۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ظرفیت هنری و فرهنگی استان قزوین به واسطه هنرمندان برجسته آن است
کد خبر: ۵۹۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور مجلس و استان‌های حوزه هنری کشور:

ظرفیت هنری و فرهنگی استان قزوین به واسطه هنرمندان برجسته آن است

مدیرکل امور مجلس و استان‌های حوزه هنری کشور گفت: یکی از نکات مهم در استان شما که آن را نسبت به برخی دیگر از استان‌های کشور ممتاز کرده، وجود نیروهای ارزشمند و توانمند است که موقع انتخاب مدیران برای ما مشکل به وجود نمی‌آید.

ظرفیت هنری و فرهنگی استان قزوین به واسطه هنرمندان برجسته آن است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آئین تودیع و معارفه مسعود آتشگران، رئیس جدید حوزه هنری استان و محمد کرم اللهی، رئیس سابق حوزه هنری قزوین ظهر امروز( چهارشنبه) با حضور مجید مصلحی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های حوزه هنری کل کشور، مسئولین استانی در تالار حافظ حوزه هنری استان برگزار شد.
در این مراسم مجید مصلحی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های حوزه هنری کشور با ابراز خوشحالی از وجود فضای همدلی بین مدیران استان قزوین اظهار کرد: این موضوع نکته بسیار قابل توجهی است که مدیران سازمان‌های استان قزوین همدلی و همراهی لازم را با مدیریت حوزه هنری داشته اند و این نکته از عملکرد رئیس حوزه هنری استان شما به خوبی مشخص است.
وی در ادامه افزود: عامل تعریف از یک موضوع به موفقیت آن مربوط می‌شود و حوزه هنری استان قزوین در این زمینه توانسته با تغییراتی که ایجاد کرده بین استان‌های دیگر قابل تقدیر باشد.
این مسئول با بیان اینکه همه مدیران به دنبال موفقیت در مسائل مادی و معنوی هستند ابراز کرد: دو عنصر خطرپذیری و سخت‌کوشی رمز موفقیت در هر زمینه‌ای است و نقطه مقابل خطرپذیری ترس از وارد شدن در عرصه‌های مختلف می‌باشد؛ باید بدانیم که اگر در مدیریت خود خطر نکنیم با شکست مواجه خواهیم شد.
وی بیان کرد: تلاش کردن راهبردی اساسی برای دستیابی به موفقیت یک مدیر در هر حوزه ای است، عنصر سخت‌کوشی نیز عامل دیگر در این مسیر است که مقابل آن تنبلی قرار دارد؛ اگر هدف ما پیشرفت در مدیریت سازمانی خودمان است باید این دو ویژگی را در خود افزایش دهیم و معتقدم مدیریت حوزه هنری قزوین صاحب این ویژگی‌ها می‌باشد.
مدیرکل امور مجلس و استان‌های حوزه هنری کشور اذعان کرد: اگر سعی کنیم در فضای مدیریتی خود یک ارزیابی جامع از نوع عملکردمان داشته باشیم در کار خود آرامش خواهیم داشت؛ برجستگی امروز استان قزوین به واسطه زحمات شایسته آقای کرم اللهی و تیم همراه وی بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت استان قزوین به واسطه هنرمندان برجسته آن است عنوان کرد: یکی از نکات مهم در استان شما که آن را نسبت به برخی دیگر از استان‌های کشور ممتاز کرده، وجود نیروهای ارزشمند و توانمند است که موقع انتخاب مدیران برای ما مشکل به وجود نمی‌آید و این همت آقای کرم اللهی بوده که توانسته نیروی انسانی خوبی پرورش دهد.
مصلحی با بیان اینکه شهر شیراز برای حوزه هنری کشور مهم بود و در این استان ضعف نیرو داشتیم تصریح کرد: آقای کرم اللهی نیروی توانمند و هنرمند است که ما تصمیم گرفتیم برای حل مشکلات حوزه هنری استان فارس از وی بهره ببریم.
وی با اشاره به انتخاب مسعود آتشگران برای مدیریت جدید حوزه هنری قزوین گفت: وی از ظرفیت‌های خوب استان شماست که ارتباط خوبی هم با مدیران قزوین دارد و اهل محافظه کاری هم نیست و امیدواریم بهترین عملکرد را در دوران مدیریت پیش روی خود داشته باشد.
کران به کران فرهنگی استان خود را حفظ کنید


در ادامه این مراسم محمد کرم اللهی، رئیس سابق حوزه هنری استان قزوین ابراز کرد: استان قزوین برجستگی‌های هنری و فرهنگی زیادی دارد که برای دوران مدیریت من زمینه تجربه آموزی را فراهم کرد؟ یادگارانی چون علامه زرآبادی، مرحوم ابوترابی، شهید بابایی و شهید رجایی و شهید لشگری، علامه رفیعی، علی اکبر دهخدا سرمایه‌های عظیم این استان هستند.
وی در ادامه افزود: شاید گاهی که مدیر غیربومی برای استان شما حضور پیدا می‌کند زمینه ناراحتی عده‌ای را فراهم کند؛ اما از این منظر ببینید که این نیروی غیربومی قصد فرهنگ آموزی در این منطقه را دارد.
رئیس سابق حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: توصیه‌ام به شما این است که کران به کران استان خود را حفظ کنید و متناسب با آن کار فرهنگی انجام دهید.
وی در پایان گفت: در دوران مدیریت خودم در حوزه هنری قزوین احمد عجم، استاندار سابق قزوین حمایت‌های بی‌دریغی از حوزه داشت و لازم می‌دانم از وی که امروز در استان ما حضور ندارد، تشکر کنم همچنین آقای روزبه استاندار فعلی قزوین که خود از مدیران فرهنگی هستند همیشه پشتیبان فعالیت‌های حوزه هنری بود.
دو عامل تبیین و تعامل برای تولید در عرصه فرهنگی انقلاب برای من قابل توجه است

مسعود آتشگران، رئیس جدید حوزه هنری استان قزوین در ادامه مراسم بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته سه پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیروزی هسته‌ای را در کارنامه خود دارد.
وی افزود: رسالت ما به عنوان مسئولین فرهنگی به کارگیری خلاقیت و پیوند آن با مبانی فرهنگ و هنر هم‌سو با آرمان‌های انقلاب است.
این مسئول با اشاره به راهبرد کاری خود در حوزه هنری استان اظهار کرد: هر مدیر فرهنگی در استان با دو عامل باید برنامه کاری خود را تنظیم کند، توجه به سند راهبردی حوزه هنری و لحاظ کردن ظرفیت استانی و نسبت‌یابی هوشمندانه بین این دو حوزه زمینه ساز اجرای برنامه‌های سازنده است.
وی با بیان اینکه دو عامل تبیین و تعامل برای تولید در عرصه فرهنگی انقلاب برای من قابل توجه است اذعان کرد: حرکت به سمت خودباوری و خودکفایی براساس باورهای اصیل و متکی به دورن به قصد تمدن سازی از ابزار مدیریت است، بدون شک اهداف حوزه هنری در جهت تقویت بنیادهایی است که زمینه ساز تضمین انقلاب اسلامی می‌باشد.
آتشگران تصریح کرد: هدف مدیریت جدید حوزه هنری استان تبدیل رویکرد تبلیغی صِرف و سطحی به رویکرد دردمندانه است باید روشنگری برای پیدا کردن راهکار باشد نه فقط یک نگاه شعارگونه؛ زیرا برای اتصال هنرمندان با سازمان‌های فرهنگی باید آنها در مسیر آرمان‌های انقلاب مدیریت شوند تا واژه هنر برای هنر تبدیل به هنر برای تعالی تغییر کند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان