۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرتضوی ۴۴۵میلیارد «ین» برای تضمین واگذاری شرکت‌ها به زنجانی داده است
کد خبر: ۶۰۰۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یک‌سال حبس و ۴۶میلیون ردّ مال حکم مرتضوی

مرتضوی ۴۴۵میلیارد «ین» برای تضمین واگذاری شرکت‌ها به زنجانی داده است

وکیل تامین اجتماعی گفت‌: مرتضوی ۴۴۵میلیارد «ین» برای تضمین واگذاری شرکت‌ها به زنجانی داده و بانک زنجانی چک‌های تامین اجتماعی را به شرکت نفت برده و به ازای آن نفت خریده است.

مرتضوی ۴۴۵میلیارد «ین» برای تضمین واگذاری شرکت‌ها به زنجانی داده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، مجتبی نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ابلاغ حکم بخشی از تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی گفت: بر این اساسا وی به رد مال به ازای 6 ماه حقوق که به عنوان سرپرست در تامین اجتماعی دریافت کرده به مبلغ 46  میلیون و 274 هزار تومان محکوم شد.

وی افزود: علاوه بر این وی به یک سال حبس طبق قانون ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری نیز محکوم شد که 6 ماه آن به مدت یک سال تعلیقی است. یعنی اگر او در مدت یک سال مرتکب جرم دیگری شود  این 6 ماه نیز به مابقی حکم او اضافه خواهد شد اما 6 ماه حبس او قطعی است که باید اجرا شود.

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی معتقد بود که مرتضوی باید از تاریخی که رای دیوان عدالت اداری صادر شده تا آخرین روزی که در سازمان بوده تمامی حقوق خود را بازگرداند٬ اما دادگاه تنها رای به زمانی که او سرپرست سازمان تامین اجتماعی بود داد و معتقد بود حقوقی که در آن دوره گرفته مورد تعرض واقع نشده٬ چون در ماده 17، قانون شرایط خاصی را برای سرپرستی معین نکرده اگر چه علی‌القاعده به نظر ما سرپرست باید همان صلاحیت‌های مدیرعامل را داشته باشد.

مرتضوی444 میلیارد و 524 میلیون و 454 هزار و 500 ین ژاپن طی 5 فقره چک به بابک زنجانی داده است و به او تضمین داده که این شرکت‌ها به نام وی ثبت خواهد شد. قرار بود که این ین‌ها به حساب بابک زنجانی در بانک مسکن ریخته شود. از همه جالب‌تر این است که بانک زنجانی چک‌های سازمان تامین اجتماعی را به شرکت نفت برده و به ازای آن نفت خریده است.

وی ادامه داد: قطعا من در این خصوص با آقای نوربخش و مدیران حقوقی سازمان تامین اجتماعی مشورت خواهم کرد تا ببینیم در این خصوص چه تصمیمی باید اتخاذ شود.

نظری با بیان اینکه بخش‌های اصلی مربوط به پرونده تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی هنوز در مرحله دادسرا و در شعبه 15 بازپرسی قرار دارد٬ گفت: امروز من به این شعبه مراجعه کردم و از بازپرس خواستم هرچه زودتر نسبت به دیگر موارد تخلفات مرتضوی رسیدگی و تعیین وقت دادگاه شود.

وی مهمترین مورد باقیمانده از تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را تفاهمنامه با بابک زنجانی برشمرد و گفت: مرتضوی در قالب تفاهم‌نامه‌ای شرکت‌های بسیاری را به بابک زنجانی داده است٬ اما خوشبختانه در اینجا تحریم‌ها به نفع ما شده و آنها به دلیل تحریم‌ها نتوانستند ین ژاپن را وارد کشور کنند. بعد از آن نیز دولت تغییر کرده و دولت یازدهم جلوی این تخلفات را گرفته است.

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: این تفاهم‌نامه به قدری گسترده بود که اگر اجرایی می‌شد٬ بسیاری از شرکت‌های پربازده تامین اجتماعی در اختیار بابک زنجانی قرار می‌گرفت. جالب اینجاست که مرتضوی چک‌های سازمان تامین اجتماعی را به بانک زنجانی داده تا تضمین کند که این شرکت‌ها به وی واگذار خواهد شد.

وی افزود: مرتضوی 444 میلیارد و 524میلیون و 454 هزار و 500 ین ژاپن طی 5 فقره چک به بابک زنجانی داده است و به او تضمین داده که این شرکت‌ها به نام وی ثبت خواهد شد. قرار بود که این ین‌ها به حساب بابک زنجانی در بانک مسکن ریخته شود. از همه جالب‌تر این است که بانک زنجانی چک‌های سازمان تامین اجتماعی را به شرکت نفت برده و به ازای آن نفت خریده است.

وکیل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: زنجانی مدعی بوده که بانکی به نام «فرست اسلامیک بانک» در مالزی که متعلق به خودش بوده شعبه‌ای از بانک مسکن را دارد و درخواست کرده که پول‌ها به این شعبه واریز شود٬ اما بانک مسکن اعلام کرده که انتقال وجه به دلیل تحریم‌ها به داخل ممکن نیست. من فکر می‌کنم در این زمینه بانک مسکن نیز پرونده جدایی دارد.

وکیل سازمان تامین اجتماعی این را هم گفت که مواردی همچون عدم رعایت آیین نامه‌های معاملاتی سازمان تامین اجتماعی، تبانی در انجام معامله، عدم انجام مزایده، عدم تصویب هیات امناء از دیگر تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی بوده که هنوز کیفرخواستی برای این تخلفات صادر نشده است.

این وکیل دادگستری افزود: ما معتقدیم وجوه و اموال سازمان تامین اجتماعی وجوه و اموال عمومی است که برداشت از آن به عنوان تصرف غیرمجاز و اختلاس محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این جذب و استخدام بیش از  500 نفر به صورت غیرمجاز و غیرقانونی در سازمان تامین اجتماعی و سازمان‌های وابسته به آن، از دیگر تخلفات سعید مرتضوی محسوب می‌شود. وی در دوره ریاست خود به طرق مختلف سبب انتفاع اطرافیانش از امکانات سازمان تامین اجتماعی شده است؛ از جمله آن می‌توان به پرداخت وجوهی به کسانی که در تدوین لایحه جامعه این سازمان نقشی نداشته‌اند٬ اشاره کرد.

وکیل تامین اجتماعی تصریح کرد: همچنین فردی به نام حمیدرضا فلاح تفتی با مدرک دیپلم را با واسطه مدیر پروژه شرکت نفت ایرانول کرده و متاسفانه پول‌هایی به صورت نامشروع به برخی بنیادها از سوی مرتضوی داده شده است. با این وجود قسمت‌های اعظم این پرونده در دادسراست و تحقیقات در مورد آنها همچنان ادامه دارد و زمان صدور کیفرخواست و تشکیل دادگاه برای این قسمت از تخلفات مرتضوی هنوز مشخص نشده است.

سعید مرتضوی حکم




انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان