصاص آنگونه که باید بر اساس اسلام اجرا شود زندان‌های ما تا این اندازه زندانی نخواهد داشت.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان