۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هدف غربی‌ها تصویب توافق در ایران نیست بلکه به دنبال اهداف پساتوافق و پساتحریم هستند
کد خبر: ۶۰۰۳۸ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

هدف غربی‌ها تصویب توافق در ایران نیست بلکه به دنبال اهداف پساتوافق و پساتحریم هستند

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: آمریکایی‌ها توافق را بهانه‌ای برای رسیدن به یک بحث بزرگتر می‌دانند راهبرد اصلی آنها پساتوافق و پساتحریم در ایران است؛ زیرا سران آمریکایی برای ورود و حضور در برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشورمان برنامه دارند.

 هدف غربی‌ها تصویب توافق در ایران نیست بلکه به دنبال اهداف پساتوافق و پساتحریم هستند
روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با بیان اینکه بحث برجام در حال حاضر در کشور باید مسیر قانونی خود را طی کند اظهار کرد: مفاد برجام در شورای امنیت ملی در حال بررسی است و از سوی دیگر تاکید نمایندگان مجلس به دولت ارائه سریعتر لایحه برجام برای شروع کار کارشناسی است.
وی در ادامه افزود: دولت نگران مصوب نشدن مفاد برجام از سوی مجلس است روز گذشته هم سخنگوی دولت برجام را یک طرح بین المللی ندانست که ورود نمایندگان در آن ضروری باشد؛ در صورتی که به واسطه حضور ایران در آژانس و ان پی تی برجام یک توافقنامه بین المللی است و قدرت‌های بزرگ جهان یک طرف این قرارداد بوده اند، چطور برجام را معاهده جهانی نمی‌دانند؟
این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل برای کشورمان به وجود آورده مجلس 201 امضا برای رفع آن تنظیم کرده است، همچنین 204 امضا از نمایندگان مجلس برای سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و درخواست شد تا به محدودیت‌های شورای امنیت توجه نکرده و پیشرفت‌های نظامی را با سرعت بیشتری دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه هدف مجلس پیگیری جدی مسئله بررسی برجام است اذعان کرد: روز گذشته هم اعضای کمیسیون مشترک مشخص شدند که در بحث حقوقی، اقتصادی و فنی در بحث هسته ای متبحر هستند و مسیر قانونی بررسی برجام طی می‌شود.
این کارشناس سیاسی هدف امروز غربی‌ها تصویب توافق در ایران نیست بلکه به دنبال اهداف پساتوافق هستند اذعان کرد: یعنی آمریکایی‌ها توافق را بهانه‌ای برای رسیدن به یک بحث بزرگتر می‌دانند آنها راهبرد اصلی شان پساتوافق و پساتحریم در ایران است؛ زیرا سران آمریکایی برای ورود و حضور در برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشورمان برنامه دارند.
وی در ادامه گفت: نکته مهم دیگر در عملکرد آمریکا تسلط کامل بر منطقه است یعنی با توافق صورت گرفته ایران آرام شده و نسبت به جهت‌گیری‌ها و راهبردهای سیاست خارجی خود که حمایت از حزب الله، حماس، غزه است و حس اسلام خواهی کشورمان که نمی‌تواند اشغال کشورهای مسلمانان را تحمل کند، بتوانند ایران را مجاب به تعدیل این پشتیبانی‌ها کنند.
رهبری آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریخت تا آنها بدانند سیاست‌های کلی نظام چیست
عباسپور عنوان کرد: غربی‌ها قصد دارند با زمینه سازی‌های خود ایران را از آرمان‌های انقلاب و امام دور سازند تا بتوانند با حضور بیشتر خود در خاورمیانه به اهداف کلان خود برسند.
وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای آمریکا این است که کشورهای ترکیه، عربستان، عراق و یمن را به کشورهای کوچکتری تجزیه کند، چندی پیش معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد که عراق باید به سه منطقه کردنشین، شیعه و سنی تقسیم شود؛ زمانی که این کشورها کوچک شوند دسترسی اقتصادی و نظامی آنها کاهش می‌یابد و قدرت مقابله در برابر دشمنان خود را ندارند.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف شوم آمریکا وابسته کردن کشورهای کوچک به خود است اعلام کرد: یعنی همان وابستگی که امروز کویت و بحرین به آمریکا دارند.
وی افزود: بنابراین حضور در پساتحریم و پساتوافق برای آمریکایی‌ها بسیار مهم است و این حضورشان در ایران برای شکوفایی و پیشرفت کشورمان و بازکردن گره از مشکلات اقتصادی ما نخواهد بود؛ بلکه با نگاه استعماری خود قصد دارند به صورت تدریجی نظام ما را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و ایران اسلامی را ساقط کنند.
این کارشناس سیاسی ابراز کرد: نکته مهم در این میان حرکت دستگاه دیپلماسی ایران در این فضای ایجاد شده در منطقه است، همه تحرکات و سیاست‌های حیله گرانه غربی‌ها باعث شد رهبر معظم انقلاب آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها بریزند تا آنها بدانند سیاست‌های کلی نظام را رهبری تعیین کرده و مردم در همراهی با نظام اجراکننده این نکات هستند.
وی با بیان اینکه سخنان اخیر رهبری در خصوص حضور آمریکا در ایران درس بزرگی برای داخل و خارج از کشور است گفت: رهبری فرمودند: ما اجازه ورود و حضور آمریکایی‌ها را در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی نمی‌دهیم و مذاکره ما فقط در مسائل هسته ای بوده و در منطقه هم از کشورهای اسلامی حمایت کرده و اجازه آسیب دیدن جبهه مقاومت را نمی‌دهیم.
این نماینده مجلس در پایان اذعان کرد: این تذکر رهبری هم به غربی‌ها بود و هم به دولتمردان ایران هشدار دادند که در میدان‌ بازی سیاسی که دشمنان ایجاد کرده اند، وارد نشوند در حال حاضر مسئولین کشور باید دقت کنند که خود را درگیر بگومگوهای برجام نکنند تا از تحرکات پساتوافق دشمنان غفلت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان