۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برانکو; بنگر برای حضور در ترکیب باید رقابت کند / نوراللهی پتانسیل وحشتناکی دارد / از نظر تاثیرگذاری پرسپولیس صدر جدول است
کد خبر: ۵۷۸۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

خوشحالم شاگردان من نسل طلایی مربیان ایران را تشکیل داده‌اند

برانکو; بنگر برای حضور در ترکیب باید رقابت کند / نوراللهی پتانسیل وحشتناکی دارد / از نظر تاثیرگذاری پرسپولیس صدر جدول است

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «کمیته فنی در تمام باشگاه‌ها وجود دارد برای همین دلیلی ندارد که من گزارش به کمیته فنی ندهم.»

 برانکو; بنگر برای حضور در ترکیب باید رقابت کند / نوراللهی پتانسیل وحشتناکی دارد / از نظر تاثیرگذاری پرسپولیس صدر جدول است
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، برانکو ایوانکوویچ این روزها باید در چند جبهه بجنگد. از یک سو کمبود بازیکنان باکیفیت و از سوی دیگر مصاحبه‌های معنادار توسط مسئولان باشگاه و آخرین مشکل این روزهای برانکو سو‌ت‌های بودار علیه تیمش. اما با همه این تفاسیر سرمربی پرسپولیس آرام در هتل المپیک به فکر راهکارهای جدید برای عبور از بحران نتیجه‌گیری است، البته اگر بگذارند.

برانکو به انتقادات اخیر درباره عملکردش در پرسپولیس پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

* این انتقاد را به خودتان وارد می‌دانید که با بنگر برای حضورش در ترکیب لجبازی می‌کنید؟
- خیلی واضح و روشن پاسخ شما را می‌دهم تا متوجه شوید هیچ مربی‌ای با بازیکنش لجبازی نمی‌کند. من به عنوان سرمربی پرسپولیس بدترین وضعیتم زمانی است که بخواهم با بازیکنانم لج‌و‌لجبازی کنم. آنچه به خیر و صلاح بازیکن است، انجام می‌دهم. بنگر از اول تمرینات کنار ما بود و در حال حاضر هم در رقابت است برای حضور در ترکیب اصلی. استفاده از بازیکنان بستگی به نوع مسابقه و ارزیابی ما از آمادگی آنها دارد. در فوتبال قانونی داریم به نام احترام به کسوت اما جدا از این مساله بازیکن باید خودش را هم به اثبات برساند. من برای کسوت و زحمات بنگر ارزش قائل هستم و این موضوع برای من روشن است که باید این کسوت و ارزش را رعایت کنم. بنگر خدمات زیادی داشته اما باید بداند که برای حضور در ترکیب در رقابت است.

* به نظر می‌رسد همان مشکلی که با جلال حسینی به خاطر سنش داشتید با بنگر هم دارید؟
- این‌طور نیست. آنچه فراموش کرده‌اید این است که وقتی راجع به خط دفاع پرسپولیس صحبت می‌کنید باید بدانید که از خط دفاعی قبلی، فقط بابک شرایط خوبی دارد. بنگر دو ماه آخر فصل با ما نبود و دچار مصدومیت شد. مشکل مصدومیت و دیر رسیدن بازیکنان را هم باید در نظر گرفت.

* اما بنگر برای حضور در ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان انگیزه‌های زیادی داشت.
- وقتی راجع به انگیزه صحبت می‌کنیم باید این را بدانید که هر بازیکن باید برای همه مسابقات انگیزه داشته باشد. این‌گونه نیست که بازیکن، تیم رقیب را انتخاب کند و بر اساس آن بگوییم انگیزه دارد یا ندارد. بازی‌های لیگ برای بازیکنان انتخابی نیست که در کدام‌یک انگیزه داشته باشند یا نداشته باشند.

* اومانیا هم آن‌طوری که توقع می‌رفت ظاهر نشد.
- اومانیا تازه به جمع ما برگشته و بعد از حل و فصل کردن مشکلاتش به جمع ما اضافه شد. هر بازیکنی که آماده باشد، بازی می‌کند. اصولا من راجع به بازیکنان به صورت انفرادی صحبت نمی‌کنم. درباره اومانیا فقط این را بگویم که نیاز به زمان دارد.

* گویا در کمیته فنی حاضر شده‌اید. شما به عنوان سرمربی پرسپولیس اجازه می‌دهید شما را بازخواست کنند؟
- باید در نظر داشته باشید که کلیه باشگاه‌ها در دنیا چطور کار می‌کنند. من رییس کادر فنی هستم پس باید پاسخگو باشم. رییس باشگاه نتایج را مورد بحث قرار می‌دهد و اگر لازم باشد انتقاد هم می‌کند. یا اینکه از ما می‌خواهند به آنها گزارش بدهیم. من و رییس باشگاه نزدیک‌ترین همکاران به هم هستیم. باشگاه تنها وظیفه‌اش این نیست که برای ما پول تهیه کند. ما یک باشگاه هستیم و من افکار خودم را به مسئولان ارایه می‌کنم و توضیح می‌دهم که چرا بعضی کارها را انجام می‌دهم. کمیته فنی در تمام باشگاه‌ها وجود دارد برای همین دلیلی ندارد که من گزارش به کمیته فنی ندهم. تا به حال کسی از من گزارش نخواسته که چرا فلانی بازی کرده یا نه. من مدام با کادر فنی‌ام مشاوره می‌کنم و هر روز در خصوص مسایل مختلف صحبت می‌کنیم. همان‌طور که شما در رسانه تان با دیگر خبرنگاران برای کارتان مشورت می‌کنید.

* دیدار ذوب‌آهن و استقلال را چطور ارزیابی کردید؟
- من بازی ذوب‌آهن و سپاهان را هم دیدم. به نظر من ذوب‌آهن برابر سپاهان هم سزاوار پیروزی بود.

* قصد دارید مقابل ذوب‌آهن هم مانند دیدار برابر سپاهان انتحاری و با هفت بازیکن هجومی بازی کنید؟
- همه اسرار ما را که شما نباید بدانید...

* این روزها شاگردان سابق‌تان خوب شما را می‌برند. یحیی هم می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد؟
- من به یحیی افتخار می‌کنم چرا که باور دارم او با کار و رفتارش به موفقیت‌های بزرگ‌تری خواهد رسید. او با رفتار و کاری که من با او داشتم به این مرحله از موفقیت رسیده.

* فکر می‌کردید گل‌محمدی با آن ویژگی‌های شخصیتی یک روز سرمربی شود؟
- او از زمان بازیگری هم نشانه‌هایی از یک سرمربی بزرگ در وجودش بود. من آموزگار آنها بودم و خوشحالم که حالا آنها خودشان معلم شدند. همه ما باید شادی را برای مردم فراهم کنیم. فرکی، یحیی، دایی، خطیبی، عزیزی و افشین پیروانی که در حال حاضر مدیر فنی تیم‌ملی است و حتی کریم باقری که الان با من کار می‌کند خیلی به من به عنوان بازیکن کمک کردند و حالا وقتی آنها را در لباس مربیگری می‌بینم، خوشحال می‌شوم. درباره یحیی باید بگویم که او بازیکن بزرگی بود و درخواست‌های مرا خوب می‌فهمید و می‌پذیرفت.

* از اینکه با شاگردان سابق‌تان در لیگ ایران رقابت می‌کنید، چه احساسی دارید؟
- احساس افتخار می‌کنم که نسل طلایی مربیان ایران روزی شاگردان من بودند. دیگر نگویم به شما از جواد نکونام، علی کریمی، وحید هاشمیان و مهدوی‌کیا و یا حتی محرم که همه آنها ثروت بزرگی از مربیگری درون‌شان وجود دارد. آنها باید به بالا بردن سطح دانش‌شان و استانداردهای مربیگری اصرار کنند. با وجود این مربیان جوان که روزگاری نسل طلایی فوتبال شما بودند و حالا در عرصه مربیگری می‌توانند یک نسل طلایی دیگر باشند، امیدوارم به کمک همکاران جوانم بتوانیم فوتبال ایران را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کنیم. زبان فوتبال در دنیا مشترک است بدون در نظر گرفتن رنگ پوست و نژاد. ولی به شاگردان سابقم توصیه می‌کنم که روی دانش خود کار کنند و همواره به دنبال نوآوری باشند. مربی واقعی بعد از 10 سال کار تازه به مرز پختگی می‌رسد. چون همیشه یک کار بزرگ انتظار مربیان را می‌کشد.

* شما به نظم و انضباط اهمیت زیادی می‌دهید. اما عدم حضور کریم باقری در اردوی ترکیه و بعد هم در دیدار برابر سپاهان کمی با دیدگاه‌های شما فاصله دارد.
- الان هم به نظم اهمیت می‌دهم. کریم به دلیل مشکلات شخصی به اردوی ترکیه نیامد و برای دیدار برابر سپاهان یکی از کادر فنی باید می‌ماند. هیگور و قنبرپور را آوردم و کریم ماند تا با بازیکنان تهران کار کند. در بازی‌های بعدی هم بدنساز تیم می‌ماند و باقری همراه ما می‌آید.

* فکر می‌کنید با شکست ذوب‌آهن از بحران نتیجه‌گیری خارج شوید؟
- قطعا مسابقه دشواری خواهیم داشت اما ما تیمی هستیم که بیشترین تعداد شانس گلزنی را در طول این سه هفته روی دروازه‌ حریفان ایجاد کرده‌ایم. از نظر تاثیرگذاری پرسپولیس صدر جدول است. بازیکنان باکیفیتی داریم که همگی تشنه بازی کردن هستند.

* با آمدن نوراللهی کمربند دفاعی پرسپولیس بهتر می‌شود؟
- بعد از عمل جراحی که داشت چند هفته‌ای را استراحت کرد و اکنون آماده رقابت با دیگران است. ما برای سلامتی نوراللهی این ریسک را قبول کردیم تا او در کنارمان نباشد. نوراللهی پتانسیل وحشتناکی دارد و امیدوارم شانه‌اش ترمزی برای او نشود. او از روز نخست زیر نظر ما و با برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای کار کرد تا زودتر به ترکیب اضافه شود. به نظر من این بازیکن پتانسیل بازی در اروپا را دارد و می‌تواند در تیم‌ملی ایران یک هافبک خوب باشد.


انتهای پیام/7008

منبع: روزنامه گل

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان