۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آخرین تلاش‌های فوتبالی‌ها برای گرفتن حق‌پخش با راهکارهای جدید
کد خبر: ۵۷۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یشنهاد فدراسیون به رئیس سازمان صدا سیما

آخرین تلاش‌های فوتبالی‌ها برای گرفتن حق‌پخش با راهکارهای جدید

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید برای گرفتن حق‌پخش باید به دولت هم فشار آورد تا بودجه مورد نظر تامین شود. پیشنهاد فدراسیون به رئیس سازمان صدا سیما، ایجاد یک شبکه ویژه برای پخش بازی‌های لیگ است.

آخرین تلاش‌های فوتبالی‌ها برای گرفتن حق‌پخش با راهکارهای جدید
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، دوره دوم ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال اسفند ماه تمام می‌شود. اگر کارنامه ریاست ۸ ساله او در فدراسیون فوتبال را بررسی کنیم، به این جمع‌بندی می‌رسیم که علی‌رغم وجود نکات مثبت ناچیز، این فدراسیون در گرفتن تصمیمات مهم برای فوتبال ناموفق بوده است. از ناتوانی در جذب یک اسپانسر مناسب برای تامین بخش عمده هزینه‌های تیم ملی تا مسائل بزرگ‌تر مثل ماجرای حق پخش و البته مرخصی‌های طولانی کارلوس کی‌روش. جالب این که اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که حالا کاملا با سیاست‌های کفاشیان هماهنگ به نظر می‌رسند، مدام سعی می‌کنند همه‌چیز را آرام نشان بدهند.

ناتوانی فدراسیون در امضای قرارداد حق پخش

علی کفاشیان و اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال دو سال پیش وعده‌های بزرگی در مورد امضای قرارداد جدید حق‌پخش می‌دادند. آن زمان کفاشیان ادعا می‌کرد حق پخش لیگ حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و مهدی تاج، نایب‌رئیس دوم فدراسیون هم از ارزش ۱۶۰ میلیاردی حق پخش صحبت به میان می‌آورد. حتی فصل گذشته سه هفته اجازه ورود دوربین‌های صدا و سیما به استادیوم‌ها داده نشد تا به این وسیله مدیران صدا و سیما مجاب شوند به خواسته‌های آن‌ها تن بدهند اما هرگز این اتفاق نیفتاد. صدا و سیما دو سال است حاضر نیست قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا کند. حتی‌‌ همان قرارداد بیست و چند میلیاردی که دیگر صدا وسیما حاضر نیست همان مبلغ ناچیز را هم بابت حق‌پخش پرداخت کند. این روز‌ها کار مدیران فوتبالی شده رفتن به نهادهای مختلف برای اینکه بتوانند به صدا و سیما فشار بیاورند. آخرین تلاش هم دیدار اعضای هیات‌رئیسه با علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام بود. هرچند این موضوع مدیران فدراسیون فوتبال را حسابی به گرفتن حق فوتبال امیدوار کرده اما بسیار بعید است در نهایت نتیجه‌ای به سود فوتبال داشته باشد. شهرام دبیری در مورد اینکه کسی امیدی به گرفتن حق پخش ندارد به «نسیم» گفت: «من این صحبت‌ها را قبول ندارم. اتفاقا جلسه ما با آقای هاشمی جلسه بسیار خوبی بود. ما داریم تلاش می‌کنیم از راه‌های مختلف صدا و سیما را ملزم به عقد قرارداد کنیم و من مطمئن هستم این اتفاق می‌افتد. البته ما در جلسه‌ای که با آقای سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم، ایشان گفتند بودجه‌ای برای پرداخت حق‌پخش ندارند و به همین دلیل ما باید به دولت هم فشار بیاوریم.»

اما قرار است از این به بعد یک کمیته سه نفره ماجرای حق پخش را پیگری کنند که اعضای آن امیرعابدینی، عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ، محمود اسلامیان نایب‌رئیس فدارسیون فوتبال و شهاب‌الدین عزیزی خادم، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون هستند. در واقع این ۳ نفر بیشتر از سایر اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ روی مباحث اقتصادی فوتبال مسلط هستند و به همین دلیل قرار است مذاکرات خود را با صدا و سیما ادامه بدهند. دبیری با تایید این خبر گفت:«ما قصد داشتیم مذاکرات خود را به صورت تخصصی‌تر ادامه بدهیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این ۳ نفر ماجرای حق‌پخش را پیگیری کنند. البته اعضای هیات‌رئیسه روی کار آن‌ها نظارت دارند و ما امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد.»

او در ادامه در مورد پیشنهاد فدراسیون فوتبال به صدا و سیما اینطور توضیح می‌دهد:« در جلسه‌ای که با آقای سرافراز داشتیم، به ایشان پیشنهاد تاسیس شبکه جدیدی را دادیم که کلیه بازی‌های لیگ و برنامه‌های مرتبط به فوتبال از طریق آن پخش شود. البته ما این شبکه را طبق قوانین از صدا و سیما اجاره می‌کنیم و پول خوبی هم به آن‌ها می‌دهیم.»

دردسر بزرگ کی‌روش برای فوتبال ایران

در حالی که ۳ هفته از شروع لیگ بر‌تر می‌گذرد، کارلوس کی‌روش هنوز از تعطیلات تابستانی برنگشته و جالب است که مدیران فدراسیون از نگرانی رسانه‌ها تعجب می‌کنند. این در شرایطی است که لیگ برتر ایران بزرگ‌ترین ویترین بازیکنان کشور محسوب می‌شود و بهتر بود کی‌روش در روزهایی که بازی‌های نسبتا با کیفیتی را در لیگ بر‌تر می‌بینیم، حضور داشت و عملکرد بازیکنان جوانی که دارند در فوتبال ایران می‌درخشند را زیر نظر می‌گرفت. دبیری هم مثل سایر اعضای هیات‌رئیسه از نگرانی رسانه‌ها تعجب می‌کند:«من نمی‌دانم چرا همه اینقدر نگران آقای کی‌روش هستند. ایشان به قولی که داده عمل خواهد کرد. او الان در مالزی است و ۲ شهریور ماه به ایران برمی گردد.»

او در مورد اینکه غیبت طولانی کی‌روش به معنی عدم پابندی بندی به قراردادش است هم گفت:«شما باید ببینید قول و قراری که او با علی کفاشیان گذاشته است چه بوده است. تا جایی که من می‌دانم کی‌روش به قول و قراری که با فدراسیون فوتبال گذاشته کاملا پایبند است و ما هم باید کمک کنیم تا بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند.»



انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان