۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ارسال ۱۳۰ اثر از ۹۹ هنرمند به جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی رضوی
کد خبر: ۵۹۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبر داد:

ارسال ۱۳۰ اثر از ۹۹ هنرمند به جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ارسال ۱۳۰ اثر توسط ۹۹ هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

 ارسال ۱۳۰ اثر از ۹۹ هنرمند به جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی رضوی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی رضوی از مجموعه برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، ظهر امروز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قزوین برگزار شد.
مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت معصومه(س) را پشت سر گذاشتیم و در آستانه میلاد امام رضا(ع) قرار داریم امیدوارم از برکت شفاعت ایشان در آخرت بهره‌مند شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: همه جشنواره‌ها به نوعی فقط نماد هستند چراکه فی نفسه فاقد معنا و مفهومند اما پیام جشنواره، معنا دهنده به فضای جشنواره‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: اهمیت فرهنگ منور رضوی باعث شد تا هنرمندان با اشتیاق در این جلسه حضور یابند و با تولید آثار درباره معارف اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، زمینه ماندگاری آثار خود را فراهم سازند.
احمدی از قزوین به عنوان خطه هنری با پیشینه فرهنگی یاد کرد و افزود: حضور هنرمندان سرشناس و گهر شناس استان قزوین باعث شد تا بنیاد بین المللی رضوی، میزبانی این دوره از جشنواره را به قزوین اختصاص دهد.
دبیر دهمین جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی عنوان کرد: سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تفاوت چشمگیری در زمینه کیفی، تخصصی و محتوایی با دوره‌های گذشته خود دارد.
احمدی بیان کرد: پس از ابلاغ برگزاری دهمین جشنواره رضوی بلافاصله دبیرخانه دائمی آن در قزوین شکل گرفت و پیگیری‌های لازم برای برگزاری شایسته جشنواره انجام شد.
وی افزود: در اردیبشت ماه سال جاری دبیرخانه کار خود را با چاپ فراخوان آغاز کرد که در ادامه به دلیل استقبال هنرمندان، زمان ارسال آثار به جشنواره یک هفته دیگر تمدید شد و در نهایت در حدود 130 آثار فاخر از 99 هنرمند به دبیرخانه دائمی جشنواره ارسال شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تصریح کرد: از این تعداد، 118 اثر واجد شرایط حضور در جشنواره شد که 83 اثر مربوط به بخش نمایشنامه نویسی صحنه‌ای بود و 36 اثر نیز به بخش نمایشنامه نویسی عروسکی و کودک و نوجوان اختصاص داشت.
وی در ادامه عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان، 16 منبع اصلی به نویسندگان و هنرمندان معرفی شد تا با مطالعه، تحقیق و پژوهش این منابع، آثار خود را ارائه نمایند از این رو آثار برگزیده، چکیده‌ای از 16 منبع هستند.
احمدی خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تعامل مطلوبی با سراسر کشور دارد از سویی مقام عالی وزارت، پیگیری مجدانه‌ای دارند و خواستار ارائه نوآوری‌های جدید در برگزاری جشنواره شدند.
وی افزود: پیشنهاد می‌کنم بنیاد بین المللی، جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی را به صورت دوسالانه تصویب کند زیرا کارهای پژوهشی به زمانی بیش از 6 ماه یا یکسال نیاز دارند.
احمدی تصریح کرد: حمایت‌های مالی در اجرای این برنامه‌ها موضوعی مهم است زیرا باعت ایجاد بستری مناسب جهت بروز استعداد و خلاقیت هنرمندان می‌شود اما متاسفانه در حال حاضر از همان مبالغ قراردادی نیز در حدود 20 تا 25 درصد به عنوان مالیات و بیمه کسر می‌شود.
انتهای پیام/7003







دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان