۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین رکوردهای فیلم مجیدی
کد خبر: ۵۹۱۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

برای اولین بار در سینمای ایران

رکوردهای فیلم مجیدی

فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) که از چهار شهریور در سینما های سراسر کشور اکران خواهد شد رکوردهایی را برای اولین بار در سینمای ایران به جا گذاشته است.

 رکوردهای فیلم مجیدی
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، مجید مجیدی فیلمساز با سابقه که به عنوان اولین کارگردان ایرانی برای فیلم بچه های آسمان نامزد دریافت جایزه اسکار شده است حال با ساخت فیلم محمد رسول الله (ص) رکورد های تازه ای را در سینمای ایران به ثبت رسانده است.

شاید برای نخستین رکورد های به جا گذاشته بتوان به پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران اشاره کرد.

هزینه ای بالغ بر ۶۲۳٫۳ میلیارد ریال که توسط رحمت الله صادقیان، رئیس هیات مدیره شرکت نورتابان اعلام شده است.این هزینه تقریبا ۲۰ برابر پرهزینه ترین فیلم ایرانی تا قبل از ساخته شدن محمد رسوال الله برآورد شده است.

اما فیلم مجیدی با مشخص شدن وضعیت اکرانش رکوردی دیگر نیز در سینما ایران به جا گذاشته است و اکران این فیلم در 143 سینمای ایران به طور همزمان است.

بنا بر گفته محمدرضا صابری، مدیر پخش فیلم محمد رسول الله (ص) این فیلم در 54 سینما تهران و 98 سینمای کل کشور اکران خواهد شد.

همچنین نکته دیگر درباره رکورد فیلم مجیدی می توان به اکران این فیلم در دو گروه سینمایی آزادی و ماندانا اشاره کرد.

این خبر را غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی اظهار داشت که در طول تمام دوران اکران فیلم های سینمایی در ایران، این اتفاق بی سابقه بوده است.

پخش زنده نشست خبری در لوکیشن فیلم واقع در 55 کیلومتری شهر قم از دیگر اتفاقاتی بود که برای نخستین بار برای یک فیلم سینمایی افتاد.

دوشنبه 27 مرداد دومین نشست خبری فیلم محمد رسول الله برگزار شد که به طور مستقیم از شبکه خبر پخش شد.

فیلم سینمایی محمد رسول الله از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 14سالگی ایشان را در بر می گیرد.

صحنه های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است.

فیلم با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.


علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اکرم (ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر (ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه پیامبر (ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی ور در نقش ام جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه عموی پیامبر (ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر (ص) و حدود ۵۰۰ بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

ویتوریو استورارو به عنوان مدیر فیلمبرداری، میلژن کرکا کلژاکویچ به عنوان مدیر طراحی صحنه و دکور، کوریدوری جلوه های ویژه میدانی، فرانکو فوماگالی طراحی آکسسوار، اسکات اندرسون جلوه های ویژه کامپیوتری، روبرتو پرپیگنانی تدوین و «آی. آر. رحمان» موسیقی از جمله عوامل خارجی هستند که مجیدی را در ساخت این پروژه سینمایی همراهی کرده اند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان