۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تصمیمات شورای نگهبان قابل پیش بینی نبود
کد خبر: ۵۹۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسوی شالی:

تصمیمات شورای نگهبان قابل پیش بینی نبود

سید هاشم موسوی شالی گفت: شاید اولین بار است که در طول تاریخ بعد از انقلاب شورای نگهبان دراحراز صلاحیت ها کاری انجام می دهد که برای بعضی ها قابل انتظار نبود.

تصمیمات شورای نگهبان قابل پیش بینی نبود
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام سیدهاشم موسوی شالی، امام جمعه شال، در خطبه های نماز جمعه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: فتح خرمشهر یک نقطه درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است که این فتح به یک اعجاز بیشتر شبیه بود.
وی همچنین به اعلام رای شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: شاید اولین بار است که در طول تاریخ بعد از انقلاب شورای نگهبان دراحراز صلاحیت ها کاری انجام می دهد که برای بعضی ها قابل انتظار نبود.
وی تاکید کرد: بنده نمی گویم که شورای نگهبان اشتباه کرده است.
اگر کسی بخواهد به رأی شورای نگهبان نقد کند این مطلب دیگری است که بنده در آن مشکلی نمی بینم، اما اگر چنانچه این اعتراض متوجه زیر سوال بردن قانون باشد و قصد تخریب شورای نگهبان را داشته باشند قطعاً از نظر شرعی حرام است.
موسوی شالی با اشاره به توجه امام راحل و رهبر انقلاب بر تشکیل و پایداری شورای نگهبان تصریح کرد: اصلاً صیانت کشور در خیلی از جاها به شورای نگهبان بستگی دارد.
شورای نگهبان یک نهاد معمولی نیست، تا جایی که امکان دارد دست معتبرترین افراد انقلاب است، البته معصوم هم نیستند.
امام جمعه شال با بیان اینکه عدم احراز صلاحیت، دلیل بر عدم صلاحیت نیست افزود: اگر شورای نگهبان به وظیفه ی خود عمل نکند هم به مملکت خیانت کرده و هم خودشان از عدالت ساقط می شوند.
وی همچنین اذعان داشت: تصمیم گیری در چنین شرایطی که باید تشخیص بر طبق موازین الهی باشد و از طرفی هجمه ها هم بر شورای نگهبان زیاد بود، شجاعت می خواهد.
وی همچنین ادامه داد: من از شورای نگهبان تشکر می کنم و به آن ها توصیه می کنم اگر نقدهایی هم برآنان وارد می کنند آن را برطرف کنند.
اما به افرادی که با بی انصافی حرف می زنند می گویم این کارشان هم گناه و معصیت است و هم خلاف واقع.
موسوی شالی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه به میلاد امیرالمومنین اشاره و گوشه ای از ویژگی های ایشان را برشمرد.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان