۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۲۵درصد مکمل‌ها «دوپینگ» هستند
کد خبر: ۵۹۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر ورزش:

۲۵درصد مکمل‌ها «دوپینگ» هستند

وزیر ورزش و جوانان گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد، بیش از ۲۵ درصد مکمل ها آلوده به مواد نیروزا هستند و دوپینگ به شمار می‌آیند.

 ۲۵درصد مکمل‌ها «دوپینگ» هستند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، محمود گودرزی روز چهارشنبه در سومین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک افزود: بنابراین به نظر می رسد اگر 25 درصد ورزشکاران طبق این تحقیق مورد آزمایش دوپینگ قرار بگیرند جواب آزمایش آنان مثبت خواهد بود.

گودرزی، تصریح کرد: بسیاری از مکمل ها در کارگاه های زیرپله ای تولید می شوند که نظارتی بر آن ها وجود ندارد و نیروهای ناظر باید مراقبت بیشتری در این زمینه به عمل آورند.

وی ادامه داد: گردش مالی مکمل ها یک سوم گردش مالی حوزه دارو است و این حجم مالی موجب جذب بسیاری از افراد به این حوزه می شود بنابراین باید نظارت ها و دانش افزایی در این زمینه بهبود یابد.

وزیر ورزش گفت: متاسفانه هر از گاهی مواردی از مرگ در نتیجه دوپینگ یا مکمل ها اتفاق می افتد که زیبنده جامعه نیست.

گودرزی ادامه داد: البته شیوع مواد نیروزا بین ورزشکاران کشور در حد بحران نیست و گاهی اوقات در این زمینه سیاه نمایی می شود.

وی اظهارداشت: مصرف مواد نیروزا علاوه بر به خطر انداختن سلامت ورزشکاران موجب بروز مشکلات اجتماعی و بی حیثیت کردن نظام سیاسی می شود و گاهی ورزشکاران را از گردونه فعالیت خارج می کند.

وی اضافه کرد: از روی تجربه دریافتم که مواد نیروزا بیش از آن که قدرت افزایی داشته باشد برای ورزشکاران اعتماد به نفس کاذب ایجاد می کند.

وزیر ورزش یادآور شد: مصرف مکمل ها در جامعه سالانه هشت تا 10 درصد افزایش می یابد که یکی از دلایل آن حفظ شادابی ورزشکاران است.


انتهای پیام/7008

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان